Inici / Projectes / Projectes destacats
.

Projectes destacats

So Far, So Near, una atractiva comunicació

05
jul.
2010

Títol: So Far, So Near

Estapa educativa: educació secundària obligatòria

Assignatura: Llengua Estrangera (Anglès)

L'estupenda comunicació establerta entre els professors polonesos i navarresos implicats en aquest projecte, ha permès aconseguir resultats variats i molt vistosos. L'objectiu inicial d'aconseguir una autèntica pràctica de la llengua estrangera, combinat amb la utilització de diverses eines TIC, ho han aconseguit amb escreix.


fotografia_sofar_sonear

Les activitats proposades en aquest projecte no són molt diferents a les que es fan habitualment en la matèria d'anglès, però sí que ho és la metodologia utilitzada per a dur-les a terme. Així, amb temes com el Nadal, la música, el menjar, el cinema, ells mateixos, etc., han mantingut una autèntica comunicació amb els seus socis. Els alumnes han reflexionat sobre cadascun d'ells, però també sobre les característiques que aporten diferents eines TIC i així poder treballar aquests amb els seus companys europeus d'una manera més atractiva. Com a conseqüència de l'alta motivació dels estudiants cap a aquest treball, ells mateixos han proposat noves tasques de col·laboració amb els seus companys, com la creació d'un minidiccionari.

Entre les activitats destaca el concurs de fotografia, a través del qual tots dos centres han compartit la seva cultura. El resultat del concurs és d'una qualitat tan bona com si l’haguessin fet professionals.

En la presentació següent pots ampliar informació sobre aquest projecte, explicada pels mateixos alumnes:



També pots visitar-ne el TwinSpace i el Blog del professor, José Javier Baile.

 

I, you, we, blog

20
maig
2010

iyouweblog3El títol d'aquest projecte és un reflex fidel del que conté: un blog elaborat pels alumnes de 5 centres escolars europeus, entre els quals l'IES Bioclimàtic de Badajoz, que sense adonar-se’n i d'una forma molt creativa han desenvolupat diferents destreses de la llengua estrangera. Articles sobre la família, la ciutat, els temes favorits, el cinema, l'esport, la música, les vacances, la gastronomia dels països participants... apareixen en desenes de documents de text, presentacions, vídeos, imatges, fotos i pòsters. Aquests missatges han provocat els comentaris dels companys socis que s’interessen pels esportistes més famosos, per una recepta, per herois juvenils, cantants de moda o els llocs per a anar de vacances. L'excel·lent col·laboració entre els professors coordinadors ha donat com a resultat un blog molt extens, variat i ben organitzat en categories.

Cal dir que aquest lloc web és una bitàcola, un quadern que els docents han posat a la disposició dels alumnes perquè relatin el desenvolupament del curs escolar. Un blog educatiu que serveix de model per a uns altres docents. Anar al blog


 

   

Hello Europe! Welcome Europe!

21
abr.
2010

Etapa educativa: educació primària

Assignatura: interdisciplinari

Famoses, funcionals, fàcils de recordar... les veus angleses Hello i Welcome s'han convertit en els estels protagonistes d'un projecte artístic en el qual han participat escoles de 12 països europeus, entre ells el CEIP Argantonio de Sevilla. A l'estil de les actrius, la parella de paraules ha estat de promoció per les aules dels centres escolars d’Europa, on han compartit cartell amb les seves homòlogues Ciao, Merhaba, Benvenuti, Hola, Sdravo, Benvinguts, Bonjour, Γεια σας καλώς ήρθατε, Bienvenu, etc., i tot l'elenc al complet s'ha unit amb l'objectiu de  difondre la riquesa i varietat cultural del continent.



