Perlas

Narrando con símbolos

10
Maio
2013
 

 

relato señales

Tanto os alumnos do CRA Alto Cidacos, en Arnedillo (La Rioja) como os docentes dese centro que participan  no proxecto “Talking pictures” ten ben claro o que é o traballo colaborativo, e así nolo demostaron con esta orixinal narración internacional, que serve ademais ó obxectivo de achegar os alumnos a educación vial.

 

 


O proxecto, no que participan tamén centros de Islandia e Polonia, e que arrancou en novembro pasado, atópase xa nas súas últimas fases. A finalidade do mesmo foi acercar os alumnos ás semellanzas e diferenzas entre os tres países, centrándose cada mes nun tema diferente.

A sinalización é o tema que ocupou o mes de febreiro. A actividade, cuidadosamente planificada, comezou cunha saída do centro á “caza e captura” de sinais. Un auténtico traballo de campo no que os nenos aprenderon a interpretar símbolos tan diversos como os de “cañada”, “neve” e “hospital”, entre outros. Como pequenos reporteiros, os alumnos percorreron as rúas das poboacións do valle de Cidacos onde residen: Herce, Arnedillo, Enciso e Préjano, cámara en man, detectando e fotografando todo tipo de sinais de tráfico e sinalizacións sobre comercios e fincas particulares. Os alumnos dos centros socios  desenvolveron os seus dotes detectivescos para tratar de localizar símbolos similares nos seus respectivos países, algo non sempre posible, dadas las diferenzas entre os tres países.  Destas excursións, nas que participaron mestres e pais, saíu a materia prima necesaria para o seu relato.

la foto2Con idea de aumentar a colaboración, os sinais seleccionados polos polacos foron utilizados polos españois para iniciar a narración, que continuaron os islandeses cos sinais aportados polos españois, entre as que destaca o sinal que identifica restos de dinosaurios, una peculiaridade desa zona rioxana rica en xacementos del Cretácico. O conto foi felizmente rematado polos socios polacos facendo uso dos sinais que lles proporcionaron os alumnos islandeses, redondeando unha historia repleta de aventuras que é todo un despregue de imaxinación. En total, cada país aportou oito sinais, co que se reuniu unha batería de vonte e catro destes símbolos. Na aula, os alumnos españois comezaron por escribir os fragmentos do conto, en primeiro lugar en español, ilustrándoos con sinais recortadas en papel. Esta planificación en papel é la que usaron despois para rescribir a historia co ordenador. Usando unha linguaxe icónica universal, os alumnos despregaron toda a súa imaxinación nun relato que fala de bicicletas, avións, tormentas, mandas de ganado, dinosaurios…Leo no blog do proxecto.

A historia complétase cunha actividade tan lúdica como un xogo, coa ferramenta Photopeach, para adiviñar en cal dos tres países socios se encontran unha serie de sinais. En suma, unha orixinal maneira de traballar as competencias lingüística, artística, dixital, de interacción co mundo físico, social e cidadá,…e de aprender divertíndose.

Fonte imaxes: proxecto 'Talking pictures'.

 

Concerto pictórico en Aranjuez

22
Feb
2013
 

 

pintar musicaO famoso Concerto de Aranjuez (1939), composición musical para guitarra e orquestra do mestre Joaquín Rodrigo e seguramente, o seu traballo máis coñecido, serve de inspiración para el título deste artigo no que presentamos a actividade que levaron a cabo os alumnos de 5º de Primaria do CEIP SAN FERNANDO DE ARANJUEZ (MADRID), dentro do proxecto eTwinning PAINTERS AND COLOURS WITHOUT BORDERS (Traducido: Pintores e cores sen fronteiras).

   

13ª edición do curso eTwinning 2.0: ideas de proxecto

06
Xuñ
2012
 

 

logo_ideasdeproyecto2012Como vimos facendo desde as dúas últimas edicións do curso de formación eTwinning 2.0, querémosvos amosar algunhas das ideas de proxecto que adquiriron forma na decimoterceira convocatoria.

 

 

 

 

   

Gran colección de arte eTwinning

13
Feb
2012

ratones_artisticaA linguaxe artística constitúe unha das moitas formas de comunicación e representación do ser humano. Dentro del, o sentido educativo que ten a linguaxe plástica fomenta o sentido artístico e potencia a iniciativa e a expresión creativa do alumno. Á súa vez, esta linguaxe plástica –xunto á musical, que non tratamos neste artigo- está integrado na área de Educación Artística en Infantil e Primaria. Trátase dunha área que contribúe á adquisición, en maior ou menor medida, de distintas competencias básicas pero, sobre todo, contribúe á competencia cultural e artística.

   

12ª edición do curso eTwinning 2.0: ideas de proxecto

30
Xan
2012

curso_s2011O 12 de decembro rematou a duodécima edición do curso eTwinning 2.0, desenvolto polo Departamento de Formación en Rede do ITE. Nesta ocasión, participaron un total de 558 docentes, entre eles 28 alemáns e 31 franceses (con coñecementos de castelán),  que exercen a docencia nos seus países de orixe. Alumnos e titores están dacordo en afirmar que esta inédita ruptura de fronteiras foi todo un éxito.  Así, o curso conseguiu superar a práctica teórica dos contidos e alcanzou o seu obxectivo de iniciar realmente ós docentes na acción eTwinning. 

   

Páxina 2 de 6

Contacto Boletín mensual Lo más leído
TwitterFacebooke-mail Podes contactar con nós a través de Facebook, Twitter ou por correo electrónico

boletin_noticias_49x49

¿Desexas recibir información sobre campañas, cursos, proxectos? Subscríbete ó noso boletín mensual e recibirás no teu correo electrónico todas as novidades.

Servicio Nacional de Apoyo eTwinning | Proyectos de Colaboración Escolar en Europa
Instituto Nacional de Tecnologías Educativas y de Formación del Profesorado | Ministerio de Educación, Cultura y Deporte
C/ Torrelaguna 58. 1ª planta, despacho 141. 28027 - Madrid
Tel: 913778377 | Contactar