Documentació 6.b. Perfils del professorat i de l’alumnat. Perfil del visitant

De eTwinning

(Diferència entre revisions)
Dreceres ràpides: navegació, cerca
 
(Hi ha 23 revisions intermèdies)
Línia 1: Línia 1:
-
Una vegada inscrit un projecte d'eTwinning tindrem el nostre espai TwinSpace llest per a ser utilitzat.
+
''Tornar [[Unidad 6|Unitat 6]]''
 +
<div style="text-align: justify;">
 +
El rol d'un usuari de TwinSpace atorga una sèrie de permisos per a fer determinades accions o no poder fer-les. Per exemple, amb un determinat rol podrem crear activitats però amb un altre no. Fins i tot segons el rol que tinguem veurem opcions de TwinSpace que amb un altre rol no apareixen.
 +
<div style="text-align: justify;">
 +
Aquesta és la llista dels perfils amb els quals un usuari pot accedir al TwinSpace d’un projecte:
-
En aquest moment només hi ha dos usuaris que poden accedir al projecte: el nostre soci i nosaltres.
+
'''Professor-administrador:''' té control i accés absoluts a totes les parts del TwinSpace: podrà donar d’alta noves activitats, nous usuaris i, en general, fer totes les accions possibles en el TwinSpace. Entre altres coses, és l'únic que pot decidir quines parts es mantenen privades i quines es fan públiques. Els socis fundadors d'un projecte són, automàticament, professors-administradors del TwinSpace
-
Per tant, el primer pas que convé fer és donar d'alta tot el professorat i alumnat que hagi de participar en el projecte.
+
'''Professor-membre:''' encara que posseeix alguns privilegis més que l'alumne membre, la seva labor és molt semblant. Pot participar en les diferents eines, col•laborant amb les seves imatges, documents, afegint missatges en blogs, wikis i fòrums, una vegada que totes aquestes eines hagin estat creades per un administrador. Tampoc podrà donar d’alta nous usuaris. Participarà també en la sala de professors i en altres espais habilitats per a aquest perfil que descobrirem progressivament. Quan s'afegeix un soci annexat al projecte, per defecte el sistema li atorga el rol de professor-membre en el TwinSpace
-
En el moment de donar d'alta cada usuari hem de decidir quin rol tindrà dins de TwinSpace i, una vegada decidit, donar-lo d'alta.
+
Encara que té alguns privilegis més que l’alumne-membre, la seva labor és molt semblant.  
-
Nosaltres, pel fet d'haver fundat el projecte, tenim el rol de ''professor administrador'' que té tots els permisos possibles en TwinSpace.  
+
'''Alumne-administrador:''' aquest alumnat pot afegir noves activitats, modificar els elements de la sala d'alumnes, etc. La principal diferència amb el rol de professor administrador és que no pot donar d'alta nous usuaris.  
-
== Rols de professorat i alumnat. Perfil de visitant ==
+
'''Alumne-membre''': és l’alumnat que pot participar en el ''Racó de l'alumne'', contestar en els fòrums, participar en xats i pujar arxius i imatges.  
-
El rol d'un usuari de TwinSpace atorga una sèrie de permisos per a fer determinades accions o no poder fer-les. Per exemple, amb un determinat rol podrem crear activitats però amb un altre no. Fins i tot segons el rol que tinguem veurem opcions de TwinSpace que amb un altre rol no apareixen.
+
'''Visitant:&nbsp;'''a través d’un nom d'usuari i una contrasenya aquest tipus de visitant podrà accedir als continguts que vulguem, encara que no s'hagin fet públics. Posteriorment, podem restringir l'accés del "visitant" a les àrees que no vulguem que vegi. Aquest usuari no té drets d'escriptura ni edició en cap secció del TwinSpace.  
-
En la unitat anterior ja hem conegut dos rols per a l'alumnat, d'administrador i de membre, en què l'alumne administrador podia fer més accions dins de TwinSpace.
+
De vegades, treballar amb TIC i, principalment, amb Internet pot generar certa desconfiança entre pares i altres companys. Amb aquest perfil, els pares podran veure què estan fent els seus fills, com treballen i en què consisteix exactament el projecte. El paper de visitant també es pot emprar per convidar el teu director o directora a veure el que estàs fent amb els alumnes, si ell o ella no ha de treballar en el projecte. També és un perfil recomanable si volem presentar el projecte a Segell de Qualitat; d'aquesta manera, es permet l'accés dels avaluadors a tot el treball fet i el procés seguit.  