1

Aquest objectiu va començar sent modest: simplement que els amfitrions se saludessin en els diferents idiomes dels països participants; però veient el bon acolliment del públic es va fer més ambiciós i els professors responsables de la gira han aprofitat les celebracions més rellevants a Europa, –Nadal, Carnestoltes, Setmana Santa, el Dia de la Pau, el Dia de la Mare, el dia de Sant Valentí, entre uns altres– per a presentar els personatges en els diferents actes organitzats pels centres educatius per festejar aquests dies. Així, Hello i Welcome han estat en sessions gastronòmiques, en processons, en declaracions d'amor, en les desfilades de carnestoltes, en les exposicions d'artesania o amb els Reis Mags.

Les destreses plàstiques i artístiques dels alumnes-ajudants del projecte, combinades amb les eines TIC de què disposaven, han generat una infinitat de materials  per acompanyar els estels en la seva estada en els col·legis: postals, cartells, trencaclosques, targetes de felicitació, símbols, vídeos, fotos, imatges i la cançó Hello Europe han ambientat les aules-escenari per les quals han desfilat les protagonistes.

 

 

2

La crítica ha valorat positivament aquest periple europeu, que ha requerit mesos d'intens treball col·laboratiu i ha destacat dos aspectes rellevants: no hi ha hagut servei de traducció, per aquest motiu els assistents i participants s'han hagut d'esforçar per comunicar-se en la llengua acordada, l'anglès. A més, la presència d'aquest espectacle no ha distorsionat el pla de treball establert mesos enrere pel Claustre de professors-organitzadors sinó que s'hi ha integrat perfectament.

 

 

Pots seguir el deixant de les celebritats accedint a aquests enllaços:

TwinSpace

   

Viatja amb Syrius per tot Europa

12
abr.
2010

Títol: The diary of Syrius’ travels

Etapa educativa: primària

Assignatura: Ciències Mediambientals, Llengua Estrangera, Geografia, Matemàtiques i Geometria, TIC, Ciències Naturals.

The diary of Syrius’ travels és un projecte coordinat per la professora Cristina Asensio Soriano del CEIP Les Aigües de Catalunya, i la Szkoła Podstawowa Nr 1 (Polònia), al qual posteriorment es van unir altres centres.


syrius

El protagonista d'aquest projecte, Syrius, serveix de fil conductor per a presentar el projecte als alumnes. Syrius ha viatjat per tot Europa amb el seu GPS, però al final del seu viatge només té les coordenades dels llocs que ha visitat i demana ajuda als alumnes dels nou països participants per recopilar tota la informació, per a la qual cosa els alumnes han de dissenyar i resoldre diferents activitats relacionades amb una àmplia gamma d'activitats.

Moodle

A més del TwinSpace, el projecte utilitza una plataforma Moodle per a dur a terme el treball, que ha fet l'alumne conscient del seu treball. A més, entre altres eines TIC, els alumnes han utilitzat: Google Earth, per a localitzar llocs i trobar les coordenades, Camstudio per a enregistrar la “carta de Syrius”, Photobucket per presentar les fotografies, JCloze per a fer càlculs reals de distància i temps,  JQuiz per a la velocitat, la ruta i el temps, o JMatch per a aparellar fotografies d'un mateix país.

Alumnos_trabajando 

Els alumnes han seguit aquest pla de treball:

  1. En primer lloc, van rebre una postal de Syrius, enviada per un altre dels participants.
  2. Després de llegir la carta de Syrius, els alumnes van dissenyar l'etapa del viatge que els corresponia, buscaven les coordenades dels llocs importants del seu país i afegien informació per facilitar la tasca als socis.
  3. Es va fer una presentació PowerPoint de cada país.
  4. Van elaborar problemes de matemàtiques.
  5. Els socis van resoldre les tasques proposades.
  6. Els alumnes van jugar a “Syrius’ game” i es va enregistrar la carta de Syrius en diferents idiomes.

En el seu conjunt, “The diary of Syrius’ travels” planteja el treball de continguts relacionats amb les matemàtiques des d'una perspectiva interdisciplinària, incloent-hi aspectes relacionats amb les ciències socials, les ciències de les naturalesa, la llengua estrangera i les TIC. Cal destacar com a característica principal el treball en col·laboració entre els socis participants en el projecte, que ha centrat la seva atenció en el protagonisme dels alumnes en l'elaboració i resolució de les activitats, el paper mediador de les professores, i la varietat d'eines TIC.

