Viatja amb Syrius per tot Europa
Títol: The diary of Syrius’ travels
Etapa educativa: primària
Assignatura: Ciències Mediambientals, Llengua Estrangera, Geografia, Matemàtiques i Geometria, TIC, Ciències Naturals.
The diary of Syrius’ travels és un projecte coordinat per la professora Cristina Asensio Soriano del CEIP Les Aigües de Catalunya, i la Szkoła Podstawowa Nr 1 (Polònia), al qual posteriorment es van unir altres centres.
El protagonista d'aquest projecte, Syrius, serveix de fil conductor per a presentar el projecte als alumnes. Syrius ha viatjat per tot Europa amb el seu GPS, però al final del seu viatge només té les coordenades dels llocs que ha visitat i demana ajuda als alumnes dels nou països participants per recopilar tota la informació, per a la qual cosa els alumnes han de dissenyar i resoldre diferents activitats relacionades amb una àmplia gamma d'activitats.
A més del TwinSpace, el projecte utilitza una plataforma Moodle per a dur a terme el treball, que ha fet l'alumne conscient del seu treball. A més, entre altres eines TIC, els alumnes han utilitzat: Google Earth, per a localitzar llocs i trobar les coordenades, Camstudio per a enregistrar la “carta de Syrius”, Photobucket per presentar les fotografies, JCloze per a fer càlculs reals de distància i temps, JQuiz per a la velocitat, la ruta i el temps, o JMatch per a aparellar fotografies d'un mateix país.
Els alumnes han seguit aquest pla de treball:
- En primer lloc, van rebre una postal de Syrius, enviada per un altre dels participants.
- Després de llegir la carta de Syrius, els alumnes van dissenyar l'etapa del viatge que els corresponia, buscaven les coordenades dels llocs importants del seu país i afegien informació per facilitar la tasca als socis.
- Es va fer una presentació PowerPoint de cada país.
- Van elaborar problemes de matemàtiques.
- Els socis van resoldre les tasques proposades.
- Els alumnes van jugar a “Syrius’ game” i es va enregistrar la carta de Syrius en diferents idiomes.
En el seu conjunt, “The diary of Syrius’ travels” planteja el treball de continguts relacionats amb les matemàtiques des d'una perspectiva interdisciplinària, incloent-hi aspectes relacionats amb les ciències socials, les ciències de les naturalesa, la llengua estrangera i les TIC. Cal destacar com a característica principal el treball en col·laboració entre els socis participants en el projecte, que ha centrat la seva atenció en el protagonisme dels alumnes en l'elaboració i resolució de les activitats, el paper mediador de les professores, i la varietat d'eines TIC.
Han estat capaços els alumnes d'ajudar Syrius a recopilar tota la informació del seu viatge? No ho dubtis i fes un cop d'ull al projecte.
Enllaços: