TARAP

30 
març 
2012  |  

logotarapSota l'acrònim de TARAP (Take A Role And Play) es presenta el projecte que actualment desenvolupa el professor Juan F. Peñas Viso del CPEIP San Babil en col·laboració amb centres del Regne Unit i Polònia, a més de la participació de dues docents xilenes amb els seus alumnes respectius.

 

 

 

 


El projecte pretén que l'alumnat de 8 a 12 anys que hi participa planifiqui i escenifiqui petites obres de teatre que després enregistrarà en vídeo i allotjarà a Internet per compartir-les amb els socis i amb la resta de la comunitat educativa. Es tracta d'una proposta curricular original i amb una clara planificació inicial que engloba les àrees de Coneixement del Medi, Educació Artística, Geografia, Llengua i Literatura i l'assignatura de Teatre.

imagen 2 tarap

 

Conèixer i situar geogràficament els llocs d'agermanament, així com establir comunicació amb els socis, complementen els objectius específics del projecte, com ara familiaritzar-se amb els elements d'escena, redacció de textos, disseny de decorats i vestuari, així com experimentació i selecció de les eines més adequades per a l'enregistrament i allotjament a la xarxa.

 

Fins a la data, s'han cobert diverses activitats, entre les quals destaquem la realització d'un vídeo de motivació a càrrec del professorat participant, diversos vídeos de presentació individual i col·lectiva d'alumnes i documents gràfics diversos on s'han donat a conèixer les localitats d'agermanament.

    

Durant les festes de Nadal, els alumnes s'han pogut estrenar a l'escena amb petites peces i en aquests mesos estem assistint al desenvolupament de propostes més ambicioses guiades pel principi 'we write - you act', en què els alumnes representen de forma col·laborativa peces escrites pels socis.

imagen 3 tarapDurant el tercer trimestre, a  través de la tècnica 'we start you continue', els alumnes hauran de reprendre i continuar amb la redacció d'una peça iniciada pels socis, estudiar els elements de l'espai escènic, decorats, vestuari, enfrontar-se de nou amb l'escena i donar difusió als materials. Per fer tot això, hauran d'aprendre a emprar programes d'edició d'àudio i vídeo i estudiar el suport digital més adequat per penjar-ho a la xarxa. Sens dubte, una proposta completa i motivadora que posa a prova els dots no només interpretatius dels alumnes sinó, a més, la seva capacitat d'afrontar nous reptes i poder resoldre'ls dins d'un ampli marge creatiu. Des del Servei Nacional de Suport eTwinning, felicitem el professorat participant per aquesta mena de propostes, en què es combinen amb habilitat autonomia en l'aprenentatge, diversió i imaginació.

 

Escriure un comentari


Códi de seguretat
Actualitzar

Contacto Boletín mensual Lo más leído
TwitterFacebooke-mail Pots contactar amb nosaltres a través de Facebook, Twitter o per correu electrònic.

boletin_noticias_49x49

Vols rebre informació sobre campanyes, cursos, projectes? Subscriu-te al nostre butlletí mensual i rebràs en el teu correu electrònic totes les novetats

Servicio Nacional de Apoyo eTwinning | Proyectos de Colaboración Escolar en Europa
Instituto Nacional de Tecnologías Educativas y de Formación del Profesorado | Ministerio de Educación, Cultura y Deporte
C/ Torrelaguna 58. 1ª planta, despacho 141. 28027 - Madrid
Tel: 913778377 | Contactar