Schoolovision 2009, l'Eurovisió escolar
Títol: Schoolovision 2009
Etapa educativa: tercer cicle d'educació primària
Assignatura: Educació Artística i Llengua Estrangera
El títol d'aquest projecte ja adverteix de la seva similitud amb el Festival d'Eurovisió. Michael Purves, professor del Regne Unit, és el responsable d'aquesta genial idea consistent a reproduir aquest Festival en centres d'educació primària d'Europa, aprofitant l'oportunitat que la plataforma eTwinning ofereix per a contactar amb professors de 32 països.
La idea va ser molt ben acollida i professors de 30 centres escolars de d'altres països es van inscriure com a participants en el concurs-festival, entre ells el CEIP Pablo Ruiz Picasso, de Castella-la Manxa. Michael Purver no només els va convèncer per a intervenir, també va dur a terme tota la labor de coordinació, tasca gens fàcil en els començaments si es té en compte l'elevat nombre de participants.
Cada soci va triar la seva cançó, la va enregistrar en vídeo i la va publicar en el blog creat per a aquest treball. Visionar-ne el contingut és com fer un viatge exprés per Europa: centres escolars, símbols nacionals, paisatges i per sobre de tot, l'espectacle creat pels alumnes. Amb emoció, entrega i espontaneïtat han actuat com a professionals. Simfonia de veus, instruments de música (guitarra, flauta, saxòfon, teclats, etc.) que acompanyen les melodies, coreografies ben executades, vestuari colorit i dissenyat per a l'ocasió i finalment, la seva representació en l'escenari.
I després de totes les actuacions estel·lars, encara els quedava una altra fase crítica: 20 grups de xavals reunits entorn d'una videoconferència en la qual cadascun va fer públiques les seves votacions com si d'autèntics portaveus nacionals es tractessin. Podem imaginar la il·lusió amb la qual els alumnes de cada centre van viure aquesta experiència i el moment en el qual es va anunciar el guanyador del concurs:
Aquest treball ha estat reconegut amb el Premi Europeu eTwinning 2010 en la categoria d'ús creatiu dels mitjans informàtics i amb el primer premi del Global Junior Challenge. La seva elevada repercussió en els mitjans de comunicació locals ha arribat fins i tot a la retransmissió de la videoconferència en la qual es va decidir la cançó guanyadora. Suposem que la gratificació que els alumnes han tingut en el transcurs del projecte s'ha vist enriquida amb tot aquest reconeixement aconseguit. Gaudeix com a espectador!
Enllaços:
Premis etwinning
- Maths and Earth, aplicació de les matemàtiques a la realitat
- Amb “Like a bird” visita el patrimoni cultural europeu
- TRIANGULO, la percepció de l'aigua a la península Ibèrica
- “Uniting through legends” i la creació de contes col·laboratius
- Schoolovision 2009, l'Eurovisió escolar
- Observa l'aplicació de la física i la química amb “Magic but real experiments”
- Posar fi als estereotips "Sous le ciel de la compréhension"
- LED – Learning and Teaching Furniture Design in Europe, una moderna col·lecció de mobles
- Atraients activitats infantils en Colours of life: common story written by children
- Creative Commons, un ensenyament innovador de la llicència digital
- Double-e: e-magazine on European issues, la revista digital més europea
- Searching Twelve Labors to Hercules, un exemple creatiu d'ensenyament interdisciplinari
- Descobreix l'art del llenguatge amb CommunicArt
- Coneix tota l'actualitat europea en Into news!
- Trade and logistics between countries of the European Union, una metodologia de simulació
- Promoció de l'art Infantil, Grandi quadri i piccoli pittori, Grans quadres i petits pintors
- Conservant el planeta a partir de 50 easy things you can do to save the Earth