Documentació 6.c. Alta d’usuaris

De eTwinning

(Diferència entre revisions)
Dreceres ràpides: navegació, cerca
 
(Hi ha 40 revisions intermèdies)
Línia 1: Línia 1:
-
<div style="text-align: justify;">
+
<div style="text-align: justify">
 +
''Tornar ''[http://www.etwinning.es/apls/cursos/curso_ca/index.php/Unidad_6 ''Unitat 6'']<br>  
-
Una vegada que hem inscrit un projecte d'eTwinning se'ns ha activat una plataforma virtual, anomenada TwinSpace. Dins de la unitat anterior hem vist quins eren els aspectes generals de la plataforma i com donar d'alta nous usuaris.
+
<br>
-
Suposem que acabem d'iniciar un projecte d'eTwinning amb un centre italià. Després d'inscriure el projecte hem donat d'alta l'alumnat en TwinSpace i ens disposem a preparar la nostra primera activitat ...  
+
Una vegada que es crea el Twinspace d’un projecte, només hi ha dos usuaris que poden accedir-hi: el nostre soci i nosaltres. <br>
 +
<div style="text-align: justify">
 +
Per tant, el primer pas que convé fer és donar d'alta tot el professorat i alumnat que hagi de participar en el projecte. Recorda que sempre serà possible donar d’alta usuaris nous que es vagin incorporant al projecte.<br>
-
== Pràctica guiada: Qui és qui?  ==
+
En el moment de donar d'alta cada usuari hem de decidir quin rol tindrà dins de TwinSpace i, una vegada decidit, donar-lo d'alta. <br>
-
És convenient que la primera activitat que es faci en un projecte estigui orientada perquè l'alumnat dels dos països es conegui.
+
Nosaltres, pel fet d'haver fundat el projecte, tenim el rol de professor administrador que té tots els permisos possibles en TwinSpace.  
-
 
+
-
Hi ha multitud de maneres de començar a conèixer-se, encara que dins d'aquesta pràctica mostrarem com es treballaria una de les activitats exposades en els mòduls del SCA, denominada 'Qui és qui?'.
+
-
 
+
-
En aquest enllaç es poden consultar els aspectes referents a aquesta activitat: [http://www.etwinning.net/es/pub/inspiration/modules/who_is_who.htm Quién es quién?]
+
-
 
+
-
També usarem imatges del Banc d'Imatges i Sons de l'ITE, els continguts del qual són públics i gratuïts per a docents: [http://bancoimagenes.isftic.mepsyd.es/ Banco de Imágenes y Sonidos del ITE]
+
-
 
+
-
=== Plantejament  ===
+
-
 
+
-
Hem vist que en una activitat de TwinSpace es poden incloure diversos elements denominats ''eines''. El primer pas per crear una activitat serà planificar quins d'aquests elements estaran presents, quina serà la seva funció i quan podran començar a ser utilitzats per l'alumnat.
+
-
 
+
-
En el nostre cas, plantegem l’activitat usant aquests:
+
-
 
+
-
*Un element de visualització del contingut web per a presentar l'activitat i indicar als participants què han de fer. Estarà actiu des del principi i se li farà alguna modificació si fos necessari.
+
-
*Una galeria d'imatges en què es penjaran les imatges de l'alumnat participant.
+
-
*Un fòrum de discussió, en què es penjaran les descripcions de l'alumnat participant.
+
-
*Un nou element de visualització del contingut web que es publicarà al final de l'activitat, on es mostri la solució que associï cada imatge a cada alumne.
+
-
 
+
-
=== Creem l'activitat  ===
+
-
 
+
-
Partim d'un TwinSpace buit, on no apareix encara cap activitat. Recordem que per a poder crear activitats hem de tenir el rol de ''professor administrador'', cosa que serà automàtica si som fundadors del projecte.
+
-
 
+
-
En primer lloc, entrem en la secció ''Activitats del projecte''.<br>
+
-
 
+
-
[[Image:A 6c.jpg|center]]
+
<br>  
<br>  
-
Per a afegir una activitat fem clic en el botó ''Administrar pàgines''.<br>  
+
=== Crear usuaris amb el paper de professor o visitant registrat<br> ===
-
[[Image:B 6c.jpg|center]]
+
El procés és aquest:  
-
<br>
+
A la pàgina principal del nostre TwinSpace ens dirigim a invitar , que està situat al lateral dret, sota de ''Gestionar membres''.  
-
 