Han estat capaços els alumnes d'ajudar Syrius a recopilar tota la informació del seu viatge? No ho dubtis i fes un cop d'ull al projecte.

Enllaços:

TwinSpace

Plataforma Moodle



   

Comprova les possibilitats que ofereix la música amb Songs, Language & Culture

29
març
2010

Títol: Songs, Language & Culture.

Etapa educativa: secundària postobligatòria.

Assignatura: Llengua Estrangera, Tecnologia.

Songs, Language and Culture és un projecte coordinat per la professora Marta Pey de l'IES Jaume Callis de Catalunya, i l'ITAS D'Annunzio (Itàlia), al qual posteriorment es van unir altres instituts. La música és l'eix entorn del qual giren aspectes culturals i socials dels països socis a la mateixa vegada que serveix de ganxo atractiu perquè els alumnes treballin i es comuniquin en una llengua estrangera utilitzant les TIC.

songs_language_culture

Eines pròpies de la Web2.0 tals com presentacions en PowerPoint i Slideshare, àudios amb Slidecast i Voki, vídeos amb Youtube, fotos amb Picasa enquestes amb Polldaddy o Ginys com Clustrmap i Vodpod han servit per a presentar lletres de cançons, cantautors, cantants d'actualitat, artistes consagrats, i també com per contextualitzar els temes: la cançó protesta, els problemes de les societats i la falta de llibertats, entre uns altres. Beyoncé i Metallica, Madonna i Lluís Llach, Rihanna i S-Kape comparteixen el mateix entorn sense desafinar.

Els alumnes s'han organitzat en equips de nacionalitat mixta, han estat molt motivats pel tema seleccionat i el contingut de les cançons i han anat més enllà d'aquestes. Han presentat l'entorn en el qual viuen, personatges rellevants, els símbols nacionals, la gastronomia, l'oci, etc. La satisfacció i l'interès dels estudiants pels temes seleccionats han fomentat l'ús de l'idioma anglès sense reticències com a eina de comunicació en un context real.

La publicació dels materials produïts està molt ben organitzada i és de fàcil accés; un excel·lent model per a altres projectes. Les eines del Twinspace (tauler d'anuncis, bústia de correu, fòrum i xat) i els blogs (nacional i internacional) han estimulat la responsabilitat dels socis en l'elaboració dels documents, la presentació dels resultats i l'estupend nivell de coordinació malgrat l'elevat nombre de socis. Aquesta es va estructurar a través d'una wiki perquè els docents, partint d'un esquema general escrit en el tauler d'anuncis, anessin suggerint idees i prenent decisions, que eren notificades setmanalment per correu electrònic als diferents socis.

  

Els joves lituans escolten la mateixa música que els italians? Coneixen els joves letons la cançó “L’Estaca”? I qui s'atreveix a cantar-la en anglès? I si ho fan junts tots els participants? Fes una ullada al projecte, premiat en la Convocatòria de Premis eTwinning 2010, i sortiràs de dubtes.

Enllaços:
Wiki
Blog
Blog de la professora espanyola

Blog del grup de República Txeca

   

Pàgina 12 de 13

Contacto Boletín mensual Lo más leído
TwitterFacebooke-mail Pots contactar amb nosaltres a través de Facebook, Twitter o per correu electrònic.

boletin_noticias_49x49

Vols rebre informació sobre campanyes, cursos, projectes? Subscriu-te al nostre butlletí mensual i rebràs en el teu correu electrònic totes les novetats

Servicio Nacional de Apoyo eTwinning | Proyectos de Colaboración Escolar en Europa
Instituto Nacional de Tecnologías Educativas y de Formación del Profesorado | Ministerio de Educación, Cultura y Deporte
C/ Torrelaguna 58. 1ª planta, despacho 141. 28027 - Madrid
Tel: 913778377 | Contactar