TRIANGULO, uraren pertzepzioa Iberiar Penintsulan
Izenburua: TRIANGULO
Hezkuntza etapa: Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako bigarren zikloa
Ikasgaia: Energia Berriztagarriak eta Ingurumena
Compostelako Done Jakuen 2008ko urtarrilean izandako eTwinning Topaketen emaitza izan zen Mauricio del Gallego, Marta Pey eta Isabel Monteiro irakasleen arteko senidetzea. Hala, Llanerako Institutua (Asturias), Jaume Callis Institutua (Cataluña) eta Pinheiro e Rosa Bigarren Hezkuntzako Ikastetxea (Faro, Portugal) proiektu honetan murgildu ziren senidetutako hiru eskualdeetako ingurumen arazoei heltzeko asmoz.. Izenburuak ezin hobeki jasotzen du parte-hartzaileen artean eratu zen lankidetza modua -sendoa, makurdurarik gabea, dagokion figura geometrikoa bezalakoa-, laburra badere, emaitza aipagarriak iritsi dituen lankidetza.
Triangelu-proiektu honen grabitate-zentroa ura izan da, Iberiar Penintsula iparraldetik hegoaldera eta ekialdetik mendebaldera iragaiten duen arazo eta gai behin eta berrirokoa. Ikasleek ikertu dute eta hainbat lan aurkeztu dituzte uraren kontsumoa, aurrezpena, boteilaratzea, kutsadura eta birziklaiaren inguruan eta hedabideek uraren eskasiari eta eskasia horrek bi herri auzoetan dituzten ondorioei ematen dioten trataeraren inguruan. Erabili den metodologia eta garatu diren gaiek ahalbidetu dute egindako lana parte hartu duen ikastetxe bakoitzeko kurrikulu-gaietara egokitzea: Gaztelania, Ingurume Zientziak eta Ikerketa Proiektua.
IKTek protagonismo handia izan dute lan guztian eta ikastetxe batzuetako eta besteetako parte-hartzaileen arteko komunikazioa ahalbidetu dute, beren arteko lankidetza erraztu eta material mistoak sortu eta lortzea bematu. Proiektuaren eduki orokorra blog batean argitaratu da. Horrez gain, ikasleen beren ardura izan dira azaldu diren uraren hainbat aspekturekin zerikusia duren blog tematiko batzuk.
Azken batean, garrantzi handiko eta egun-eguneko gai bati buruzko proiektua da, kideen arteko elkarreginean garatua, plangintza onekoa, ongi koordinatua eta kurrikuluan ezin hobeki integratua. Bere horretan, ikasgelarako hezkuntza-baliabide bat da. Espainiera laneko hizkuntza hautatu izanak, batetik, eta, bestetik, lehen azpimarratu diren xehetasunek eTwinning 2010 Sari Nazionalaren irabazle egin dute Espainiar Hizkuntzaren kategoria berezian.
Lotura:
Blog nagusia
eTwinning Sariak
- Maths and Earth, matematikak errealitatera aplikatzen
- Like a bird proiektuaren bidez bisita ezazu Europako kultur ondarea
- TRIANGULO, uraren pertzepzioa Iberiar Penintsulan
- Uniting through legends-en bidez elkarlanean ipuinak sortzen
- Schoolovision 2009, eskola Eurobisioa
- Begira ezazu Fisika eta Kimika nola aplikatzen diren Magic but real experiments-ekin
- "Sous le ciel de la compréhension", estereotipoak deuseztatzen
- LED – Learning and Teaching Furniture Design in Europe, altzari bilduma modernoa
- Haurrentzako jarduera erakargarriak. Colours of life: common story written by children
- Creative Commons, lizentzia digitalari buruzko irakaspen berritzailea
- Double-e: e-magazine on European issues, aldizkari digital europarrena
- Searching Twelve Labors to Hercules, irakaskuntza diziplinarteko sortzailearen adibide bat
- Aurki ezazu hizkuntzaren artea CommunicArt proiektuaren bidez
- Izan ezazu egungo Europaren berri Into news! proiektuaren bidez
- Trade and logistics between countries of the European Union, simulazio metodologia
- Haur artearen sustapena, Grandi quadri e piccoli pittori, Koadro handiak eta pintore txikiak
- Planeta zaintzen 50 easy things you can do to save the Earth abiapuntu dugula