-
Veiem a continuació una llista dels rols més importants amb els quals un usuari pot accedir al TwinSpace d'un projecte:
+
<br>
-
* '''Alumne-administrador'''. Recordem que aquest alumnat pot afegir noves activitats, modificar els elements de la sala d'alumnes, etc. La principal diferència amb el rol de professor administrador és que no pot donar d'alta nous usuaris.
+
=== Assignar drets d'usuari  ===
-
* '''Alumne-membre'''. És l’alumnat que participarà únicament en les activitats que plantegem.
+
Abans d'afegir professorat participant al TwinSpace, hem de decidir quin perfil atorgar-li, depenent del treball que hagin de dur a terme. En cas de necessitat es poden modificar aquests perfils en qualsevol moment. '''Alguns consells: '''<br>
-
* '''Professor-administrador'''. El professorat que estigui implicat en la realització del projecte: podrà donar d'alta noves activitats, nous usuaris i, en general, fer totes les accions possibles en TwinSpace excepte publicar en el ''Racó de l'alumnat''.
+
*Donarem drets de professor-administrador a tots aquells que estimem convenient, sobretot perquè participin d'una manera activa, tenint ben clara la responsabilitat que comporta l'accés a totes les eines: edició, creació, eliminació... Per tant, els administradors hauran de tenir coneixements bàsics de la gestió de TwinSpace i conèixer les seves atribucions i possibilitats, per evitar possibles conflictes i errors.
 +
*Hem de donar drets d'administrador al professorat que exerceixi funcions organitzatives en el projecte, que dirigeixi grups d'alumnes i vulguem que els gestionin. En projectes amb molts socis, és convenient que hi hagi també diversos professors-administradors, amb la finalitat d'evitar que un grup reduït es carregui d'excessiu treball i es comparteixin les responsabilitats.
 +
*És convenient que el professorat que s'inicia en eTwinning i el TwinSpace, sobretot si no té molta experiència en el maneig de les TIC, tingui d'inici perfil de professor-membre. Posteriorment, se’n podran ampliar les atribucions i responsabilitats. Tenir un perfil de membre no significa menys atribucions en el projecte; és un pas previ a assumir responsabilitats completes en la gestió i portar a bon port i amb compromís el treball dissenyat.
 +
*El de membre també pot ser un perfil adequat per als professors que vulguin fer contribucions puntuals al projecte, sense participar-hi completament.<br>
-
* '''Professor-membre'''. Podrà participar en les activitats però no crear-les. Tampoc podrà donar d'alta nous usuaris.
+
<br>
-
* '''Visitant'''. A través d’un nom d'usuari i una contrasenya aquest tipus de visitant podrà accedir als continguts que vulguem, encara que no s'hagin fet públics. Posteriorment, podem restringir l'accés del "visitant" a les àrees que no vulguem que vegi. Aquest usuari no té drets d'escriptura ni edició en cap secció del TwinSpace. De vegades, treballar amb TIC i, principalment, amb Internet pot generar certa desconfiança entre pares i altres companys. Amb aquest perfil, els pares podran veure què estan fent els seus fills, com treballen i en què consisteix exactament el projecte. També és un perfil recomanable si volem presentar el projecte a Segell de Qualitat; d'aquesta manera, es permet l'accés dels avaluadors a tot el treball fet i el procés seguit.
+
El que s’ha exposat es resumeix en l’animació següent:<br>
-
== Creació d'usuaris amb el rol de professorat o visitant registrat ==
+
<br> • Professor-Administrador <br>• Professor-Membre <br>• Alumne-Administrador <br>• Alumne-Membre <br>• Visitant <br><br><br>
 +
<div style="text-align: justify;">
 +
<swf width="600" height="400">http://atenea.pntic.mec.es/cprn0003/TS_Perfiles/TS_Perfiles.swf</swf>
-
Donar d'alta el professorat perquè participi en el TwinSpace és similar a la forma de fer-ho amb els alumnes, tal com es va veure en la unitat 5.
+
[http://atenea.pntic.mec.es/cprn0003/TS_Perfiles/TS_Perfiles.htm Vegeu en pantalla completa 'Perfils']<br>
-
Els passos seran aquests:
+
----
-
 
