Documentació 6.b. Perfils del professorat i de l’alumnat. Perfil del visitant

De eTwinning

(Diferència entre revisions)
Dreceres ràpides: navegació, cerca
(Creación de usuarios con el rol de profesor)
 
(Hi ha 38 revisions intermèdies)
Línia 1: Línia 1:
-
Una vez inscrito un proyecto de eTwinning tendremos nuestro espacio TwinSpace listo para ser utilizado.
+
''Tornar [[Unidad 6|Unitat 6]]''
 +
<div style="text-align: justify;">
 +
El rol d'un usuari de TwinSpace atorga una sèrie de permisos per a fer determinades accions o no poder fer-les. Per exemple, amb un determinat rol podrem crear activitats però amb un altre no. Fins i tot segons el rol que tinguem veurem opcions de TwinSpace que amb un altre rol no apareixen.
 +
<div style="text-align: justify;">
 +
Aquesta és la llista dels perfils amb els quals un usuari pot accedir al TwinSpace d’un projecte:
-
En este momento sólo hay dos usuarios que pueden acceder al proyecto: nuestro socio y nosotros.
+
'''Professor-administrador:''' té control i accés absoluts a totes les parts del TwinSpace: podrà donar d’alta noves activitats, nous usuaris i, en general, fer totes les accions possibles en el TwinSpace. Entre altres coses, és l'únic que pot decidir quines parts es mantenen privades i quines es fan públiques. Els socis fundadors d'un projecte són, automàticament, professors-administradors del TwinSpace
-
Por tanto, el primer paso que conviene hacer es dar de alta a todo aquel profesorado y alumnado que vaya a participar en el proyecto.
+
'''Professor-membre:''' encara que posseeix alguns privilegis més que l'alumne membre, la seva labor és molt semblant. Pot participar en les diferents eines, col•laborant amb les seves imatges, documents, afegint missatges en blogs, wikis i fòrums, una vegada que totes aquestes eines hagin estat creades per un administrador. Tampoc podrà donar d’alta nous usuaris. Participarà també en la sala de professors i en altres espais habilitats per a aquest perfil que descobrirem progressivament. Quan s'afegeix un soci annexat al projecte, per defecte el sistema li atorga el rol de professor-membre en el TwinSpace
-
En el momento de dar de alta a cada usuario debemos decidir qué rol va a tener dentro de TwinSpace y, una vez decidido, darlo de alta.
+
Encara que té alguns privilegis més que l’alumne-membre, la seva labor és molt semblant.  
-
Nosotros, por el hecho de haber fundado el proyecto, tenemos el rol de ''profesor administrador'' que tiene todos los permisos posibles en TwinSpace.  
+
'''Alumne-administrador:''' aquest alumnat pot afegir noves activitats, modificar els elements de la sala d'alumnes, etc. La principal diferència amb el rol de professor administrador és que no pot donar d'alta nous usuaris.  
-
== Roles de profesorado y alumnado ==
+
'''Alumne-membre''': és l’alumnat que pot participar en el ''Racó de l'alumne'', contestar en els fòrums, participar en xats i pujar arxius i imatges.
-
El rol de un usuario de TwinSpace otorga una serie de permisos para hacer determinadas acciones o no poder hacerlas. Por ejemplo, con un determinado rol podremos crear actividades pero con otro no. Incluso según el rol que tengamos veremos opciones de TwinSpace que con otro rol no aparecen.
+
'''Visitant:&nbsp;'''a través d’un nom d'usuari i una contrasenya aquest tipus de visitant podrà accedir als continguts que vulguem, encara que no s'hagin fet públics. Posteriorment, podem restringir l'accés del "visitant" a les àrees que no vulguem que vegi. Aquest usuari no té drets d'escriptura ni edició en cap secció del TwinSpace.  
-
En la unidad anterior ya conocimos dos roles para el alumnado, de administrador y de miembro, donde el alumno administrador podía realizar más acciones dentro de TwinSpace.
+
De vegades, treballar amb TIC i, principalment, amb Internet pot generar certa desconfiança entre pares i altres companys. Amb aquest perfil, els pares podran veure què estan fent els seus fills, com treballen i en què consisteix exactament el projecte. El paper de visitant també es pot emprar per convidar el teu director o directora a veure el que estàs fent amb els alumnes, si ell o ella no ha de treballar en el projecte. També és un perfil recomanable si volem presentar el projecte a Segell de Qualitat; d'aquesta manera, es permet l'accés dels avaluadors a tot el treball fet i el procés seguit.  
-
Vemos a continuación una lista de los roles más importantes con los que un usuario puede acceder al TwinSpace de un proyecto:
+
<br>
-
* Alumnado administrador. Recordemos que este alumnado puede añadir nuevas actividades, modificar los elementos de la sala de alumnos, etc. La principal diferencia con el rol de profesor administrador es que no puede dar de alta a nuevos usuarios.
+
=== Assignar drets d'usuari  ===
-
* Alumnado miembro. Aquel alumnado que participará únicamente en las actividades que planteemos.
+
Abans d'afegir professorat participant al TwinSpace, hem de decidir quin perfil atorgar-li, depenent del treball que hagin de dur a terme. En cas de necessitat es poden modificar aquests perfils en qualsevol moment. '''Alguns consells: '''<br>
-
* Profesorado administrador. Aquel profesorado que esté implicado en la realización del proyecto: podrá dar de alta nuevas actividades, nuevos usuarios y, en general, realizar todas las acciones posibles en TwinSpace salvo publicar en el ''Rincón del alumnado''.
+
*Donarem drets de professor-administrador a tots aquells que estimem convenient, sobretot perquè participin d'una manera activa, tenint ben clara la responsabilitat que comporta l'accés a totes les eines: edició, creació, eliminació... Per tant, els administradors hauran de tenir coneixements bàsics de la gestió de TwinSpace i conèixer les seves atribucions i possibilitats, per evitar possibles conflictes i errors.
 +
*Hem de donar drets d'administrador al professorat que exerceixi funcions organitzatives en el projecte, que dirigeixi grups d'alumnes i vulguem que els gestionin. En projectes amb molts socis, és convenient que hi hagi també diversos professors-administradors, amb la finalitat d'evitar que un grup reduït es carregui d'excessiu treball i es comparteixin les responsabilitats.
 +
*És convenient que el professorat que s'inicia en eTwinning i el TwinSpace, sobretot si no té molta experiència en el maneig de les TIC, tingui d'inici perfil de professor-membre. Posteriorment, se’n podran ampliar les atribucions i responsabilitats. Tenir un perfil de membre no significa menys atribucions en el projecte; és un pas previ a assumir responsabilitats completes en la gestió i portar a bon port i amb compromís el treball dissenyat.
 +
*El de membre també pot ser un perfil adequat per als professors que vulguin fer contribucions puntuals al projecte, sense participar-hi completament.<br>
-
* Profesorado miembro. Podrá participar en las actividades pero no crearlas. Tampoco podrá dar de alta nuevos usuarios.
+
<br>
-
* Visitante anónimo. Dentro de TwinSpace podemos dejar que algunos contenidos sean vistos por cualquier persona que navegue por Internet sin que participe en el proyecto.
+
El que s’ha exposat es resumeix en l’animació següent:<br>
-
* Visitante registrado. Mediante un nombre de usuario y una contraseña este tipo de visitante podrá acceder a los contenidos que deseemos (los d eun visitante anónimo y algunos más) sin poder participar ni modificar nada. Este rol está orientado a que lo tengan padres y madres que deseen visitar el TwinSpace de nuestro proyecto.
+
<br> • Professor-Administrador <br>• Professor-Membre <br>• Alumne-Administrador <br>• Alumne-Membre <br>• Visitant <br><br><br>
 +
<div style="text-align: justify;">
 +
<swf width="600" height="400">http://atenea.pntic.mec.es/cprn0003/TS_Perfiles/TS_Perfiles.swf</swf>
-
== Creación de usuarios con el rol de profesor  ==
+
[http://atenea.pntic.mec.es/cprn0003/TS_Perfiles/TS_Perfiles.htm Vegeu en pantalla completa 'Perfils']<br>
-
Dar de alta al profesorado para que participe en el TwinSpace, es similar a la forma de hacerlo con los alumnos, tal como se vio en la unidad 5.
+
----
-
Los pasos serán los siguientes:
+
<br>
-
* En la página principal de nuestro TwinSpace nos dirigimos a ''invite teachers and visitors'' (invitar profesores y visitantes o invitados). Que se encuentra en la ventana ''TwinSpace members'' en la parte superior derecha.
+
{| style="width: 100%;"
-
 