+
-
En ''Afegir una nova secció'' escrivim el nom que donem a l'activitat, i fem clic en ''Afegir''. En el nostre cas, anomenarem l'activitat ''Qui és qui?''.<br>
+
-
 
+
-
[[Image:C 6c.jpg|center]]
+
<br>  
<br>  
-
Amb això hauríem creat la nova activitat, que encara està buida.<br>
+
[[Image:Invitar miembros TS.png|thumb|center|600x328px]]
-
[[Image:D 6c.jpg|center]]
+
Quan fem clic sobre Convidar membres, se’ns despleguen tres possibilitats: invitar professorat, invitar alumnat e invitar a visitantes.<br>
 +
'''Invitar professorat'''<br>
-
 
+
Si el que volem és convidar professors, la primera acció que se’ns demanarà és seleccionar el país del professor a qui desitgem convidar:<br>  
-
Afegirem la primera eina, que serà de ''Visualització del contingut web''.
+
-
 
+
-
=== Afegim una eina de Visualització del contingut web  ===
+
-
 
+
-
Per a afegir una eina hem d'activar la finestra ''Afegir eina''. Per a fer-ho, fem clic en l'opció ''Afegir eina'' del menú desplegable de la part superior dreta.<br>
+
-
 
+
-
[[Image:E 6c.jpg|center]]<br>
+
-
 
+
-
En la part esquerra de la pantalla apareix la finestra de ''Afegir eina'', en què aquestes estan agrupades en dues categories. L’eina de ''Visualització del contingut web'' està dins de la categoria ''Gestió de continguts''.<br>
+
-
 
+
-
[[Image:F 6c.jpg|center]]<br>
+
-
 
+
-
Fem clic en el botó ''Afegir'' o directament arrosseguem a l'àrea destinada a la nostra activitat.<br>
+
-
 
+
-
[[Image:G 6c.jpg|center|647x225px]]<br>
+
-
 
+
-
Les icones que ens permeten modificar el contingut del visor són les que s'assenyalen en el gràfic: <br>'''1.''' Per mitjà d’aquesta icona es pot modificar el títol de la finestra del visor de continguts. <br>'''2.''' Per mitjà d’aquesta icona es pot afegir un contingut ja existent. Això és útil si fem diverses activitats en les quals vulguem afegir un mateix visor de continguts. <br>'''3.''' Per mitjà d’aquesta icona es pot crear un nou contingut per al visor.
+
-
 
+
-
Introduïm un títol per a l’element, l’anomenarem ''Descripció de l'activitat''. Per a això fem clic en la icona '''1.''' i afegim el text que volíem de títol.
+
-
 
+
-
A continuació, introduirem el contingut. Fem clic en la icona '''3.''' i se'ns obre un editor de text, on podem afegir també imatges, vídeos, enllaços, etc. En el nostre cas, hem buscat una imatge en la galeria d'imatges de l'ITE (encara que podem utilitzar qualsevol imatge nostra) i hem introduït un text explicatiu de l'activitat.<br>
+
-
 
+
-
[[Image:H 6c.jpg|center]]<br>
+
-
 
+
-
Veiem que en la part esquerra apareixen nombroses opcions de configuració. En el nostre cas deixarem les que apareixen per defecte i únicament farem clic en el botó ''Guardar''. Aquest és l'aspecte que tindria el visor de continguts que hem creat.
+
-
 
+
-
<br> [[Image:I 6c.jpg|center|634x380px]]<br>
+
-
 
+
-
Observem que apareix una nova icona&nbsp;[[Image:Im105.jpg]] en la part inferior, que ens permetrà modificar el contingut del visor si fos necessari.
+
-
 
+
-
=== Afegim una Galeria d'Imatges  ===
+
-
 
+
-
Ja hem creat un visor que presenta l'activitat, ara crearem la ''Galeria d'imatges'' on l'alumnat podrà pujar les seves imatges.
+
-
 
+
-
Per a això, de nou utilitzem la finestra ''Afegir eina'', només que en aquesta ocasió triarem, dins de la secció ''Gestió de continguts'', l'opció ''Galeria d'imatges''.<br>
+
-
 
+
-
[[Image:J 6c.jpg|center]] <br> Inserim la galeria d'imatges sota el visor que hem creat anteriorment, i obtenim una nova finestra com aquesta:<br>
+
-
 