+
-
* A la pàgina principal del nostre TwinSpace ens dirigim a ''invitar professors i visitants'', que es troba en la finestra ''TwinSpace members'' en la part superior dreta.
+
-
 
+
-
[[Arxiu:im137.jpg|center|frame]]
+
-
 
+
-
* Apareix una finestra on se'ns demanen les adreces de correu del professorat que volem invitar al projecte. Introduïm les adreces de fins a tres invitats i fem clic en el botó ''Enviar''. Si fossin més de tres, es pot fer clic en el signe ""+"" que apareix sobre el botó ''Enviar'' i ens apareixen més quadres per a escriure adreces de correu. En aquest exemple, introduirem dues adreces de correu: la primera, d'un usuari ja registrat en eTwinning; la segona, d'un usuari no registrat en eTwinning.
+
-
 
+
-
[[Arxiu:im138.jpg|center|frame]]
+
-
 
+
-
* A continuació apareix una finestra amb informació sobre els usuaris que volem invitar a TwinSpace. En primer lloc, apareix cadascuna de les adreces de correu i, si l'usuari està registrat en eTwinning, el seu nom i cognoms; si l'usuari no està registrat en eTwinning, com és en el cas 2, nosaltres hem d’introduir el nom i cognoms:
+
-
 
+
-
[[Arxiu:im139bc.jpg|center|frame]]
+
-
 
+
-
* Les dues columnes següents indiquen el nom d'usuari i password per a cada usuari. Si està ja inscrit en eTwinning, l'usuari i contrasenya seran els que tingui registrats(com ocorre amb el primer usuari); si no està inscrit en eTwinning (com ocorre amb el segon usuari), nosaltres inventarem el nom d'usuari i la contrasenya (per defecte apareixen inventades pel sistema, però les podem canviar).
+
-
 
+
-
[[Arxiu:im140.jpg|center|frame]]
+
-
 
+
-
* L'última columna serveix per a assignar el rol de cada usuari. Hi ha tres rols possibles: professor administrador, professor membre i invitat registrat. Recordem que en l'apartat anterior s’ha vist què significava cada rol.
+
-
 
+
-
[[Arxiu:im141.jpg|center|frame]]
+
-
 
+
-
* En fer clic en el botó ''Enviar'' es realitza la invitació, i s’envia un correu a cadascun dels invitats. Tornem a la portada del TwinSpace i en la part superior dreta ens apareix una finestra on ens indica les invitacions fetes correctament i els errors possibles.
+
-
 
+
-
[[Arxiu:im142.jpg|center|frame]]
+
-
 
+
-
== Creació d'usuaris amb el rol d'alumnat ==
+
-
 
+
-
Els passos que cal seguir són similars al cas del professorat:
+
-
 
+
-
* En primer lloc fem clic en l'enllaç ''Invitar alumnos''
+
-
 
+
-
[[Arxiu:im143.jpg|center|frame]]
+
-
 
+
-
* Ens apareix una finestra on hem d'introduir el nom i cognoms de l'alumnat que tindrà accés a TwinSpace. Fent clic en el signe ''+'' que apareix sobre el botó ''Enviar'' podrem introduir més noms. Quan hàgim acabat, fem clic en el botó ''Enviar''.
+
-
 
+
-
[[Arxiu:im144.jpg|center|frame]]
+
-
 
+
-
* A continuació ens apareix una finestra per a donar d'alta les dades de cada alumne i alumna. En primer lloc apareixen els noms i cognoms. A continuació apareix el nom d'usuari i la contrasenya que tindrà per a entrar en TwinSpace. I finalment una llista desplegable que permet assignar a cada alumne el rol d’''Alumne administrador'' o el d’''Alumne membre''.
+
-
 
+
-
[[Arxiu:im145.jpg|center|frame]]
+
-
 
+
-
Una vegada que fem clic en el botó ''Enviar'' tornem a la portada del TwinSpace, i se'ns indica si els usuaris s'han donat d'alta correctament.
+
-
 
+
-
A diferència de l'alta d'usuaris amb el rol de professor o convidat registrat, no s'envia cap correu als nous usuaris. En aquest cas, se’ns envia a nosaltres, a l’adreça electrònica que vam usar en el moment de donar-nos d’alta en eTwinning, un correu amb els usuaris i claus que hem donat d’alta.
+
-
 
+
-
 
+
-
Resumim el procés descrit per a donar d’alta l’alumnat amb l’animació següent:
+
 +
<br>
{| style="width: 100%;"
{| style="width: 100%;"
|-
|-
-
| style="width: 50%;" | ''Tornar&nbsp;[[Unidad 6|unitat 6]]''
+
| style="width: 50%;" | ''Tornar [[Unidad 6|Unitat 6]]''  
-
| style="width: 50%; text-align: right;" | ''següent: [[Documentació 6.c. Un exemple pràctic de creació d’activitats]]''
+
| style="width: 50%; text-align: right;" | ''Següent: [[Documentació 6.c. Alta d’usuaris]]''
|}
|}
 +
</div></div></div>
 +
[[es:Página Principal|es:Página Principal]] [[eu:Página Principal|eu:Página Principal]] [[ga:Página Principal|ga:Página Principal]] [[en:Página Principal|en:Página Principal]]

Revisió de 11:27, 19 nov 2012

Tornar Unitat 6

El rol d'un usuari de TwinSpace atorga una sèrie de permisos per a fer determinades accions o no poder fer-les. Per exemple, amb un determinat rol podrem crear activitats però amb un altre no. Fins i tot segons el rol que tinguem veurem opcions de TwinSpace que amb un altre rol no apareixen.