+
|-
-
[[Archivo:im137.jpg|center|frame]]
+
| style="width: 50%;" | ''Tornar [[Unidad 6|Unitat 6]]''  
-
 
+
| style="width: 50%; text-align: right;" | ''Següent: [[Documentació 6.c. Alta d’usuaris]]''
-
* Aparece una ventana donde se nos pide las direcciones de correo del profesorado al que vamos a invitar al proyecto. Introducimos las direcciones de hasta tres invitados y hacemos clic en el botón ''Enviar''. Si fuesen más de tres, se puede hacer clic en el signo ""+"" que aparece sobre el botón ''Enviar'' y nos aparecen más cuadros para escribir direcciones de correo. Es esta ejemplo, vamos a introducir dos direcciones de correo: la primera, de un usuario ya registrado en eTwinning; la segunda, de un usuario no registrado en eTwinning.
+
|}
-
 
+
</div></div></div>
-
[[Archivo:im138.jpg|center|frame]]
+
[[es:Página Principal|es:Página Principal]] [[eu:Página Principal|eu:Página Principal]] [[ga:Página Principal|ga:Página Principal]] [[en:Página Principal|en:Página Principal]]
-
 
+
-
* A continuación a aparece una ventana con información sobre los usarios que vamos a invitar a TwinSpace. En primer lugar, aparece cada una de las direcciones de correo y, si el usuario está registrado en eTwinning, su nombre y apellidos; si el usuario no está registro en eTwinning, como es en el caso 2, nombre y apellidos han de ser introducidos por nosotros:
+
-
 
