Double-e: e-magazine on European issues, la revista digital més europea
Títol: Double-e: e-magazine on European issues
Etapa educativa: educació secundària obligatòria
Assignatura: interdisciplinari
El projecte dut a terme pels alumnes de l’IES Aguas Vivas (Guadalajara) –coordinats per la professora Helena Fernández– i pels seus socis romanesos i danesos és un reflex d’un autèntic treball col·laboratiu i d’un útil i interessant ús de les TIC. Amb aquest projecte es promou el coneixement d’altres cultures i es fomenta la creació d’una consciència europea.I és que, com que el projecte ha durat tres anys acadèmics, el treball s’ha dividit en diverses etapes, sempre amb l’objectiu final de l’elaboració d’una revista digital sobre assumptes europeus.
Al llarg de tot el procés, l’ús de les TIC ha estat indispensable. Els estudiants, distribuïts en cinc grups, han utilitzat Webquests per buscar i investigar una sèrie de temes transversals, que després han contrastat, debatut i posat en comú en la plataforma del TwinSpace. Amb tota la informació recopilada, els estudiants s’han convertit en periodistes i utilitzant el gestor de continguts Joomla!, han creat la revista Double-e, de la qual s’han publicat diverses edicions. En aquesta, temes com la immigració, hàbits alimentaris saludables, reciclatge i estalvi d’energia, consum, protecció dels animals, etc., són tractats a través d’articles, esdeveniments, fotos, vídeos, entrevistes a diverses personalitats i passatemps. En alguns casos, els mateixos alumnes enregistren vídeos que mostren i exemplifiquen els diferents temes. Un exemple d’això és el d’una campanya que promou la importància de l’alimentació saludable entre els joves:
En aquest altre vídeo es reflexiona, de manera molt creativa, sobre els efectes negatius que la domesticació de plantes i animals té sobre el medi ambient:
Una altra activitat que cal destacar és “The Big Quiz”, un qüestionari dels diferents continguts, present en cada edició de la revista.
La difusió del projecte, que comença amb la mateixa revista en format digital, es veu ampliada amb la seva distribució impresa entre els CEP de la regió i els IES de la província. A més, l’exposició del projecte en diverses jornades i seminaris sobre les TIC en l’educació i la publicació d’un article en una revista provincial donen mostra de l’excel·lent treball dels tres centres, de professors i d’alumnes. Això ho confirmen els premis que s’han concedit al projecte en les convocatòries de “Made for Europe” i “European Charlemagne Youth Prize”. Per la seva banda, l’experiència fruit d’aquest projecte va ser seleccionada com a model d’un “Estudi de pràctiques educatives innovadores a través de l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació”.
Enllaços:
TwinSpace públic (Plataforma TwinSpace antiga)
Premis etwinning
- Maths and Earth, aplicació de les matemàtiques a la realitat
- Amb “Like a bird” visita el patrimoni cultural europeu
- TRIANGULO, la percepció de l'aigua a la península Ibèrica
- “Uniting through legends” i la creació de contes col·laboratius
- Schoolovision 2009, l'Eurovisió escolar
- Observa l'aplicació de la física i la química amb “Magic but real experiments”
- Posar fi als estereotips "Sous le ciel de la compréhension"
- LED – Learning and Teaching Furniture Design in Europe, una moderna col·lecció de mobles
- Atraients activitats infantils en Colours of life: common story written by children
- Creative Commons, un ensenyament innovador de la llicència digital
- Double-e: e-magazine on European issues, la revista digital més europea
- Searching Twelve Labors to Hercules, un exemple creatiu d'ensenyament interdisciplinari
- Descobreix l'art del llenguatge amb CommunicArt
- Coneix tota l'actualitat europea en Into news!
- Trade and logistics between countries of the European Union, una metodologia de simulació
- Promoció de l'art Infantil, Grandi quadri i piccoli pittori, Grans quadres i petits pintors
- Conservant el planeta a partir de 50 easy things you can do to save the Earth