Robots amics del planeta
Els alumnes del CEIP La Angostura de Santa Brígida (Gran Canària) estan molt preocupats per la deterioració del planeta com a conseqüència de l'acció humana. Per afrontar aquest problema van plantejar el projecte Let's be friends of the Earth, que gira al voltant del medi ambient, la seva conservació i els canvis que es produeixen pels efectes dels processos naturals i de les accions humanes.
Es desenvolupa en un centre escolar que participa en una associació Comenius i en el programa CLIL, d'una manera dinàmica, divertida i adaptada metodològicament al nivell dels alumnes. Els nens tenen una implicació directa en les activitats dutes a terme, aprenent i gaudint de l'entorn natural, del clima i dels esdeveniments culturals relacionats amb les estacions. Veient com altres centres europeus fan el mateix, i comparant-ne els resultats, donen cohesió i unifiquen la conscienciació dels alumnes davant la conservació del medi ambient, objectiu principal del projecte.
Els alumnes de 1r, 2n i 3r de primària han pogut experimentar, en alguns casos per primera vegada, amb eines TIC com ara processadors de text, presentacions, vídeos, càmera digital, vídeoconferència, fòrum, Voicethread... ). Fins i tot, ajudats per la professora, han penjat documents en les seves carpetes en el Racó de l'alumne.
La idea d'elaborar robots amb materials reciclats sorgeix dels mateixos nens i nenes de 3r de primària del CEIP La Angostura després de veure un vídeo en la classe d'anglès. Ens explica la seva professora, Cecilia Cantizano: "Van quedar molt simpàtics i vam decidir immortalitzar-los amb la nostra càmera, incloure'ls en el TwinSpace del nostre projecte Let´s Be Friends of the Earth i vam iniciar aquesta activitat en Voice Thread amb el nostre alumnat adscrit al projecte CLIL (1r, 2n i 3r de primària).
Voice Thread ha resultat ser l'eina ideal per a fomentar l'expressió oral en llengua estrangera, també entre els més petits; dóna més sentit al seu aprenentatge mitjançant l'ús comunicatiu d’aquesta d'una manera que diverteix els i les alumnes d'aquestes edats, i afavoreix a més l'autoavaluació mitjançant l'escolta del propi enregistrament. El resultat ha sigut una activitat oberta en l'espai, ja que nens i nenes d'altres centres i altres països poden participar amb els seus comentaris, i en el temps, en horari escolar o fora d'aquest, i de manera indefinida... Com acabarà?... Ja veurem!"