Documentació 6.b. Perfils del professorat i de l’alumnat. Perfil del visitant

De eTwinning

(Diferència entre revisions)
Dreceres ràpides: navegació, cerca
(Creación de usuarios con el rol de profesorado o visitante registrado.)
 
(Hi ha 27 revisions intermèdies)
Línia 1: Línia 1:
-
Una vez inscrito un proyecto de eTwinning tendremos nuestro espacio TwinSpace listo para ser utilizado.
+
''Tornar [[Unidad 6|Unitat 6]]''
 +
<div style="text-align: justify;">
 +
El rol d'un usuari de TwinSpace atorga una sèrie de permisos per a fer determinades accions o no poder fer-les. Per exemple, amb un determinat rol podrem crear activitats però amb un altre no. Fins i tot segons el rol que tinguem veurem opcions de TwinSpace que amb un altre rol no apareixen.
 +
<div style="text-align: justify;">
 +
Aquesta és la llista dels perfils amb els quals un usuari pot accedir al TwinSpace d’un projecte:
-
En este momento sólo hay dos usuarios que pueden acceder al proyecto: nuestro socio y nosotros.
+
'''Professor-administrador:''' té control i accés absoluts a totes les parts del TwinSpace: podrà donar d’alta noves activitats, nous usuaris i, en general, fer totes les accions possibles en el TwinSpace. Entre altres coses, és l'únic que pot decidir quines parts es mantenen privades i quines es fan públiques. Els socis fundadors d'un projecte són, automàticament, professors-administradors del TwinSpace
-
Por tanto, el primer paso que conviene hacer es dar de alta a todo aquel profesorado y alumnado que vaya a participar en el proyecto.
+
'''Professor-membre:''' encara que posseeix alguns privilegis més que l'alumne membre, la seva labor és molt semblant. Pot participar en les diferents eines, col•laborant amb les seves imatges, documents, afegint missatges en blogs, wikis i fòrums, una vegada que totes aquestes eines hagin estat creades per un administrador. Tampoc podrà donar d’alta nous usuaris. Participarà també en la sala de professors i en altres espais habilitats per a aquest perfil que descobrirem progressivament. Quan s'afegeix un soci annexat al projecte, per defecte el sistema li atorga el rol de professor-membre en el TwinSpace
-
En el momento de dar de alta a cada usuario debemos decidir qué rol va a tener dentro de TwinSpace y, una vez decidido, darlo de alta.
+
Encara que té alguns privilegis més que l’alumne-membre, la seva labor és molt semblant.  
-
Nosotros, por el hecho de haber fundado el proyecto, tenemos el rol de ''profesor administrador'' que tiene todos los permisos posibles en TwinSpace.  
+
'''Alumne-administrador:''' aquest alumnat pot afegir noves activitats, modificar els elements de la sala d'alumnes, etc. La principal diferència amb el rol de professor administrador és que no pot donar d'alta nous usuaris.  
-
== Roles de profesorado y alumnado. Perfil de visitante ==
+
'''Alumne-membre''': és l’alumnat que pot participar en el ''Racó de l'alumne'', contestar en els fòrums, participar en xats i pujar arxius i imatges.  
-
El rol de un usuario de TwinSpace otorga una serie de permisos para hacer determinadas acciones o no poder hacerlas. Por ejemplo, con un determinado rol podremos crear actividades pero con otro no. Incluso según el rol que tengamos veremos opciones de TwinSpace que con otro rol no aparecen.
+
'''Visitant:&nbsp;'''a través d’un nom d'usuari i una contrasenya aquest tipus de visitant podrà accedir als continguts que vulguem, encara que no s'hagin fet públics. Posteriorment, podem restringir l'accés del "visitant" a les àrees que no vulguem que vegi. Aquest usuari no té drets d'escriptura ni edició en cap secció del TwinSpace.  
-
En la unidad anterior ya conocimos dos roles para el alumnado, de administrador y de miembro, donde el alumno administrador podía realizar más acciones dentro de TwinSpace.
+
De vegades, treballar amb TIC i, principalment, amb Internet pot generar certa desconfiança entre pares i altres companys. Amb aquest perfil, els pares podran veure què estan fent els seus fills, com treballen i en què consisteix exactament el projecte. El paper de visitant també es pot emprar per convidar el teu director o directora a veure el que estàs fent amb els alumnes, si ell o ella no ha de treballar en el projecte. També és un perfil recomanable si volem presentar el projecte a Segell de Qualitat; d'aquesta manera, es permet l'accés dels avaluadors a tot el treball fet i el procés seguit.  