+
-
<br>
+
-
 
+
-
[[Image:K 6c.jpg|center|611x156px]]
+
<br>  
<br>  
-
Ja hem afegit una galeria de fotos a la nostra activitat, el pas següent serà crear tantes carpetes com centres hi hagi en la nostra associació. Suposarem que ens hem associat amb un únic centre d'Itàlia, raó per la qual crearem dues carpetes: una per a fotografies de l'alumnat espanyol i una altra per a fotografies d'estudiants italians.  
+
[[Image:Invitar profesores.png|thumb|center|602x182px]]<br>
-
Per afegir una nova carpeta dins de la galeria, farem clic en el botó ''Afegir carpeta''.<br>  
+
Un cop seleccionat el país, podem obtenir dos missatges diferents.<br>Si el país seleccionat està integrat al programa eTwinning, es recorda que si pretenem que participi al projecte, cal que el convidem des de l’escriptori, i per fer-ho el docent en qüestió ha d’estar registrat o registrar-se, si no ho està.<br><br><br>[[Image:Invitar profesores eTwinning.png|thumb|center|600x200px]]<br>L’altra opció es presenta quan el professor pertany a un país que no forma part de la xarxa eTwinning. En aquest cas, només caldrà escriure l’adreça de correu electrònic del professor a qui volem convidar:<br>  
<br>  
<br>  
-
[[Image:L 6c.jpg|center|591x338px]]  
+
[[Image:Invitar profesores fuera eTwinning.png|thumb|center|599x211px]]Quan premem ''Envia'' apareixerà una pantalla amb una sèrie de camps que hauràs de completar obligatòriament, incloent-hi, entre altres, el del centre escolar del professor. Tant el nom d’usuari com la contrasenya assignats per defecte per la plataforma es poden modificar:<br>
<br>  
<br>  
-
Apareix una finestra en la qual posarem un títol i una descripció de la carpeta que estem creant. Una vegada introduïts, fem clic en el botó ''Guardar''.  
+
[[Image:Invitar profesores datos.png|thumb|center|599x471px]]<br>
-
Hem creat així la carpeta. Al costat d'aquesta apareix ara un botó, ''Accions'' que permetrà editar la carpeta (canviar el títol i la descripció), eliminar-la o gestionar permisos.  
+
És, a més, en aquesta pantalla on tindràs l’oportunitat d’escollir el rol que vols assignar al professor a qui convides: professor membre o professor administrador.<br>En fer clic a Envia, cada un dels professors convidats d’aquesta manera rep una invitació al seu correu electrònic:
-
Repetim el procés i creem una carpeta dins de la galeria perquè l'alumnat italià pugui afegir les seves fotografies.  
+
[[Image:Correo invitación TwinSpace.png|thumb|center|600x116px]]<br>
-
L'aspecte que tindrà finalment la nostra galeria d'imatges és com el de la il·lustració següent.[[Arxiu:im109.jpg|<br>]]
+
'''Invitar alumnat '''<br>  
<br>  
<br>  
-
[[Image:M 6c.jpg|center|632x354px]]<br>
+
Un projecte eTwinning és un projecte en col•laboració en què participen docents i alumnes de diferents països. Per afavorir i fomentar la implicació dels alumnes en un projecte, és ideal donar-los d’alta al TwinSpace, cosa que els permet de treballar col•laborativament i fer ús, a més, de totes les eines de comunicació disponibles en aquest.<br>  
-
=== Afegim un fòrum  ===
+
Donar d’alta els alumnes és similar a la forma de fer-ho amb els docents <br>
-
 
+
-
Ja tenim dues eines dins de la nostra activitat, la de ''Visualització del contingut web'' i la ''Galeria d’imatges'' on els alumnes situaran les seves fotografies.
+
-
 
