Perlas
O Making of dun proxecto eTwinning
No cine, un making of, tamén denominado cómo se rodou, é un vídeo documental que amosa cómo foi a produción dunha película ou un programa de televisión. Os making of máis breves empréganse a miúdo para explicar o proceso de produción e recoñecer o traballo das persoas que participaron na rodaxe. Pero ¿que ten isto que ver cos proxectos eTwinning? Cada vez nos atopamos máis proxectos que se caracterizan pola variedade de actividades que realizan os alumnos - presentacións de diapositivas, wikis, blogs, chats, videoconferencias - . Porén, non sempre é posible ver como se realizaron ou como se organizaron. Para calquera que non participe nun proxecto é interesante poder presenciar, como se fose un membro máis, o seu proceso, os axentes que participaron, os medios que se usaron, etc. Referímonos ó making of dun proxecto eTwinning.
Ideas de proxecto do curso eTwinning 2.0
Desde o Servizo Nacional de Apoio queremos dala noraboa a todos os docentes que participaron no curso eTwinning 2.0 durante a segunda edición de cursos en rede do ITE, do 2010-2011. Aínda que actualmente é recoñecida a necesaria formación continua dos profesores, a falta de tempo dificulta ás veces esta tarefa. Nesta ocasión foron moitos os que realizaron satisfactoriamente o curso, esperamos que para a próxima convocatoria, que será en outubro, vos animedes moitos máis. Avisarémosvos desde a nosa web.
Aprender xogando
O xogo, como actividade inherente ó ser humano, favorece o desenvolvemento psicomotor, intelectual, afectivo e social, preparándonos para a vida adulta. É, polo tanto, non só unha forma de diversión, senón tamén unha maneira de aprender. Aínda que cada vez existen máis probas da eficacia dos xogos na educación, moitos docentes non atopan a maneira de integralo como metodoloxía na aula. A continuación amosamos algúns exemplos co xogo como medio didáctico en distintos niveis educativos, así como con diferentes graos de protagonismo.
Actividades colaborativas para Lingua e Sociais
Como xa vos fomos contando, dentro do encontro multilateral eTwinning 2011: Colaboramos en español, organizado en Madrid polo Servizo Nacional de Apoio, impartíronse varios talleres. Hoxe publicamos as actividades colaborativas propostas en “Lingua e Sociais, coas mans na masa”.
Actividades colaborativas para Matemáticas y Ciencias
En el marco del multilateral eTwinning 2011: Colaboramos en español, organizado en Madrid por el SNA eTwinning, se celebró el pasado veinte de mayo el taller “Matemáticas y Ciencias, con las manos en la masa”, en el que se realizó un recorrido por distintas herramientas útiles para la realización de actividades colaborativas en los proyectos de estas áreas, ejemplificando su uso en distintos proyectos, algunos de ellos premiados a nivel nacional y europeo en la convocatoria de este año.
Para empezar, ¿cómo enriquecer actividades presentes en todo proyecto, tales como la presentación de los alumnos y de su entorno? La herramienta VoiceThread puede ser una buena elección para favorecer la interacción, al permitir a los alumnos insertar comentarios de texto, audio o video a la presentación hecha por sus socios.
Ya entrados en materia, herramientas como Google Maps y Dipity son muy útiles para crear, respectivamente, un mapa colaborativo que muestre cualquier aspecto relacionado con las ciencias: parques nacionales, flora y fauna, etc. o una línea del tiempo en la que incluir, por ejemplo, hitos en la historia de la ciencia o de las matemáticas. Tanto los mapas como las líneas del tiempo pueden hacerse tan completos como se quiera, incrustando textos, fotos, archivos de audio, etc.
Google Docs es una herramienta de coedición que se usa de forma síncrona o asíncrona, incorporando un chat para coordinar la escritura. Con ella, alumnos y profesores crean un documento de forma conjunta; ¿por qué no usarlo, por ejemplo, para escribir un relato de ciencia entre todos los socios?
Otra iniciativa brillante es la creación de una gymkhana virtual en la que los alumnos deben colaborar para resolver una serie de cuestiones o acertijos de naturaleza científico-matemática, actividad que en el proyecto Maths in Wonderland resuelven mediante un audioblog creado con la herramienta Loudblog, y en Mediterranean products, con un libro digital creado con myebook conteniendo videos con las preguntas a resolver.
Visita la presentación para enlazar con las distintas actividades y recoger ideas y recuerda, ¡todas las herramientas mencionadas son gratuitas!
Máis artigos...
- Presentarse ¿quién está al otro lado?
- Cómics para el aula
- Las matemáticas aplicadas a la vida real
- Diseñar y planificar colaborativamente un proyecto
- ¿Qué función dar al TwinSpace cuando no se trabaja en él?
- Aprende divertíndote
- Que sabes de Europa?
- Non o escribas... cóntamo!
- A linguaxe corporal europea
- Ensina o teu traballo!
Páxina 1 de 4
Perlas
- O Making of dun proxecto eTwinning
- Ideas de proxecto do curso eTwinning 2.0
- Aprender xogando
- Actividades colaborativas para Lingua e Sociais
- Actividades colaborativas para Matemáticas y Ciencias
- Presentarse ¿quién está al otro lado?
- Cómics para el aula
- Las matemáticas aplicadas a la vida real
- Diseñar y planificar colaborativamente un proyecto
- ¿Qué función dar al TwinSpace cuando no se trabaja en él?
- Aprende divertíndote
- Que sabes de Europa?
- Non o escribas... cóntamo!
- A linguaxe corporal europea
- Ensina o teu traballo!
- Voa polo Patrimonio cultural europeo
- Charlas curiosas sobre animais salvaxes
- Tes traballo, Hércules
- Espazo cidadán europeo