-
Vemos a continuación una lista de los roles más importantes con los que un usuario puede acceder al TwinSpace de un proyecto:
+
<br>
-
* '''Alumno-administrador'''. Recordemos que este alumnado puede añadir nuevas actividades, modificar los elementos de la sala de alumnos, etc. La principal diferencia con el rol de profesor administrador es que no puede dar de alta a nuevos usuarios.
+
=== Assignar drets d'usuari  ===
-
* '''Alumno-miembro'''. Aquel alumnado que participará únicamente en las actividades que planteemos.
+
Abans d'afegir professorat participant al TwinSpace, hem de decidir quin perfil atorgar-li, depenent del treball que hagin de dur a terme. En cas de necessitat es poden modificar aquests perfils en qualsevol moment. '''Alguns consells: '''<br>
-
* '''Profesor-administrador'''. Aquel profesorado que esté implicado en la realización del proyecto: podrá dar de alta nuevas actividades, nuevos usuarios y, en general, realizar todas las acciones posibles en TwinSpace salvo publicar en el ''Rincón del alumnado''.
+
*Donarem drets de professor-administrador a tots aquells que estimem convenient, sobretot perquè participin d'una manera activa, tenint ben clara la responsabilitat que comporta l'accés a totes les eines: edició, creació, eliminació... Per tant, els administradors hauran de tenir coneixements bàsics de la gestió de TwinSpace i conèixer les seves atribucions i possibilitats, per evitar possibles conflictes i errors.
 +
*Hem de donar drets d'administrador al professorat que exerceixi funcions organitzatives en el projecte, que dirigeixi grups d'alumnes i vulguem que els gestionin. En projectes amb molts socis, és convenient que hi hagi també diversos professors-administradors, amb la finalitat d'evitar que un grup reduït es carregui d'excessiu treball i es comparteixin les responsabilitats.  
 +
*És convenient que el professorat que s'inicia en eTwinning i el TwinSpace, sobretot si no té molta experiència en el maneig de les TIC, tingui d'inici perfil de professor-membre. Posteriorment, se’n podran ampliar les atribucions i responsabilitats. Tenir un perfil de membre no significa menys atribucions en el projecte; és un pas previ a assumir responsabilitats completes en la gestió i portar a bon port i amb compromís el treball dissenyat.
 +
*El de membre també pot ser un perfil adequat per als professors que vulguin fer contribucions puntuals al projecte, sense participar-hi completament.<br>
-
* '''Profesor-miembro'''. Podrá participar en las actividades pero no crearlas. Tampoco podrá dar de alta nuevos usuarios.
+
<br>
-
* '''Visitante'''. Mediante un nombre de usuario y una contraseña este tipo de visitante podrá acceder a los contenidos que deseemos, aunque no se hayan hecho públicos. Posteriormente, podemos restringir el acceso del "visitante" a las áreas que no queramos que vea. Este usuario no tiene derechos de escritura ni edición en ninguna sección del TwinSpace. A veces, trabajar con TIC y, principalmente, con Internet puede generar cierta desconfianza entre padres y otros compañeros. Con este perfil, los padres podrán ver qué están haciendo sus hijos, cómo trabajan y en qué consiste exactamente el proyecto. También es un perfil recomendable si queremos presentar el proyecto a Sello de Calidad; de esa forma, se permite el acceso de los evaluadores a todo el trabajo realizado y el proceso seguido.
+
El que s’ha exposat es resumeix en l’animació següent:<br>
-
== Creación de usuarios con el rol de profesorado o visitante registrado. ==
+
<br> • Professor-Administrador <br>• Professor-Membre <br>• Alumne-Administrador <br>• Alumne-Membre <br>• Visitant <br><br><br>
 +
<div style="text-align: justify;">
 +
<swf width="600" height="400">http://atenea.pntic.mec.es/cprn0003/TS_Perfiles/TS_Perfiles.swf</swf>
-
Dar de alta al profesorado para que participe en el TwinSpace, es similar a la forma de hacerlo con los alumnos, tal como se vio en la unidad 5.
+
[http://atenea.pntic.mec.es/cprn0003/TS_Perfiles/TS_Perfiles.htm Vegeu en pantalla completa 'Perfils']<br>
-
Los pasos serán los siguientes:
+
----
-
* En la página principal de nuestro TwinSpace nos dirigimos a ''invite teachers and visitors'' (invitar profesores y visitantes o invitados). Que se encuentra en la ventana ''TwinSpace members'' en la parte superior derecha.
+
<br>
-
[[Archivo:im137.jpg|center|frame]]
+
{| style="width: 100%;"
-
 