+
-
Ara crearem el fòrum en què els alumnes afegiran les seves descripcions. Per a això novament accedim a la finestra ''Afegir eina'', i dins de la secció ''Col·laboració'' triem l’eina ''Fòrum de discussió''.
+
<br>  
<br>  
-
[[Image:N 6c.jpg|center]]  
+
[[Image:Invitar alumnos.png|thumb|center|602x296px]]<br>
-
Arrosseguem el fòrum perquè aparegui sota la galeria d'imatges.
+
La plataforma diferencia dos casos diferents:
<br>  
<br>  
-
[[Image:O 6c.jpg|center|600x150px]] <br> Aquest és l'aspecte del fòrum que acabem d'inserir. Afegirem tres línies de discussió a aquest fòrum: la primera serà perquè els estudiants espanyols deixen les seves descripcions; la segona serà igual només que per a estudiants italians; i la tercera línia serà perquè l'alumnat deixe les seves propostes d'associació entre imatges i descripcions.  
+
a) Convidar alumnes que ja tenen compte en algun TwinSpace, cas en què n’hi hauria prou d’introduir el seu nom d’usuari.  
-
<br> Per a afegir una línia de discussió farem clic en el botó ''Afegir categoria''. Ens apareix un formulari per a afegir el títol i la descripció de la línia de discussió del fòrum. Les caselles ''Permisos &gt; Públic'' i ''Llista de correu &gt; Actiu'' les podem deixar sense marcar. Els permisos es veuran més endavant i la llista de correu fa que rebem un missatge cada vegada que algú deixa un missatge en la línia de discussió que acabem de crear.  
+
b) Convidar alumnes que no han estat mai donats d'alta en un TwinSpace d’un projecte eTwinning, cas en què cal, en primer lloc, introduir el nom i cognom de cada alumne.<br>
-
<br>  
+
Si volem convidar més de tres alumnes, hem de fer clic al signe "+" que apareix sobre el botó Enviar. Cada cop que ho fem apareixen tres quadres més per escriure els noms dels alumnes nous.<br>  
-
[[Arxiu:im112.jpg|[[Image:P 6c.jpg|center|576x343px]]<br>]]
+
Quan hàgim acabat, fem clic en el botó ''Enviar''. <br>
-
 
+
-
En fer clic en el botó ''Guardar'' tindrem creada ja la nostra categoria dins del fòrum.
+
-
 
+
-
Creem pel mateix procediment una categoria perquè l'alumnat italià afegeixi les seves descripcions i una altra perquè els alumnes d'ambdós països deixen les seves respostes i puguin dialogar-hi. L'aspecte final del fòrum seria el de la imatge següent.  
+
<br>  
<br>  
-
[[Arxiu:im113bc.jpg|[[Image:Q 6c.jpg|center|606x462px]]<br>]]
+
[[Image:Invitar alumnos sin cuenta.png|thumb|center|600x337px]]A continuació ens apareix una finestra per a donar d'alta les dades de cada alumne i alumna. En primer lloc apareixen els noms i cognoms. A continuació apareix el nom d'usuari i la contrasenya que tindrà per a entrar en TwinSpace, i que la plataforma assigna per defecte, motiu pel qual les pots canviar per altres que es puguin recordar més fàcilment. I finalment una llista desplegable que permet assignar a cada alumne el rol d’''Alumne administrador'' o el d’''Alumne membre''.<br>
-
 
+
-
=== L'alumnat comença a treballar  ===
+
-
 
+
-
Amb aquests elements ja estaria preparada l'activitat de TwinSpace perquè l'alumnat comencés a treballar-hi. Tot el nostre alumnat hauria de portar una fotografia escanejada i tenir preparada una descripció d'ells mateixos. A continuació es proporcionaria la clau d'accés a cadascun d'ells, s'explicaria com afegir imatges a la galeria i com han de ser les intervencions en el fòrum.  
+
-
 
+
-
Quan es fa aquesta activitat convé assignar un número a cada alumne perquè el títol que se li posi a cada fotografia sigui únicament de la forma Fotografia 1, Fotografia 2, etc.
+
-
 
+
-
El primer pas que ha de fer l'alumne o alumna és entrar en TwinSpace utilitzant les claus que li hem donat nosaltres des de la web http://new-twinspace.etwinning.net
+
-
 
+
-
A continuació, el nostre alumne o alumna ha d'entrar en la secció activitats, on trobarà l'activitat ''Qui és qui?''
+
-
 
+
-
Després de llegir el ''Visor de continguts'' on apareix la descripció de l'activitat, haurà d'entrar en la carpeta del seu país de la galeria d'imatges.  
+
<br>  
<br>  
-
[[Arxiu:im115b.jpg|[[Image:R 6c.jpg|center]]<br>]]
+
[[Image:Usuarios contraseñas alumnos.png|thumb|center|603x273px]]Una vegada que fem clic en el botó ''Enviar'' tornem a la portada del TwinSpace, i se'ns indica si els usuaris s'han donat d'alta correctament.  
-
 
+
-
La imatge anterior mostra l'aspecte del que veuria l'alumnat que entri la carpeta de la galeria d'imatges. A diferència de nosaltres, no pot afegir subcarpetes ni modificar cap contingut: només pot pujar imatges.
+
-
 