Aquesta és la llista dels perfils amb els quals un usuari pot accedir al TwinSpace d’un projecte:

Professor-administrador: té control i accés absoluts a totes les parts del TwinSpace: podrà donar d’alta noves activitats, nous usuaris i, en general, fer totes les accions possibles en el TwinSpace. Entre altres coses, és l'únic que pot decidir quines parts es mantenen privades i quines es fan públiques. Els socis fundadors d'un projecte són, automàticament, professors-administradors del TwinSpace

Professor-membre: encara que posseeix alguns privilegis més que l'alumne membre, la seva labor és molt semblant. Pot participar en les diferents eines, col•laborant amb les seves imatges, documents, afegint missatges en blogs, wikis i fòrums, una vegada que totes aquestes eines hagin estat creades per un administrador. Tampoc podrà donar d’alta nous usuaris. Participarà també en la sala de professors i en altres espais habilitats per a aquest perfil que descobrirem progressivament. Quan s'afegeix un soci annexat al projecte, per defecte el sistema li atorga el rol de professor-membre en el TwinSpace

Encara que té alguns privilegis més que l’alumne-membre, la seva labor és molt semblant.

Alumne-administrador: aquest alumnat pot afegir noves activitats, modificar els elements de la sala d'alumnes, etc. La principal diferència amb el rol de professor administrador és que no pot donar d'alta nous usuaris.

Alumne-membre: és l’alumnat que pot participar en el Racó de l'alumne, contestar en els fòrums, participar en xats i pujar arxius i imatges.

Visitant: a través d’un nom d'usuari i una contrasenya aquest tipus de visitant podrà accedir als continguts que vulguem, encara que no s'hagin fet públics. Posteriorment, podem restringir l'accés del "visitant" a les àrees que no vulguem que vegi. Aquest usuari no té drets d'escriptura ni edició en cap secció del TwinSpace.

De vegades, treballar amb TIC i, principalment, amb Internet pot generar certa desconfiança entre pares i altres companys. Amb aquest perfil, els pares podran veure què estan fent els seus fills, com treballen i en què consisteix exactament el projecte. El paper de visitant també es pot emprar per convidar el teu director o directora a veure el que estàs fent amb els alumnes, si ell o ella no ha de treballar en el projecte. També és un perfil recomanable si volem presentar el projecte a Segell de Qualitat; d'aquesta manera, es permet l'accés dels avaluadors a tot el treball fet i el procés seguit.


Assignar drets d'usuari

Abans d'afegir professorat participant al TwinSpace, hem de decidir quin perfil atorgar-li, depenent del treball que hagin de dur a terme. En cas de necessitat es poden modificar aquests perfils en qualsevol moment. Alguns consells:

  • Donarem drets de professor-administrador a tots aquells que estimem convenient, sobretot perquè participin d'una manera activa, tenint ben clara la responsabilitat que comporta l'accés a totes les eines: edició, creació, eliminació... Per tant, els administradors hauran de tenir coneixements bàsics de la gestió de TwinSpace i conèixer les seves atribucions i possibilitats, per evitar possibles conflictes i errors.
  • Hem de donar drets d'administrador al professorat que exerceixi funcions organitzatives en el projecte, que dirigeixi grups d'alumnes i vulguem que els gestionin. En projectes amb molts socis, és convenient que hi hagi també diversos professors-administradors, amb la finalitat d'evitar que un grup reduït es carregui d'excessiu treball i es comparteixin les responsabilitats.
  • És convenient que el professorat que s'inicia en eTwinning i el TwinSpace, sobretot si no té molta experiència en el maneig de les TIC, tingui d'inici perfil de professor-membre. Posteriorment, se’n podran ampliar les atribucions i responsabilitats. Tenir un perfil de membre no significa menys atribucions en el projecte; és un pas previ a assumir responsabilitats completes en la gestió i portar a bon port i amb compromís el treball dissenyat.
  • El de membre també pot ser un perfil adequat per als professors que vulguin fer contribucions puntuals al projecte, sense participar-hi completament.


El que s’ha exposat es resumeix en l’animació següent:


• Professor-Administrador
• Professor-Membre
• Alumne-Administrador
• Alumne-Membre
• Visitant


Eines de l'usuari
Contacte
En altres llengües