+
-
[[Archivo:im139.jpg|center|frame]]
+
-
 
+
-
* Las dos siguientes columnas indican el nombre de usuario y password para cada usuario. Si está ya inscrito en eTwinning, el usuario y contraseña serán los que tenga registrados; si no está inscrito en eTwinning, nosotros inventaremos el nombre de usuario y la contraseña (por defecto aparecen inventadas por el sistema, pero las podemos cambiar).
+

Revisió de 11:27, 19 nov 2012

Tornar Unitat 6

El rol d'un usuari de TwinSpace atorga una sèrie de permisos per a fer determinades accions o no poder fer-les. Per exemple, amb un determinat rol podrem crear activitats però amb un altre no. Fins i tot segons el rol que tinguem veurem opcions de TwinSpace que amb un altre rol no apareixen.

Aquesta és la llista dels perfils amb els quals un usuari pot accedir al TwinSpace d’un projecte:

Professor-administrador: té control i accés absoluts a totes les parts del TwinSpace: podrà donar d’alta noves activitats, nous usuaris i, en general, fer totes les accions possibles en el TwinSpace. Entre altres coses, és l'únic que pot decidir quines parts es mantenen privades i quines es fan públiques. Els socis fundadors d'un projecte són, automàticament, professors-administradors del TwinSpace

Professor-membre: encara que posseeix alguns privilegis més que l'alumne membre, la seva labor és molt semblant. Pot participar en les diferents eines, col•laborant amb les seves imatges, documents, afegint missatges en blogs, wikis i fòrums, una vegada que totes aquestes eines hagin estat creades per un administrador. Tampoc podrà donar d’alta nous usuaris. Participarà també en la sala de professors i en altres espais habilitats per a aquest perfil que descobrirem progressivament. Quan s'afegeix un soci annexat al projecte, per defecte el sistema li atorga el rol de professor-membre en el TwinSpace

Encara que té alguns privilegis més que l’alumne-membre, la seva labor és molt semblant.

Alumne-administrador: aquest alumnat pot afegir noves activitats, modificar els elements de la sala d'alumnes, etc. La principal diferència amb el rol de professor administrador és que no pot donar d'alta nous usuaris.

Alumne-membre: és l’alumnat que pot participar en el Racó de l'alumne, contestar en els fòrums, participar en xats i pujar arxius i imatges.

Visitant: a través d’un nom d'usuari i una contrasenya aquest tipus de visitant podrà accedir als continguts que vulguem, encara que no s'hagin fet públics. Posteriorment, podem restringir l'accés del "visitant" a les àrees que no vulguem que vegi. Aquest usuari no té drets d'escriptura ni edició en cap secció del TwinSpace.

De vegades, treballar amb TIC i, principalment, amb Internet pot generar certa desconfiança entre pares i altres companys. Amb aquest perfil, els pares podran veure què estan fent els seus fills, com treballen i en què consisteix exactament el projecte. El paper de visitant també es pot emprar per convidar el teu director o directora a veure el que estàs fent amb els alumnes, si ell o ella no ha de treballar en el projecte. També és un perfil recomanable si volem presentar el projecte a Segell de Qualitat; d'aquesta manera, es permet l'accés dels avaluadors a tot el treball fet i el procés seguit.


Assignar drets d'usuari

Abans d'afegir professorat participant al TwinSpace, hem de decidir quin perfil atorgar-li, depenent del treball que hagin de dur a terme. En cas de necessitat es poden modificar aquests perfils en qualsevol moment. Alguns consells:

  • Donarem drets de professor-administrador a tots aquells que estimem convenient, sobretot perquè participin d'una manera activa, tenint ben clara la responsabilitat que comporta l'accés a totes les eines: edició, creació, eliminació... Per tant, els administradors hauran de tenir coneixements bàsics de la gestió de TwinSpace i conèixer les seves atribucions i possibilitats, per evitar possibles conflictes i errors.
  • Hem de donar drets d'administrador al professorat que exerceixi funcions organitzatives en el projecte, que dirigeixi grups d'alumnes i vulguem que els gestionin. En projectes amb molts socis, és convenient que hi hagi també diversos professors-administradors, amb la finalitat d'evitar que un grup reduït es carregui d'excessiu treball i es comparteixin les responsabilitats.
  • És convenient que el professorat que s'inicia en eTwinning i el TwinSpace, sobretot si no té molta experiència en el maneig de les TIC, tingui d'inici perfil de professor-membre. Posteriorment, se’n podran ampliar les atribucions i responsabilitats. Tenir un perfil de membre no significa menys atribucions en el projecte; és un pas previ a assumir responsabilitats completes en la gestió i portar a bon port i amb compromís el treball dissenyat.
  • El de membre també pot ser un perfil adequat per als professors que vulguin fer contribucions puntuals al projecte, sense participar-hi completament.


El que s’ha exposat es resumeix en l’animació següent:


• Professor-Administrador
• Professor-Membre
• Alumne-Administrador
• Alumne-Membre
• Visitant


Eines de l'usuari
Contacte
En altres llengües