+
-
Per a això, ha de fer clic en el botó ''Afegir imatge'', i aleshores apareix la finestra següent.  
+
<br>  
<br>  
-
[[Arxiu:im116.jpg|[[Image:S 6c.jpg|center]]<br>]]
+
[[Image:Confirmación invitación alumnos.png|thumb|center|602x233px]]A diferència de l'alta d'usuaris amb el rol de professor o convidat registrat, no s'envia cap correu als nous usuaris. En aquest cas, se’ns envia a nosaltres, a l’adreça electrònica que vam usar en el moment de donar-nos d’alta en eTwinning, '''un correu amb els usuaris i claus que hem donat d’alta'''. <br>  
-
Hi ha dos mètodes per a pujar imatges. Optarem pel mètode tradicional, amb el qual ens apareix una finestra com la següent.  
+
<br> [[Image:Act TS 6 6b eng.png|thumb|center|592x229px]] <br>
-
<br>
+
'''Recorda: els alumnes (membres del projecte però no socis), tal com vam veure en l’apartat Documents 5.b: Accés al TwinSpace del projecte, accedeixen al TwinSpace a través de l’enllaç [http://new-twinspace.etwinning.net http://new-twinspace.etwinning.net]'''  
-
 
+
-
[[Arxiu:im117.jpg|[[Image:T 6c.jpg|center]]<br>]]
+
-
 
+
-
Es fa clic en el botó ''Examinar'' per a buscar la imatge i en el títol l'alumne posarà el número que se li va assignar (per exemple, 'Fotografia 2'). Una vegada fet això, es fa clic en el botó ''Guardar''.
+
<br>  
<br>  
-
[[Arxiu:im119.jpg|[[Image:U 6c.jpg|center|576x442px]]<br>]]
+
Les contrasenyes que el sistema assigna per defecte a cada alumne es poden modificar en qualsevol moment. Per fer-ho, des de la pàgina inicial del TwinSpace, prem sobre ''Change pupil'' ''passwords'' al rectangle que apareix a la dreta, sota ''Invitar miembros''.<br>
-
 
+
-
Així es pujaria la imatge a la galeria i a poc a poc s'anirien incorporant les de tot l'alumnat.  
+
-
 
+
-
Una vegada pujada la foto, el següent pas que hauria de fer l'alumnat és anar a la carpeta del fòrum ''Descripcions de l'alumnat espanyol'' i afegir un missatge amb la seva descripció.  
+
<br>  
<br>  
-
[[Arxiu:im120.jpg|[[Image:V 6c.jpg|center|563x252px]]<br>]]
+
[[Image:Cambiar contraseña alumnos 1.png|thumb|center|604x368px]]En fer-ho, apareixerà el llistat de tots els alumnes donats d’alta al TwinSpace, amb l’opció de ''Canviar contrasenya'' al costat de cada un dels noms.<br>  
-
 
+
-
En entrar en la carpeta cal fer clic a ''Crear nou fil de discussió'' per a afegir el seu nom i la seva descripció.  
+
-
 
+
-
[[Arxiu:im121.jpg|[[Image:W 6c.jpg|center|618x574px]]<br>]]
+
-
 
+
-
Es demanaria a l'alumnat que en ''Assumpte'' posi el seu nom i en el cos del missatge la seva descripció. Fent clic en el botó ''Guardar'' el missatge quedaria afegit al fòrum.
+
<br>  
<br>  
-
[[Arxiu:im122.jpg|[[Image:X 6c.jpg|center|608x374px]]<br>]]
+
[[Image:Cambiar contraseñas alumnos 2.png|thumb|center|595x240px]]Premem sobre el botó corresponent a l’alumne a qui volem modificar la contrasenya, introduïm la nova, la repetim i fem finalment clic a ''Envia'', per finalitzar el procés.<br>
-
 
+
-
Per a aquesta activitat és interessant saber que els missatges publicats en el fòrum tenen sempre el nom de l'autor, cosa que no ocorria amb les imatges. Així queda l'aspecte del missatge que aquesta alumna ha publicat.
+
-
 
+
-
Aquest procés el repetirien tot l'alumnat espanyol i italià, per la qual cosa finalment tindríem les carpetes de la galeria d'imatges amb totes les fotografies dels participants, com també les dues primeres galeries del fòrum plenes amb les descripcions dels participants.
+
-
 
+
-
El següent pas que ha de fer l'alumnat és investigar les descripcions i associar-les a imatges. Pot utilitzar el fòrum per a fer més preguntes als alumnes del centre associat, fent noves intervencions en la línia de discussió que ha obert cada alumne amb la seva descripció.
+
-
 
