Amb “Like a bird” visita el patrimoni cultural europeu
Títol: Like a bird
Etapa educativa: tercer cicle d'educació primària i primer cicle d'educació secundària obligatòria
Assignatura: interdisciplinari
Amb l'objectiu inicial de potenciar en els alumnes el sentiment de formar part d'un grup molt més ampli que la seva escola o fins i tot el seu país, les sòcies Cristina Grau (Espanya) i Celina Miszdzyk (Polònia) van proposar la seva idea per a aquest projecte. Hi han participat 11 escoles de 7 països diferents, entre les quals dues escoles espanyoles, el Centre d'Educació Infantil i Primària Ramon Macip - Dolors Granés i l'Institut d'Educació Secundària Eduard Fontseré. Aquesta col·laboració reflecteix també la intenció d'integrar en un mateix projecte dues etapes educatives freqüentment molt distants, l'educació primària i l'educació secundària obligatòria.
El treball ha girat entorn d'una activitat amb la qual els alumnes han aconseguit conèixer gran part del patrimoni cultural europeu i en la qual la col·laboració ha sigut un aspecte imprescindible, que queda patent en els productes finals: presentacions de monuments dels diversos països participants compostes per imatges aportades per un centre, informació recollida per un altre i maquetes elaborades per un tercer. És ben merescut el reconeixement a la creativitat dels alumnes en aquesta elaboració, més encara si tenim en compte que han sigut ells mateixos els qui han decidit què utilitzar i com fer-ho, i el profesor ha adoptat un paper de mediador.
Paral·lelament s'han dut a terme altres activitats, com l'estudi de diferents elements (temps, distància, carburant, etc.) sobre un viatge fictici per les ciutats europees representades en aquest treball; continguts que han dotat al projecte d'un caràcter interdisciplinari.
La implicació de diverses TIC ha sigut fonamental en tot el procés i imprescindible per a la comunicació dels participants i la publicació dels resultats. Per a això no només s'han aprofitat les eines del TwinSpace, també s'ha recorregut a Skype, blogs, Moodle, etc. Així, la qualitat del treball i la una adequada exhibició han despertat l'interès de pares, professors i alumnes, i han traspassat fins i tot les barreres dels centres.
Like a bird parteix d'una excel·lent planificació, continua amb un desenvolupament perfectament organitzat i conclou amb una visita en la qual els alumnes dels dos centres espanyols s'han conegut personalment i s’han beneficiat de diverses experiències. Ara, gràcies al Premi Nacional eTwinning 2010, podran viatjar per trobar-se amb un dels seus socis europeus.
Enllaços:
TwinSpace públic (plataforma TwinSpace antiga)
Premis etwinning
- Maths and Earth, aplicació de les matemàtiques a la realitat
- Amb “Like a bird” visita el patrimoni cultural europeu
- TRIANGULO, la percepció de l'aigua a la península Ibèrica
- “Uniting through legends” i la creació de contes col·laboratius
- Schoolovision 2009, l'Eurovisió escolar
- Observa l'aplicació de la física i la química amb “Magic but real experiments”
- Posar fi als estereotips "Sous le ciel de la compréhension"
- LED – Learning and Teaching Furniture Design in Europe, una moderna col·lecció de mobles
- Atraients activitats infantils en Colours of life: common story written by children
- Creative Commons, un ensenyament innovador de la llicència digital
- Double-e: e-magazine on European issues, la revista digital més europea
- Searching Twelve Labors to Hercules, un exemple creatiu d'ensenyament interdisciplinari
- Descobreix l'art del llenguatge amb CommunicArt
- Coneix tota l'actualitat europea en Into news!
- Trade and logistics between countries of the European Union, una metodologia de simulació
- Promoció de l'art Infantil, Grandi quadri i piccoli pittori, Grans quadres i petits pintors
- Conservant el planeta a partir de 50 easy things you can do to save the Earth