+
|-
-
* Aparece una ventana donde se nos pide las direcciones de correo del profesorado al que vamos a invitar al proyecto. Introducimos las direcciones de hasta tres invitados y hacemos clic en el botón ''Enviar''. Si fuesen más de tres, se puede hacer clic en el signo ""+"" que aparece sobre el botón ''Enviar'' y nos aparecen más cuadros para escribir direcciones de correo. Es este ejemplo, vamos a introducir dos direcciones de correo: la primera, de un usuario ya registrado en eTwinning; la segunda, de un usuario no registrado en eTwinning.
+
| style="width: 50%;" | ''Tornar [[Unidad 6|Unitat 6]]''
-
 
+
| style="width: 50%; text-align: right;" | ''Següent: [[Documentació 6.c. Alta d’usuaris]]''
-
[[Archivo:im138.jpg|center|frame]]
+
|}
-
 
+
</div></div></div>
-
* A continuación a aparece una ventana con información sobre los usuarios que vamos a invitar a TwinSpace. En primer lugar, aparece cada una de las direcciones de correo y, si el usuario está registrado en eTwinning, su nombre y apellidos; si el usuario no está registrado en eTwinning, como es en el caso 2, nombre y apellidos han de ser introducidos por nosotros:
+
[[es:Página Principal|es:Página Principal]] [[eu:Página Principal|eu:Página Principal]] [[ga:Página Principal|ga:Página Principal]] [[en:Página Principal|en:Página Principal]]
-
 
+
-
[[Archivo:im139bc.jpg|center|frame]]
+
-
 
+
-
* Las dos siguientes columnas indican el nombre de usuario y password para cada usuario. Si está ya inscrito en eTwinning, el usuario y contraseña serán los que tenga registrados(como sucede con el primer usuario); si no está inscrito en eTwinning (como sucede con el segundo usuario), nosotros inventaremos el nombre de usuario y la contraseña (por defecto aparecen inventadas por el sistema, pero las podemos cambiar).
+
-
 
+
-
[[Archivo:im140.jpg|center|frame]]
+
-
 
+
-
* La última columna sirve para asignar el rol de cada usuario. Existen tres posibles roles: profesor administrado, profesor miembro e invitado registrado. Recordamos que en el apartado anterior se vio qué significaba cada rol.
+
-
 
+
-
[[Archivo:im141.jpg|center|frame]]
+
-
 
+
-
* Al hacer clic en el botón ''Enviar'' se realiza la invitación, enviando un correo a cada uno de los invitados. Volvemos a la portada del TwinSpace y en la parte superior derecha nos aparece una ventana donde nos indica las invitaciones realizadas correctamente y los posibles errores.
+
-
 
+
-
[[Archivo:im142.jpg|center|frame]]
+
-
 
+
-
== Creación de usuarios con el rol de alumnado ==
+
-
 
+
-
Los pasos a seguir son similares al caso del profesorado:
+
-
 
+
-
* En primer lugar hacemos clic en el enlace ''Invite pupils'', que se puede traducir como ''Invitar alumnos''.
+
-
 
+
-
[[Archivo:im143.jpg|center|frame]]
+
-
 
+
-
* Nos aparece una ventana donde debemos introducir el nombre y apellidos del alumnado que tendrá acceso a TwinSpace. Haciendo clic en el signo ''+'' que aparece sobre el botón ''Enviar'' podremos introducir más nombres. Cuando hayamos acabado, hacemos clic en el bo´tón ''Enviar''.
+
-
 
+
-
[[Archivo:im144.jpg|center|frame]]
+
-
 
+
-
* A continuación nos aparece una ventana para dar de alta los datos de cada alumno y alumna. En primer lugar aparecen los nombres y apellidos. A continuación aparece el nombre de usuario y la contraseña que tendrá para entrar en TwinSpace. Y finalmente una lista desplegable que permite asignar a cada alumno el rol de ''Alumno administrador'' o el de ''Alumnos miembro''.
+
-
 
+
-
[[Archivo:im145.jpg|center|frame]]
+
-
 
+
-
Una vez que hagamos clic en el botón ''Enviar'' volvemos a la portada del TwinSpace, y se nos indica si los usuarios se han dado de alta correctamente.
+
-
 
+
-
A diferencia del alta de usuarios con el rol de profesor o invitado registrado, no se envía nungún correo a los nuevos usuarios. Por tanto, es conveniente anotar el nombre de usuario y la contraseña de cada alumno para no olvidarlas.
+

Revisió de 11:27, 19 nov 2012

Tornar Unitat 6

El rol d'un usuari de TwinSpace atorga una sèrie de permisos per a fer determinades accions o no poder fer-les. Per exemple, amb un determinat rol podrem crear activitats però amb un altre no. Fins i tot segons el rol que tinguem veurem opcions de TwinSpace que amb un altre rol no apareixen.