+
-
Una vegada que un alumne o alumna tingui clar quina imatge va associada amb quin nom, farà una intervenció en el fòrum en la categoria que hem anomenat ''Qui és qui?'' i donarà la seva resposta.
+
-
 
+
-
Finalment, per a concloure l'activitat, una vegada que algun alumne o alumna hagi encertat ja totes les associacions entre imatges i descripcions, es pot afegir un nou visor de continguts en la part inferior per a confirmar aquestes associacions, com el que s'inclou en la imatge següent.  
+
<br>  
<br>  
-
[[Arxiu:im114.jpg|[[Image:Y 6c.jpg|center|598x324px]]<br>]]
+
[[Image:Cambiar contraseña alumnos 3.png|thumb|center|604x227px]]'''<br>'''
-
== Altres eines  ==
+
'''Convidar visitants '''<br>
-
Hem vist en la pràctica guiada com afegir dins d'una activitat les eines ''Visualització del contingut web'', ''Galeria d'imatges'' i ''Fòrum''.
+
Utilitza aquesta opció per convidar al projecte persones que, o bé no són professors ni alumnes —com és el cas de pares o personal aliè a la comunitat educativa—, o bé no estan registrats a eTwinning, de manera que puguin conèixer allò que s’està fent al projecte i col•laborar-hi. Pot ser una bona opció, per exemple, per convidar el director o directora o bé un altre membre de l’equip directiu del teu centre, i que coneguin així la tasca que s’està duent a terme.<br>
-
 
+
-
Incloem una llista d'altres eines que poden ser-nos útils a l'hora de plantejar-nos les activitats pròpies del nostre projecte. Totes aquestes són accessibles des de la finestra ''Afegir eina'' per a incloure-les dins d'una activitat.
+
-
 
+
-
=== Col·laboració  ===
+
-
 
+
-
En primer lloc repassem les eines que s'emmarquen sota la denominació ''Col·laboració'', que són eines orientades al treball col·laboratiu. Juntament amb el ''Fòrum'' que ja coneixem s'inclouen altres dues eines:
+
<br>  
<br>  
-
[[Arxiu:im129.jpg|[[Image:Herr1 6c.jpg|center]]<br>]]
+
[[Image:Invitar visitantes.png|thumb|center|601x289px]]Un cop introdueixis el correu de la persona a qui vols convidar i premis Envia, el convidat rebrà un correu d’invitació al TwinSpace amb l’enllaç corresponent i les dades d’accés.<br>  
<br>  
<br>  
-
*Blog. Permet incorporar un blog per a cada activitat, és a dir, una finestra on es vagin incloent notícies i novetats de manera periòdica. Una vegada afegit, per mitjà del botó ''Afegir entrada de blog'' es poden anar incorporant notícies en aquest blog.
+
[[Image:Correo invitación TwinSpace.png|thumb|center|595x115px]]Finalment, convé que sàpigues que els convidats no tindran drets d’administració.<br>
<br>  
<br>  
-
[[Arxiu:im134.jpg|[[Image:Herr2 6c.jpg|center|571x104px]]<br>]]
+
<swf height="400" width="600">http://atenea.pntic.mec.es/cprn0003/TS_AltaProfesores/TS_AltaProfesores.swf</swf>
-
 
+
-
*Wiki. Permet incorporar una wiki a l'activitat, és a dir, una finestra on es puguin incloure dades, referències i, en general, documentació de fàcil accés a través de la web. Una vegada afegida la wiki, l'enllaç ''Aquesta pàgina està buida. Editeu-la per a afegir text.'' permet afegir la primera pàgina de la wiki, de la qual es poden enllaçar les següents.
+
<br>  
<br>  
-
[[Arxiu:im135.jpg|[[Image:Herr3 6c.jpg|center|571x137px]]<br>]]  
+
[http://atenea.pntic.mec.es/cprn0003/TS_AltaProfesores/TS_AltaProfesores.htm Vegeu en pantalla completa 'Invitar a profesorado y visitantes']<br> <swf width="600" height="400">http://atenea.pntic.mec.es/cprn0003/TS_Altaalumnos/TS_Altaalumnos.swf</swf>
 +
<div style="text-align: justify;">
 +
[http://atenea.pntic.mec.es/cprn0003/TS_Altaalumnos/TS_Altaalumnos.htm Vegeu en pantalla completa 'Invitar al alumnado']  
-
=== Gestió de continguts  ===
+
----
-
La segona categoria que apareix en la finestra d’''Afegir eina'' és la denominada ''Gestió de continguts''.
+
''A partir d’aquí, els continguts són opcionals per al curs de formació. Convé que els llegeixis però no són objecte d’examen o avaluació. ''<br><br>
-
<br>
+
----
-
 
