Inici / Idees / recomanacions / Rúbrica per a un projecte de qualitat: 6. Resultats, impacte i documentació.
.

Rúbrica per a un projecte de qualitat: 6. Resultats, impacte i documentació.

05 
oct. 
2015  |  
 

 

resultados magnifying glassEl punt de partida ideal en el disseny d’un projecte eTwinning és començar pel final. Com si es tractés d’un viatge, cal establir una destinació abans de decidir les etapes; el resultat tangible al qual volem arribar abans de prendre decisions sobre els passos que ens hi portaran. 

El criteri "Resultats, Impacte i Documentació" és el sisè i últim criteri de la "Rúbrica per a un projecte eTwinning de qualitat" (clica aquí per accedir a tots els criteris).

 

 

 

 

El producte final dun projecte eTwinning, presentat en format digital, ens permetrà determinar els objectius i continguts, tant temàtics com procedimentals, necessaris per a la seva consecució. Haurem dorganitzar i seqüenciar aquests continguts i planificar els procediments que cal seguir en les diferents activitats, així com seleccionar les eines digitals que es convertiran en instruments per aconseguir-ho.

Un factor de qualitat que distingeix un projecte és aquell que, a més de mostrar el producte final, ha documentat el procés de manera clara, de manera que ha deixat constància o evidència de les diferents fases de la construcció del projecte. Com a part daquesta documentació no sha doblidar indicar la implicació dels diferents agents participants, especialment la dels alumnes. En dissenyar el projecte, hem de pensar en activitats que motivin lalumnat i que l’ajudi a involucrar-se en la construcció del projecte, de manera que es converteixin en els veritables protagonistes.

Daltra banda, és imprescindible dissenyar instruments davaluació que serveixin per mesurar els resultats no visibles del projecte. Instruments que ajudin a mesurar de quina manera el projecte ha ampliat les destreses dels docents, les destreses i coneixements de lalumnat i afavorit ladquisició de les competències bàsiques. Cal avaluar també els beneficis aconseguits en làmbit social i personal a través de la seva participació en el projecte.

Finalment, és recomanable ser generosos i compartir lexperiència amb el nostre entorn proper: la nostra comunitat educativa, la nostra localitat, amb altres docents i comunitats, utilitzant diferents recursos o espais que tinguem a labast per difondre el projecte: els passadissos del centre escolar, el web del centre, premsa local, xarxes socials...

Vegem els descriptors dels diferents nivells de qualitat per a lúltim criteri de la Rúbrica per a lavaluació dels Segells de Qualitat “Resultats, impacte i documentació”:

0  No hi ha resultats visibles, ni activitat de l’alumne, ni documentació del projecte.    

1  Pobre – Escassos resultats obtinguts (processals o finals) o els resultats clarament no han estat elaborats pels alumnes (sinó pel docent). Poca o nul·la implicació de l’alumne en les activitats que s’han documentat. No existeix una documentació del projecte o aquesta està fragmentada. 

2  Acceptable – Es presenten alguns resultats del projecte (processals o finals), existeix una intervenció esporàdica dels alumnes. La documentació del projecte està incompleta o no és consistent amb el material presentat.     

3  Bé - Es presenten molts resultats del projecte (processals o finals), han estat creats pels alumnes, utilitzant, en la seva majoria, eines adequades bàsiques. La documentació del projecte inclou l’avaluació (almenys els alumnes han reflectit les seves opinions que poden servir com a propostes de millora). A més, existeixen reflexions sobre la mesura en la qual s’han assolit els objectius. El material, en la seva major part, s’ajusta a la documentació i recull algunes notes sobre l’impacte (alumnes, docents i resta de la comunitat).           

4  Molt bé – Es presenta gran varietat de resultats del projecte, alguns d’una qualitat excel·lent, creats pels alumnes amb eines adequades. La documentació del projecte està completa i recull una avaluació (capacitats i impacte en els alumnes, reflexions dels docents) i mostra que els objectius establerts s’han aconseguit, així com l’impacte favorable en la resta de la comunitat. El material presentat és consistent amb la documentació.             

5  Excel·lent – Existeix gran varietat de resultats presentats, la major part dels quals de qualitat excepcional. La documentació del projecte és exhaustiva, ja que recull molt bé la informació i l’avaluació (de la majoria o de totes les parts del projecte), recull també la informació sobre l’impacte en els alumnes i en les seves capacitats /aprenentatge, en les capacitats del docent així com en la resta de la comunitat. Els objectius establerts s’han aconseguit clarament i s’ha documentat de manera detallada. El material presentat s’ajusta a la documentació.

El projecte “Cuído mi entorno” del professor Juan Peñas Viso del CPEIP San Babil a Ablitas, Navarra, és un exemple clar de com desenvolupar cadascun d’aquests tres aspectes: resultats, impacte i documentació. (Accediu des daquest enllaç al TwinSpace del projecte).

Documentació: el projecte s’inicia amb una activitat “Planificant”, en la qual comparteix de manera clara els objectius, continguts, activitats i resultats finals esperats per al projecte. A més, en el cas d’aquest projecte, el TwinSpace complet es converteix en una evidència estructurada i clara que documenta tot el desenvolupament del projecte.

Impacte: en el mateix TwinSpace, en l’activitat “Avaluació”, es documenta el procés i resultats de l’avaluació. Amb els resultats es pot mesurar l’impacte que ha tingut el projecte i els resultats no visibles que se’n deriven. 

Finalment, el projecte ha estat difós al centre escolar i en l’entorn. La difusió que s’ha donat al projecte per part de tots els membres es documenta en una pàgina anomenada "Difusió" creada especialment amb aquest objectiu.        

 

Font de les imatges: SNA eTwinning.

Escriure un comentari


Códi de seguretat
Actualitzar

Contacto Boletín mensual Lo más leído
TwitterFacebooke-mail Pots contactar amb nosaltres a través de Facebook, Twitter o per correu electrònic.

boletin_noticias_49x49

Vols rebre informació sobre campanyes, cursos, projectes? Subscriu-te al nostre butlletí mensual i rebràs en el teu correu electrònic totes les novetats

Servicio Nacional de Apoyo eTwinning | Proyectos de Colaboración Escolar en Europa
Instituto Nacional de Tecnologías Educativas y de Formación del Profesorado | Ministerio de Educación, Cultura y Deporte
C/ Torrelaguna 58. 1ª planta, despacho 141. 28027 - Madrid
Tel: 913778377 | Contactar