Presentació 2
De eTwinning
(→Unidad 2. Portales) |
|||
Línia 1: | Línia 1: | ||
- | '' | + | ''Tornar a la [[Unidad 2]]'' |
- | = | + | = Unitat 2. Portals = |
- | + | Els continguts i eines d'eTwinning s'organitzen en tres nivells amb diferents graus d'accés i privadesa. En primer lloc, trobem els portals, tant el del Servei Central (http://www.etwinning.net/[http://www.etwinning.net/es/pub/index.htm]) com el del Servei Nacional (http://www.etwinning.es/[http://www.etwinning.es/index/]). Són oberts, amb accés per a qualsevol usuari, estigui registrat en eTwinning o no. Seguidament, ens trobem l'escriptori, al qual només poden accedir professors registrats. Finalment, el TwinSpace, reservat per als participants en un projecte concret. | |
- | En | + | En aquesta unitat analitzarem els portals públics i veurem com estan organitzats els continguts per poder treure'ls el màxim profit possible i aprendre a navegar-hi fàcilment. Els altres dos nivells els estudiarem en les següents unitats del curs. |
- | + | Els portals tenen tres objectius bàsics: '''la informació, l'assessorament i la visibilitat'''. En aquests es publiquen notícies i novetats relacionades amb eTwinning i es mantenen els usuaris al dia del que ocorre en el programa. També s'ofereixen documents, guies i idees que puguin servir d'orientació i ajuda per als professors que vulguin iniciar projectes o estiguin treballant en projectes eTwinning, i també mitjans de contacte amb els serveis Central i Nacional. En tercer lloc, els projectes que acrediten un cert nivell de qualitat són publicats en els portals i organitzats en galeries: projectes amb premis nacionals o europeus, segells de qualitat, altres projectes que val la pena difondre... A més a més, hi ha entrevistes a professors, blogs, etc. Tant les galeries de projectes com les opinions dels usuaris serveixen per a donar visibilitat a les bones pràctiques i són una font d'inspiració i idees per a altres professors. | |
- | A | + | A continuació, analitzarem l'estructura i organització del portal del ''Servei Nacional de Suport'' i el del ''Servei Central''. Dividirem els continguts en quatre apartats: |
- | '' | + | ''Informació i notícies;'' |
- | '' | + | ''Idees i experiències;'' |
- | '' | + | ''Assessorament i ajuda;'' |
- | '' | + | ''Eines de recerca.'' |
- | + | També veurem algunes funcionalitats no incloses en aquests apartats. | |
- | + | Tingues en compte que tant el portal europeu com l'espanyol estan en un procés continu de revisió i millora. Per això, és possible que algunes de les imatges que vegis en aquesta unitat no corresponguin exactament amb el que apareix en els webs. |
Revisió de 18:08, 13 gen 2010
Tornar a la Unidad 2
Unitat 2. Portals
Els continguts i eines d'eTwinning s'organitzen en tres nivells amb diferents graus d'accés i privadesa. En primer lloc, trobem els portals, tant el del Servei Central (http://www.etwinning.net/[1]) com el del Servei Nacional (http://www.etwinning.es/[2]). Són oberts, amb accés per a qualsevol usuari, estigui registrat en eTwinning o no. Seguidament, ens trobem l'escriptori, al qual només poden accedir professors registrats. Finalment, el TwinSpace, reservat per als participants en un projecte concret.
En aquesta unitat analitzarem els portals públics i veurem com estan organitzats els continguts per poder treure'ls el màxim profit possible i aprendre a navegar-hi fàcilment. Els altres dos nivells els estudiarem en les següents unitats del curs.
Els portals tenen tres objectius bàsics: la informació, l'assessorament i la visibilitat. En aquests es publiquen notícies i novetats relacionades amb eTwinning i es mantenen els usuaris al dia del que ocorre en el programa. També s'ofereixen documents, guies i idees que puguin servir d'orientació i ajuda per als professors que vulguin iniciar projectes o estiguin treballant en projectes eTwinning, i també mitjans de contacte amb els serveis Central i Nacional. En tercer lloc, els projectes que acrediten un cert nivell de qualitat són publicats en els portals i organitzats en galeries: projectes amb premis nacionals o europeus, segells de qualitat, altres projectes que val la pena difondre... A més a més, hi ha entrevistes a professors, blogs, etc. Tant les galeries de projectes com les opinions dels usuaris serveixen per a donar visibilitat a les bones pràctiques i són una font d'inspiració i idees per a altres professors.
A continuació, analitzarem l'estructura i organització del portal del Servei Nacional de Suport i el del Servei Central. Dividirem els continguts en quatre apartats:
Informació i notícies;
Idees i experiències;
Assessorament i ajuda;
Eines de recerca.
També veurem algunes funcionalitats no incloses en aquests apartats.
Tingues en compte que tant el portal europeu com l'espanyol estan en un procés continu de revisió i millora. Per això, és possible que algunes de les imatges que vegis en aquesta unitat no corresponguin exactament amb el que apareix en els webs.