Projectes destacats
Seven Countries, Eight Stories: un intercambio de historias y cultura entre países europeos
"Seven Countries, Eight Stories" se lleva a cabo en 8 escuelas europeas desde el curso 2009-2010. El proyecto es un intercambio de historias con el que los alumnos aprenden sobre la cultura de los países europeos participantes y descubren raíces comunes.
eTwinning en Educación Infantil ¿por qué no?
Citando a Sir Ken Robinson, uno de los mayores expertos en creatividad, "los niños de ahora harán trabajos que aún no están inventados. Para que las economías prosperen necesitamos niños que piensen de forma creativa y entiendan los valores culturales. La creatividad son ideas originales que tienen un valor", "Necesitamos profesores que no sólo sean capaces de enseñar cosas, sino que dejen a los niños espacios para cultivar su talento. Cada persona aprende de forma diferente, por eso es importante la forma de enseñar", " Ha llegado el momento de financiar el talento".
Pek, the traveller flea
En este proyecto eTwinning varios centros europeos, entre ellos el IES Clemente de Santiago de Compostela y el Centro de Profesores de Nájera, han creado conjuntamente un cómic que cuenta las aventuras de una pulga viajera. Cada escuela ha creado las aventuras de la pulga en su propio país y el resultado final es un viaje por media Europa.
Connecta't amb Our summer meeting point
Penses que ho has vist ja tot en eTwinning? Sí així ho creus, aquí et presentem un projecte amb idees renovades i sorprenents: el seu títol és Our summer meeting point i, encara que pugui semblar estrany, s'ha dut a terme quan els centres educatius estan de vacances. Com una aventura d'estiu, Maria Sourgiadaki de l'escola Vocational Lyceum of Ierapetra (Grècia) i Aureo Torres, del col·legi Marista Castilla (Espanya), van decidir engegar aquest projecte, al qual s'han unit ni més ni menys altres 59 professors per compartir part del seu temps aprofitant la seva professió comuna.
Com si es tractés d'alumnes, els professors han col·laborat en el desenvolupament d'un blog carregat d' articles interessants i possibilitats educatives. Com en la gran majoria dels projectes eTwinning, els participants han pogut conèixer-se i saber l'entorn en el qual viuen per a, després, compartir opinions i reflexions sobre diferents aspectes i àmbits educatius: art, música, poesia, innovació, cultura, recursos, metodologia, etc. i desenvolupar idees i conèixer socis per a futurs projectes eTwinning.
Sense oblidar el període estival en el qual es trobaven, també han tingut l'oportunitat de buscar possibles destinacions de vacances, i és que qui pot ser millor assessor turístic que els mateixos autòctons d'aquests 18 llocs europeus.
Amb la gran quantitat de portals i recursos educatius de què disposem actualment, el producte resultant d'Our summer meeting point n’és un gran aparador, amb l'avantatge d’aprofitar l'opinió i experiència directa de companys de professió. Per als professors embarcats en aquest projecte serà més fàcil transmetre als seus alumnes els avantatges i possibilitats que eTwinning ofereix, a més d'anticipar-se a l'inici del curs escolar en la planificació dels seus nous projectes.
Per eTwinning és un orgull haver estat triats per a dur a terme aquest apassionant viatge per l'educació europea. Visita el seu blog
Jocs divertits en Getting closer
La distància que separa els alumnes del CEIP La Rosa- Camino Viejo (El Paso, Canàries) i els de el centre Ohkolan koulu (Sari Auramo, Finlàndia) és molt gran, per tant, han decidit ajuntar-se en una ciutat europea intermèdia situada en la línia imaginària que uneix les dues poblacions d'origen. I com qualsevol viatge que es planeja, cal aconseguir finançament i preveure tot el que sigui necessari.
Les coordinadores d'aquest projecte-periple han organitzat els alumnes en grups de nacionalitat mixta hispanofinesa i els han proposat una competició que el seu objectiu és la trobada de tots els socis europeus membres del mateix equip. El guanyador és l'equip que primer es reuneix. Per a això, i després d'haver acordat el mitjà de transport que utilitzaran, estudiants de cada país han recorregut una part del trajecte que els separa.
Com sol ocórrer en els viatges d'aventures, aquestes estan plenes de vicissituds i les han resolt superant proves de molta dificultat que han quedat arxivades en el quadern de bitàcola: han buscat la ruta més adequada, han utilitzat un sistema de coordenades i han localitzat punts en un mapa, han explorat les ciutats per les quals han passat, han estat atents a la meteorologia, han hagut d'aconseguir les monedes de curs legal... Cada prova superada i segons la seva dificultat ha generat crèdit per comprar el combustible necessari per a la següent etapa del viatge.
A pesar que el trajecte ha estat llarg i ha durat un curs, els grups s'han mantingut compactes durant tota la travessia i han col·laborat de forma eficaç. Amb ajuda de les eines de comunicació (xat, correu electrònic, videoconferència...) han estat al tant de les necessitats i l'evolució de cada etapa; instruments d'observació els han permès captar imatges de reconeixement aeri i singularitats dels llocs geogràfics; dispositius d'enregistrament han servit per a emmagatzemar la informació més rellevant i compromesa.
Finalment, va haver-hi notícies de l'arribada dels guanyadors; els companys es van buscar i es van reconèixer, caminaven els uns cap als altres... per estar al més prop possible, per tocar-se, però... qui ha posat aquesta pantalla al mig? Continua
Més articles...
Pàgina 11 de 13