Creative Commons, un ensino innovador da licenza dixital
Título: Creative Commons
Etapa educativa: Segundo ciclo de ESO e Primeiro curso de Bacharelato
Materia: Informática / Lingua estranxeira / Tecnoloxía / Lingua e Literatura
Se hai un proxecto que represente a filosofía de eTwinning éste é Creative Commons, un proxecto que destaca polo equivoco/o dobre sentido do seu título: un tipo de licenza para a publicación e a edición dixital, e un xeito creativo de comunicarse e xerar resultados conxuntamente.
Neste sentido o traballo desenvolto polos centros Immaculata Instituut (Bélgica) e IES Joaquín Costa (España) destaca pola creatividade das tarefas que alumnos e profesores levaron a cabo a través das ferramentas da Web 2.0.
A idea de aunar ambas ideas favorece que se traballen aspectos que van máis alá dos contidos e os obxectivos máis formais como a toma de conciencia da importancia do respeto á propiedade intelectual, a responsabilidade no uso dos recursos que a rede pon á nosa disposición e dos que nós poñemos a disposición dos demáis.
Neste sentido cada un dos estudantes era responsable de elaborar e manter un blog de presentación no que se incluían unha breve descrición de cada estudante, unha galería fotográfica, unha enquisa de gustos musicais, etc.
O proxecto estruturouse segundo dez capítulos que incluían os seguintes exercicios: Constrúe o teu propio blog con WordPress; inclúe unha imaxe de encabezado no teu blog; introduce unha presentación con Rock You; escribe un artigo no teu blog; engade un contador; modifica fotografías dos teus socios; utiliza o sindicador de noticias RSS; clasifica os contidos máis valorados de google; engade unha enquisa; crea unha película con son; e realiza unha avaliación. Para isto, facilitouse un repositorio onde atopar recursos libres que facilitaran o traballo dos estudantes e un titorial para poder aprender a manexalos con soltura.
A continuación presentamos un enlace a un dos exercicios que promove o coñecemento e uso das licenzas Creative Commons:
Para rematar é moi apreciable a sostenibilidade que caracteriza a este proxecto, segundo a cal os materiais elaborados poderán ser utilizados con alumnos doutros cursos e con profesores interesados en iniciarse na Web 2.0. Por todo isto este proxecto foi recoñecido cun Premio Nacional 2010. Podes ver unha publicación dixital do centro español pulsando aquí.
Enlaces:
Premios eTwinning 2010
- Maths and Earth, aplicación de las matemáticas a la realidad
- Con Like a bird visita o patrimonio cultural europeo
- TRIANGULO, a percepción da agua na Península Ibérica
- Uniting through legends y la creación de cuentos colaborativos
- Schoolovision 2009, a Eurovisión escolar
- Observa a aplicación da Física e a Química con Magic but real experiments
- Acabar cos estereotipos "Sous le ciel de la compréhension"
- LED – Learning and Teaching Furniture Design in Europe, unha moderna colección de mobles
- Atraentes actividades infantís en Colours of life: common story written by children
- Creative Commons, un ensino innovador da licenza dixital
- Double-e: e-magazine on European issues, a revista dixital máis europea
- Searching Twelve Labors to Hercules, un exemplo creativo de ensino interdisciplinar
- Descubre a arte da linguaxe con CommunicArt
- Coñece toda a actualidade europea en Into news!
- Trade and logistics between countries of the European Union, una metodoloxía de simulación
- Promoción da arte Infantil, Grandi quadri e piccoli pittori, Grandes cadros e pequenos pintores
- Conservando o planeta a partir de 50 easy things you can do to save the Earth