Inici / Projectes / Projectes destacats
.

Projectes destacats

Els nombres envaeixen la ciutat en My town in numbers

23
març
2010

Títol: My town in numbers

Etapa educativa: educació secundària obligatòria

Assignatura: Matemàtiques / Geometria

Quants litres d'aigua caben en la pica de la font de la meva ciutat? Quina superfície mínima és necessària per a sembrar mig quilo de pastanagues? Puc calcular l'altura d'un edifici si conec la d'un transeünt? A preguntes com aquestes s'han enfrontat estudiants d'entre 12 i 14 anys d'escoles de la República Txeca, Romania i Holanda i les han respostes per mitjà d’un divertit procés d'investigació.

Tot això dins d'un projecte de Matemàtiques com és My town in numbers, finalista de la categoria de 12 a 15 anys dels Premis Europeus eTwinning 2010. Els tres professors socis, molt ben coordinats, han planificat i organitzat les tasques i el resultat ha estat excel·lent: l'aportació de documents està molt equilibrada en nombre, homogènia en els temes tractats i variada en les activitats proposades. Cada centre ha seleccionat un conjunt d'exercicis, els altres dos els han fet i els tres els han compartit. Aquests exercicis estan contextualitzats en l'entorn en el qual se situen els centres escolars.

My_town

Fotos, imatges i presentacions han servit per a treballar conceptes matemàtics amb una actitud motivadora: longitud, àrea, volum, missatges encriptats, escala, velocitat, etc. van fent la seva aparició en l'arquitectura, en l'hort, en els mapes i en els textos. Això és una mica més que una excusa per donar a conèixer la riquesa social i cultural dels tres països. Algun alumne hauria reparat en les dimensions colossals del parlament romanès? O en la longitud del pont de Darkov? Sabria desxifrar aquest text, Ymnx nx sty inkknhzqy?

I els escolars no s'han limitat a completar les tasques matemàtiques; han tingut presents els seus companys europeus i junts han triat un logo identificatiu, han compartit els seus gustos, han dissenyat targetes de Nadal i han ensenyat la seva aula. I tot això usant una àmplia gamma de TIC.

Mtinn3

En aquest sentit, a part de l'ús de les eines del TwinSpace, han creat un blog per a la comunicació constant entre professors i una pàgina web ben organitzada i il·lustrativa per a la publicació dels resultats de les activitats.

Els alumnes han estudiat matemàtiques d'una forma diferent (endevinalles, animacions, trencaclosques, missatges encriptats, jocs, etc.), han après el valor del treball en col·laboració, han millorat la seva competència en llengua anglesa i han vist com la integració de les TIC ha impregnat de creativitat el seu treball i el dels docents.


Mtinn2

 

Enllaços:

Pàgina web

Blog

TwinSpace públic  (plataforma TwinSpace antiga)


 

Pàgina 13 de 13

Contacto Boletín mensual Lo más leído
TwitterFacebooke-mail Pots contactar amb nosaltres a través de Facebook, Twitter o per correu electrònic.

boletin_noticias_49x49

Vols rebre informació sobre campanyes, cursos, projectes? Subscriu-te al nostre butlletí mensual i rebràs en el teu correu electrònic totes les novetats

Servicio Nacional de Apoyo eTwinning | Proyectos de Colaboración Escolar en Europa
Instituto Nacional de Tecnologías Educativas y de Formación del Profesorado | Ministerio de Educación, Cultura y Deporte
C/ Torrelaguna 58. 1ª planta, despacho 141. 28027 - Madrid
Tel: 913778377 | Contactar