Narrando con símbolos
Tanto os alumnos do CRA Alto Cidacos, en Arnedillo (La Rioja) como os docentes dese centro que participan no proxecto “Talking pictures” ten ben claro o que é o traballo colaborativo, e así nolo demostaron con esta orixinal narración internacional, que serve ademais ó obxectivo de achegar os alumnos a educación vial.
O proxecto, no que participan tamén centros de Islandia e Polonia, e que arrancou en novembro pasado, atópase xa nas súas últimas fases. A finalidade do mesmo foi acercar os alumnos ás semellanzas e diferenzas entre os tres países, centrándose cada mes nun tema diferente.
A sinalización é o tema que ocupou o mes de febreiro. A actividade, cuidadosamente planificada, comezou cunha saída do centro á “caza e captura” de sinais. Un auténtico traballo de campo no que os nenos aprenderon a interpretar símbolos tan diversos como os de “cañada”, “neve” e “hospital”, entre outros. Como pequenos reporteiros, os alumnos percorreron as rúas das poboacións do valle de Cidacos onde residen: Herce, Arnedillo, Enciso e Préjano, cámara en man, detectando e fotografando todo tipo de sinais de tráfico e sinalizacións sobre comercios e fincas particulares. Os alumnos dos centros socios desenvolveron os seus dotes detectivescos para tratar de localizar símbolos similares nos seus respectivos países, algo non sempre posible, dadas las diferenzas entre os tres países. Destas excursións, nas que participaron mestres e pais, saíu a materia prima necesaria para o seu relato.
Con idea de aumentar a colaboración, os sinais seleccionados polos polacos foron utilizados polos españois para iniciar a narración, que continuaron os islandeses cos sinais aportados polos españois, entre as que destaca o sinal que identifica restos de dinosaurios, una peculiaridade desa zona rioxana rica en xacementos del Cretácico. O conto foi felizmente rematado polos socios polacos facendo uso dos sinais que lles proporcionaron os alumnos islandeses, redondeando unha historia repleta de aventuras que é todo un despregue de imaxinación. En total, cada país aportou oito sinais, co que se reuniu unha batería de vonte e catro destes símbolos. Na aula, os alumnos españois comezaron por escribir os fragmentos do conto, en primeiro lugar en español, ilustrándoos con sinais recortadas en papel. Esta planificación en papel é la que usaron despois para rescribir a historia co ordenador. Usando unha linguaxe icónica universal, os alumnos despregaron toda a súa imaxinación nun relato que fala de bicicletas, avións, tormentas, mandas de ganado, dinosaurios…Leo no blog do proxecto.
A historia complétase cunha actividade tan lúdica como un xogo, coa ferramenta Photopeach, para adiviñar en cal dos tres países socios se encontran unha serie de sinais. En suma, unha orixinal maneira de traballar as competencias lingüística, artística, dixital, de interacción co mundo físico, social e cidadá,…e de aprender divertíndose.
Fonte imaxes: proxecto 'Talking pictures'.
Artigos relacionados
Perlas
- Planificación de un proyecto eTwinning con Google Docs
- Story Between Pictures
- Mitos de ayer y hoy
- 'Personalizando' eTwinning
- Un mar de culturas: proxecto eTwinning de plurilingüismo en Educación Infantil.
- Narrando con símbolos
- Concerto pictórico en Aranjuez
- 13ª edición do curso eTwinning 2.0: ideas de proxecto
- Gran colección de arte eTwinning
- 12ª edición do curso eTwinning 2.0: ideas de proxecto
- Algo máis que Matemáticas
- O Making of dun proxecto eTwinning
- Ideas de proxecto do curso eTwinning 2.0
- Aprender xogando
- Actividades colaborativas para Lingua e Sociais
- Actividades colaborativas para Matemáticas y Ciencias
- Presentarse ¿quién está al otro lado?
- Cómics para el aula
- Las matemáticas aplicadas a la vida real
- Diseñar y planificar colaborativamente un proyecto