+
-
[[Arxiu:im130.jpg|[[Image:Herr4 6c.jpg|center]]<br>]]
+
-
 
+
-
Sota aquest epígraf trobem la ''Galeria d'imatges'' i l’eina de ''Visualització del contingut web'', ja explicats en la pràctica anterior.
+
-
 
+
-
Una tercera eina relacionada amb la gestió de continguts és la ''Biblioteca de documents'', que és similar a la galeria d'imatges, només que dins de cada carpeta que creem es podran pujar documents (s'accepten diversos formats).
+
-
 
+
-
[[Arxiu:im136.jpg|[[Image:Herr5 6c.jpg|center|642x164px]]<br>]]
+
-
 
+
-
El funcionament és similar a l’eina de ''Galeria d'imatges'': es creen les carpetes que s'estimin convenients perquè dins de cadascuna es pugin els documents.
+
<br>  
<br>  
-
== Indicacions  ==
+
{| class="FCK__ShowTableBorders" style="width: 100%"
-
 
+
|-
-
Alguns consells finals a l'hora de planificar una activitat són:  
+
| style="width: 50%" | ''Tornar [[Unidad 6|Unitat 6]]''  
-
 
+
| style="text-align: right; width: 50%" | ''Següent: [[Documentació 6.d. Diari de Projecte. Grups eTwinning. Trobades Didàctiques]]''
-
*Planificar quines eines s’inclouran en cada activitat. No s'ha d'improvisar, sinó veure com volem treballar i deduir quines eines són les més indicades per a fer aquest treball.
+
|}
-
 
+
-
*No saturar l'activitat. No per incloure més eines l'activitat millorarà, ja que podria ocórrer tot el contrari. Convé ser concret i no afegir eines inservibles o que ja apareixen en la ''Sala de professors'' o el ''Racó de l'alumnat''.
+
-
*Indicar a l'alumnat de manera clara què ha de fer amb cada eina. No importa dedicar temps perquè l'alumnat entengui com es manegen els elements que inserim en una activitat; una vegada que ho comprengui serà més fàcil treballar.
+
<font color="#99ccff"><font color="#000000"></font></font><font color="#99ccff"></font>
 +
</div>
 +
[[es:Página Principal|es:Página Principal]] [[eu:Página Principal|eu:Página Principal]] [[ga:Página Principal|ga:Página Principal]] [[en:Página Principal|en:Página Principal]]

Revisió de 08:45, 26 nov 2012

Tornar Unitat 6


Una vegada que es crea el Twinspace d’un projecte, només hi ha dos usuaris que poden accedir-hi: el nostre soci i nosaltres.

Per tant, el primer pas que convé fer és donar d'alta tot el professorat i alumnat que hagi de participar en el projecte. Recorda que sempre serà possible donar d’alta usuaris nous que es vagin incorporant al projecte.

En el moment de donar d'alta cada usuari hem de decidir quin rol tindrà dins de TwinSpace i, una vegada decidit, donar-lo d'alta.

Nosaltres, pel fet d'haver fundat el projecte, tenim el rol de professor administrador que té tots els permisos possibles en TwinSpace.


Crear usuaris amb el paper de professor o visitant registrat

El procés és aquest:

A la pàgina principal del nostre TwinSpace ens dirigim a invitar , que està situat al lateral dret, sota de Gestionar membres.


Quan fem clic sobre Convidar membres, se’ns despleguen tres possibilitats: invitar professorat, invitar alumnat e invitar a visitantes.

Invitar professorat

Si el que volem és convidar professors, la primera acció que se’ns demanarà és seleccionar el país del professor a qui desitgem convidar:



Un cop seleccionat el país, podem obtenir dos missatges diferents.
Si el país seleccionat està integrat al programa eTwinning, es recorda que si pretenem que participi al projecte, cal que el convidem des de l’escriptori, i per fer-ho el docent en qüestió ha d’estar registrat o registrar-se, si no ho està.