Aquesta és la llista dels perfils amb els quals un usuari pot accedir al TwinSpace d’un projecte:

Professor-administrador: té control i accés absoluts a totes les parts del TwinSpace: podrà donar d’alta noves activitats, nous usuaris i, en general, fer totes les accions possibles en el TwinSpace. Entre altres coses, és l'únic que pot decidir quines parts es mantenen privades i quines es fan públiques. Els socis fundadors d'un projecte són, automàticament, professors-administradors del TwinSpace

Professor-membre: encara que posseeix alguns privilegis més que l'alumne membre, la seva labor és molt semblant. Pot participar en les diferents eines, col•laborant amb les seves imatges, documents, afegint missatges en blogs, wikis i fòrums, una vegada que totes aquestes eines hagin estat creades per un administrador. Tampoc podrà donar d’alta nous usuaris. Participarà també en la sala de professors i en altres espais habilitats per a aquest perfil que descobrirem progressivament. Quan s'afegeix un soci annexat al projecte, per defecte el sistema li atorga el rol de professor-membre en el TwinSpace

Encara que té alguns privilegis més que l’alumne-membre, la seva labor és molt semblant.

Alumne-administrador: aquest alumnat pot afegir noves activitats, modificar els elements de la sala d'alumnes, etc. La principal diferència amb el rol de professor administrador és que no pot donar d'alta nous usuaris.

Alumne-membre: és l’alumnat que pot participar en el Racó de l'alumne, contestar en els fòrums, participar en xats i pujar arxius i imatges.

Visitant: a través d’un nom d'usuari i una contrasenya aquest tipus de visitant podrà accedir als continguts que vulguem, encara que no s'hagin fet públics. Posteriorment, podem restringir l'accés del "visitant" a les àrees que no vulguem que vegi. Aquest usuari no té drets d'escriptura ni edició en cap secció del TwinSpace.

De vegades, treballar amb TIC i, principalment, amb Internet pot generar certa desconfiança entre pares i altres companys. Amb aquest perfil, els pares podran veure què estan fent els seus fills, com treballen i en què consisteix exactament el projecte. El paper de visitant també es pot emprar per convidar el teu director o directora a veure el que estàs fent amb els alumnes, si ell o ella no ha de treballar en el projecte. També és un perfil recomanable si volem presentar el projecte a Segell de Qualitat; d'aquesta manera, es permet l'accés dels avaluadors a tot el treball fet i el procés seguit.


Assignar drets d'usuari

Abans d'afegir professorat participant al TwinSpace, hem de decidir quin perfil atorgar-li, depenent del treball que hagin de dur a terme. En cas de necessitat es poden modificar aquests perfils en qualsevol moment. Alguns consells:

  • Donarem drets de professor-administrador a tots aquells que estimem convenient, sobretot perquè participin d'una manera activa, tenint ben clara la responsabilitat que comporta l'accés a totes les eines: edició, creació, eliminació... Per tant, els administradors hauran de tenir coneixements bàsics de la gestió de TwinSpace i conèixer les seves atribucions i possibilitats, per evitar possibles conflictes i errors.
  • Hem de donar drets d'administrador al professorat que exerceixi funcions organitzatives en el projecte, que dirigeixi grups d'alumnes i vulguem que els gestionin. En projectes amb molts socis, és convenient que hi hagi també diversos professors-administradors, amb la finalitat d'evitar que un grup reduït es carregui d'excessiu treball i es comparteixin les responsabilitats.
  • És convenient que el professorat que s'inicia en eTwinning i el TwinSpace, sobretot si no té molta experiència en el maneig de les TIC, tingui d'inici perfil de professor-membre. Posteriorment, se’n podran ampliar les atribucions i responsabilitats. Tenir un perfil de membre no significa menys atribucions en el projecte; és un pas previ a assumir responsabilitats completes en la gestió i portar a bon port i amb compromís el treball dissenyat.
  • El de membre també pot ser un perfil adequat per als professors que vulguin fer contribucions puntuals al projecte, sense participar-hi completament.


El que s’ha exposat es resumeix en l’animació següent:


• Professor-Administrador
• Professor-Membre
• Alumne-Administrador
• Alumne-Membre
• Visitant


Eines de l'usuari
Contacte
En altres llengües