Presentació 2

De eTwinning

Dreceres ràpides: navegació, cerca

Tornar a la Unidad 2


Portals


Els continguts i eines d’eTwinning s’organitzen en tres nivells amb diferents graus d’accés i privadesa. En primer lloc, trobem els portals, tant el del Servei Central de Suport (http://www.etwinning.net/[1]) com el del Servei Nacional de Suport (http://www.etwinning.es/[2]). Són oberts, amb accés per a qualsevol usuari, estigui registrat en eTwinning o no. Seguidament, ens trobem amb l’Escriptori, al qual només poden accedir professors registrats. Finalment, el TwinSpace, reservat per als participants en un projecte concret.

En aquesta unitat analitzarem els portals públics i veurem com estan organitzats els continguts per poder treure’ls el màxim profit possible i aprendre a navegar-hi fàcilment. Els altres dos nivells els estudiarem en les següents unitats del curs.

Els portals tenen tres objectius bàsics: la informació, l’assessorament i la visibilitat. En aquests es publiquen notícies i novetats relacionades amb eTwinning i es manté els usuaris al dia del que ocorre al programa. També s’ofereixen documents, guies i idees que puguin servir d’orientació i ajuda per als professors que vulguin iniciar o estiguin treballant en projectes eTwinning, com també mitjans de contacte amb els serveis Central i Nacional. En tercer lloc, els projectes que acrediten cert nivell de qualitat són publicats en els portals i organitzats en galeries: projectes amb Premis nacionals o europeus, Segells de Qualitat, altres projectes que val la pena difondre... A més, hi ha entrevistes a professors, blogs, etc. Tant les galeries de projectes com les opinions dels usuaris serveixen per a donar visibilitat a les bones pràctiques i són una font d’inspiració i idees per a altres professors.

A continuació, analitzarem l’estructura i organització del portal del Servei Nacional de Suport (SNA) i el del Servei Central de Suport (SCA). Dividirem els continguts en quatre apartats:

SNA SCA
Página d'Inici. Información y noticias Descobrir / Posa’t al dia
Projestes Contactar
Idées Col•laborar
Formació Progressar






També veurem algunes funcionalitats no incloses en aquests apartats.
Tingues en compte que tant el portal europeu com l’espanyol estan en un procés continu de revisió i millora. Per això, és possible que algunes de les imatges que vegis en aquesta unitat no es corresponguin exactament amb el que apareix en les webs.
El primer que et cridarà l’atenció quan visitis els dos portals i naveguis és el seu disseny, és totalment diferent. No obstant això, la informació que contenen es correspon.


Hasierako orria. Informazioa eta berriak Informazioa eta berriak Proiektuak Bilaketa tresnak Ideiak Ideiak eta esperientziak Prestakuntza Aholkuak eta laguntza




En aquesta unitat, els continguts referents al portal del Servei Nacional de Suport apareixen abans que els de el portal del Servei Central de Suport. Encara que en alguns casos es fa referència a aquest últim sense haver-lo recorregut, no trobaràs cap dificultat per a seguir aquests continguts.



Tornar unitat 2 següent: Documents 2.a: Portal del Servei Nacional de Suport
Eines de l'usuari
Contacte
En altres llengües