L’altra opció es presenta quan el professor pertany a un país que no forma part de la xarxa eTwinning. En aquest cas, només caldrà escriure l’adreça de correu electrònic del professor a qui volem convidar:


Quan premem Envia apareixerà una pantalla amb una sèrie de camps que hauràs de completar obligatòriament, incloent-hi, entre altres, el del centre escolar del professor. Tant el nom d’usuari com la contrasenya assignats per defecte per la plataforma es poden modificar:



És, a més, en aquesta pantalla on tindràs l’oportunitat d’escollir el rol que vols assignar al professor a qui convides: professor membre o professor administrador.
En fer clic a Envia, cada un dels professors convidats d’aquesta manera rep una invitació al seu correu electrònic:


Invitar alumnat


Un projecte eTwinning és un projecte en col•laboració en què participen docents i alumnes de diferents països. Per afavorir i fomentar la implicació dels alumnes en un projecte, és ideal donar-los d’alta al TwinSpace, cosa que els permet de treballar col•laborativament i fer ús, a més, de totes les eines de comunicació disponibles en aquest.

Donar d’alta els alumnes és similar a la forma de fer-ho amb els docents



La plataforma diferencia dos casos diferents:


a) Convidar alumnes que ja tenen compte en algun TwinSpace, cas en què n’hi hauria prou d’introduir el seu nom d’usuari.

b) Convidar alumnes que no han estat mai donats d'alta en un TwinSpace d’un projecte eTwinning, cas en què cal, en primer lloc, introduir el nom i cognom de cada alumne.

Si volem convidar més de tres alumnes, hem de fer clic al signe "+" que apareix sobre el botó Enviar. Cada cop que ho fem apareixen tres quadres més per escriure els noms dels alumnes nous.

Quan hàgim acabat, fem clic en el botó Enviar.


A continuació ens apareix una finestra per a donar d'alta les dades de cada alumne i alumna. En primer lloc apareixen els noms i cognoms. A continuació apareix el nom d'usuari i la contrasenya que tindrà per a entrar en TwinSpace, i que la plataforma assigna per defecte, motiu pel qual les pots canviar per altres que es puguin recordar més fàcilment. I finalment una llista desplegable que permet assignar a cada alumne el rol d’Alumne administrador o el d’Alumne membre.


Una vegada que fem clic en el botó Enviar tornem a la portada del TwinSpace, i se'ns indica si els usuaris s'han donat d'alta correctament.


A diferència de l'alta d'usuaris amb el rol de professor o convidat registrat, no s'envia cap correu als nous usuaris. En aquest cas, se’ns envia a nosaltres, a l’adreça electrònica que vam usar en el moment de donar-nos d’alta en eTwinning, un correu amb els usuaris i claus que hem donat d’alta.


Recorda: els alumnes (membres del projecte però no socis), tal com vam veure en l’apartat Documents 5.b: Accés al TwinSpace del projecte, accedeixen al TwinSpace a través de l’enllaç http://new-twinspace.etwinning.net


Les contrasenyes que el sistema assigna per defecte a cada alumne es poden modificar en qualsevol moment. Per fer-ho, des de la pàgina inicial del TwinSpace, prem sobre Change pupil passwords al rectangle que apareix a la dreta, sota Invitar miembros.


En fer-ho, apareixerà el llistat de tots els alumnes donats d’alta al TwinSpace, amb l’opció de Canviar contrasenya al costat de cada un dels noms.


Premem sobre el botó corresponent a l’alumne a qui volem modificar la contrasenya, introduïm la nova, la repetim i fem finalment clic a Envia, per finalitzar el procés.



Convidar visitants

Utilitza aquesta opció per convidar al projecte persones que, o bé no són professors ni alumnes —com és el cas de pares o personal aliè a la comunitat educativa—, o bé no estan registrats a eTwinning, de manera que puguin conèixer allò que s’està fent al projecte i col•laborar-hi. Pot ser una bona opció, per exemple, per convidar el director o directora o bé un altre membre de l’equip directiu del teu centre, i que coneguin així la tasca que s’està duent a terme.


Un cop introdueixis el correu de la persona a qui vols convidar i premis Envia, el convidat rebrà un correu d’invitació al TwinSpace amb l’enllaç corresponent i les dades d’accés.


Finalment, convé que sàpigues que els convidats no tindran drets d’administració.



Vegeu en pantalla completa 'Invitar a profesorado y visitantes'

Vegeu en pantalla completa 'Invitar al alumnado'


A partir d’aquí, els continguts són opcionals per al curs de formació. Convé que els llegeixis però no són objecte d’examen o avaluació.



Tornar Unitat 6 Següent: Documentació 6.d. Diari de Projecte. Grups eTwinning. Trobades Didàctiques

Eines de l'usuari
Contacte
En altres llengües