Double-e: e-magazine on European issues, a revista dixital máis europea
Título: Double-e: e-magazine on European issues
Etapa educativa: Educación Secundaria Obrigatoria
Materia: Interdisciplinar
O proxecto realizado polos alumnos do IES Aguas Vivas (Guadalajara) -coordinados pola profesora Helena Fernández- e polos seus socios rumanos e daneses é un reflexo dun auténtico traballo colaborativo e dun útil e interesante uso das TIC. Con él promóvese o coñecemento doutras culturas e foméntase a creación dunha conciencia europea.
E é que, ó durar o proxecto tres anos académicos, o traballo dividiuse en varias etapas, sempre co obxectivo final da elaboración dunha revista dixital sobre asuntos europeos.
Ó longo de todo o proceso, o uso das TIC foi indispensable. Os estudantes, distribuídos en cinco grupos, utilizaron Webquests para buscar e investigar unha serie de temas transversais, que logo contrastaron, debatiron e puxeron en común na plataforma do TwinSpace. Con toda a información recompilada, os estudantes convertíronse en periodistas e empregando o xestor de contidos Joomla!, crearon a revista Double-e, da que se publicaron varias edicións. Nela, temas como a inmigración, hábitos alimenticios saludables, reciclaxe e aforro de enerxía, consumo, protección dos animais, etc., son tratados a través de artigos, eventos, fotos, vídeos, entrevistas a diversas personalidades e pasatempos. Nalgúns casos, os propios alumnos gravan vídeos amosando e exemplificando os distintos temas. Un exemplo disto é o dunha campaña que promove a importancia da alimentación saludable entre os mozos:
Neste outro vídeo reflexiónase, de forma moi creativa, sobre os efectos negativos que a domesticación de plantas e animais ten sobre o medio ambiente:
Outra actividade a resaltar é “The Big Quiz”, un cuestionario dos distintos contidos, presente en cada edición da revista.
A difusión do proxecto, que comeza coa propia revista en formato dixital, vese ampliada coa súa distribución impresa entre os CEPs da rexión e os IES da provincia. Ademais, a exposición do proxecto en diversas xornadas e seminarios acerca das TIC na educación e a publicación dun artigo nunha revista provincial, dan mostra do excelente traballo dos tres centros, de profesores e de alumnos. Isto confírmano os premios que se lle concederon ó proxecto nas convocatorias de “Made for Europe” e “European Charlemagne Youth Prize”. Pola súa parte, a experiencia froito deste proxecto foi seleccionada como modelo dun “Estudo de prácticas educativas innovadoras a través do uso das tecnoloxías da información e a comunicación”.
Enlaces:
TwinSpace público (Plataforma TwinSpace antiga)
Premios eTwinning 2010
- Maths and Earth, aplicación de las matemáticas a la realidad
- Con Like a bird visita o patrimonio cultural europeo
- TRIANGULO, a percepción da agua na Península Ibérica
- Uniting through legends y la creación de cuentos colaborativos
- Schoolovision 2009, a Eurovisión escolar
- Observa a aplicación da Física e a Química con Magic but real experiments
- Acabar cos estereotipos "Sous le ciel de la compréhension"
- LED – Learning and Teaching Furniture Design in Europe, unha moderna colección de mobles
- Atraentes actividades infantís en Colours of life: common story written by children
- Creative Commons, un ensino innovador da licenza dixital
- Double-e: e-magazine on European issues, a revista dixital máis europea
- Searching Twelve Labors to Hercules, un exemplo creativo de ensino interdisciplinar
- Descubre a arte da linguaxe con CommunicArt
- Coñece toda a actualidade europea en Into news!
- Trade and logistics between countries of the European Union, una metodoloxía de simulación
- Promoción da arte Infantil, Grandi quadri e piccoli pittori, Grandes cadros e pequenos pintores
- Conservando o planeta a partir de 50 easy things you can do to save the Earth