TRIANGULO, a percepción da agua na Península Ibérica
Título: TRIANGULO
Etapa educativa: Segundo ciclo de Educación Secundaria Obrigatoria
Materia: Enerxías Renovables e Medio Ambiente
Froito do Encontro eTwinning entre profesores españois e portugueses en Santiago de Compostela (xaneiro de 2008) surxe o irmandamento dos profesores Mauricio del Gallego, Marta Pey e Isabel Monteiro. Así, os Institutos Llanera (Asturias), Jaume Callis (Cataluña) e Escola Secundária de Pinheiro e Rosa (Faro, Portugal) sumérxense neste proxecto coa intención de abordar os problemas medioambientais das tres zonas irmandadas. O título recrea perfectamente o tipo de colaboración establecida entre os participantes -sólida, sen deformacións, como a figura xeométrica referida- que, aínda que breve, conseguiu resultados destacables.
O centro de gravedade deste triángulo-proxecto foi a auga, un problema e un tema recurrente que percorre a península ibérica de norte a sur e de este a oeste. Os alumnos investigaron e presentaron diversos traballos sobre o consumo, aforro, embotellamento, a contaminación, a reciclaxe e o tratamento que os medios de comunicación dan á escaseza de agua e as súas consecuencias nos dous países veciños. O papel de guía adoptado polos profesores permitiu ós participantes ser os protagonistas da súa aprendizaxe e desenolver diversas competencias. A metodoloxía empregada e os temas desenvoltos posibilitaron adaptar o traballo a diferentes materias curriculares en cada centro participante: Castelán, Ciencias Medioambientais e Proxecto de Investigación.
As TIC adquiriu un grande protagonismo en todo o traballo posibilitando a comunicación entre os participantes dos distintos centros, facilitando a súa colaboración e garantindo a consecución de materiais mixtos. O contido global do proxecto publicouse nun blog. Ademais, os propios alumnos foron os responsables doutros blogs temáticos relacionados cos distintos aspectos da agua expuestos.
Trátase, en definitiva, dun proxecto sobre un tema importante e de actualidade, con interacción entre os socios, ben planificado e coordinado e perfectamente integrado no currículo. É en sí mesmo, un recurso educativo para a aula. O uso do español como lingua de traballo, sumado ós detalles destacados anteriormente fixeron ó proxecto merecedor do Premio Europeo eTwinning 2010 na categoría especial de Lingua Española.
Enlace:
Blog principal
Premios eTwinning 2010
- Maths and Earth, aplicación de las matemáticas a la realidad
- Con Like a bird visita o patrimonio cultural europeo
- TRIANGULO, a percepción da agua na Península Ibérica
- Uniting through legends y la creación de cuentos colaborativos
- Schoolovision 2009, a Eurovisión escolar
- Observa a aplicación da Física e a Química con Magic but real experiments
- Acabar cos estereotipos "Sous le ciel de la compréhension"
- LED – Learning and Teaching Furniture Design in Europe, unha moderna colección de mobles
- Atraentes actividades infantís en Colours of life: common story written by children
- Creative Commons, un ensino innovador da licenza dixital
- Double-e: e-magazine on European issues, a revista dixital máis europea
- Searching Twelve Labors to Hercules, un exemplo creativo de ensino interdisciplinar
- Descubre a arte da linguaxe con CommunicArt
- Coñece toda a actualidade europea en Into news!
- Trade and logistics between countries of the European Union, una metodoloxía de simulación
- Promoción da arte Infantil, Grandi quadri e piccoli pittori, Grandes cadros e pequenos pintores
- Conservando o planeta a partir de 50 easy things you can do to save the Earth