TARAP
Sota l'acrònim de TARAP (Take A Role And Play) es presenta el projecte que actualment desenvolupa el professor Juan F. Peñas Viso del CPEIP San Babil en col·laboració amb centres del Regne Unit i Polònia, a més de la participació de dues docents xilenes amb els seus alumnes respectius.
El projecte pretén que l'alumnat de 8 a 12 anys que hi participa planifiqui i escenifiqui petites obres de teatre que després enregistrarà en vídeo i allotjarà a Internet per compartir-les amb els socis i amb la resta de la comunitat educativa. Es tracta d'una proposta curricular original i amb una clara planificació inicial que engloba les àrees de Coneixement del Medi, Educació Artística, Geografia, Llengua i Literatura i l'assignatura de Teatre.
Conèixer i situar geogràficament els llocs d'agermanament, així com establir comunicació amb els socis, complementen els objectius específics del projecte, com ara familiaritzar-se amb els elements d'escena, redacció de textos, disseny de decorats i vestuari, així com experimentació i selecció de les eines més adequades per a l'enregistrament i allotjament a la xarxa.
Fins a la data, s'han cobert diverses activitats, entre les quals destaquem la realització d'un vídeo de motivació a càrrec del professorat participant, diversos vídeos de presentació individual i col·lectiva d'alumnes i documents gràfics diversos on s'han donat a conèixer les localitats d'agermanament.
|
Durant les festes de Nadal, els alumnes s'han pogut estrenar a l'escena amb petites peces i en aquests mesos estem assistint al desenvolupament de propostes més ambicioses guiades pel principi 'we write - you act', en què els alumnes representen de forma col·laborativa peces escrites pels socis.
Durant el tercer trimestre, a través de la tècnica 'we start you continue', els alumnes hauran de reprendre i continuar amb la redacció d'una peça iniciada pels socis, estudiar els elements de l'espai escènic, decorats, vestuari, enfrontar-se de nou amb l'escena i donar difusió als materials. Per fer tot això, hauran d'aprendre a emprar programes d'edició d'àudio i vídeo i estudiar el suport digital més adequat per penjar-ho a la xarxa. Sens dubte, una proposta completa i motivadora que posa a prova els dots no només interpretatius dels alumnes sinó, a més, la seva capacitat d'afrontar nous reptes i poder resoldre'ls dins d'un ampli marge creatiu. Des del Servei Nacional de Suport eTwinning, felicitem el professorat participant per aquesta mena de propostes, en què es combinen amb habilitat autonomia en l'aprenentatge, diversió i imaginació.