Documentació 6.d. Diari de Projecte. Grups eTwinning. Trobades Didàctiques

De eTwinning

(Diferència entre revisions)
Dreceres ràpides: navegació, cerca
Línia 1: Línia 1:
Tornar [[Unitat 6|Unitat 6]]  
Tornar [[Unitat 6|Unitat 6]]  
-
<br>
+
<br>  
-
En aquest apartat aprendràs algunes nocions bàsiques sobre el Diari de Projecte, els Grups eTwinning i les Trobades Didàctiques en línia. Abordarem com utilitzar el Diari de Projecte i com participar en un Grup eTwinning i/o en una Trobada Didàctica. Aquests són els documents que trobaràs: <br>
+
En aquest apartat aprendràs algunes nocions bàsiques sobre el Diari de Projecte, els Grups eTwinning i les Trobades Didàctiques en línia. Abordarem com utilitzar el Diari de Projecte i com participar en un Grup eTwinning i/o en una Trobada Didàctica. Aquests són els documents que trobaràs: <br>  
<div style="text-align: justify;">
<div style="text-align: justify;">
*'''Diari de Projecte'''. És una eina de seguiment i avaluació del projecte (en el cas que aquesta última es vulgui fer). Permet la comunicació entre els socis i entre els socis i els respectius Serveis Nacionals de Suport.  
*'''Diari de Projecte'''. És una eina de seguiment i avaluació del projecte (en el cas que aquesta última es vulgui fer). Permet la comunicació entre els socis i entre els socis i els respectius Serveis Nacionals de Suport.  
Línia 17: Línia 17:
== '''Diari de Projecte '''  ==
== '''Diari de Projecte '''  ==
<div style="text-align: justify;">
<div style="text-align: justify;">
-
 
+
<br> El Diari de Projecte és, fonamentalment, una forma de comunicació amb el SNA. El seu objectiu és que els professors vagin escrivint sobre el desenvolupament i avaluació de les activitats i plantegin els seus dubtes sobre aquest tema (com veurem, els alumnes no hi tenen accés, encara que poden llegir-lo). El Servei Nacional de Suport revisa les entrades en el Diari de Projecte, les llegeix, comenta les de caràcter privat i les que considera necessàries i contesta els dubtes que apareixen, intentant ajudar els professors a la posada en pràctica de les seves idees. Quan s’ha acabat un projecte, el Diari de Projecte pot constituir un magnífic document base per a una avaluació final, si es vol fer aquesta. <br>  
-
 
+
-
El Diari de Projecte és, fonamentalment, una forma de comunicació amb el SNA. El seu objectiu és que els professors vagin escrivint sobre el desenvolupament i avaluació de les activitats i plantegin els seus dubtes sobre aquest tema (com veurem, els alumnes no hi tenen accés, encara que poden llegir-lo). El Servei Nacional de Suport revisa les entrades en el Diari de Projecte, les llegeix, comenta les de caràcter privat i les que considera necessàries i contesta els dubtes que apareixen, intentant ajudar els professors a la posada en pràctica de les seves idees. Quan s’ha acabat un projecte, el Diari de Projecte pot constituir un magnífic document base per a una avaluació final, si es vol fer aquesta. <br>
+
Vegem com utilitzar el Diari de Projecte com a eina de comunicació amb el Servei Nacional de Suport:  
Vegem com utilitzar el Diari de Projecte com a eina de comunicació amb el Servei Nacional de Suport:  
-
 
+
<br>
<br>  
<br>  
Línia 83: Línia 81:
<br>  
<br>  
-
=== Comentaris ===
+
=== Comentaris ===
Un membre del SNA farà el seguiment d’aquest projecte i contestarà el teu missatge. Per a poder veure els comentaris que fan a la teva entrada has d’anar de nou a la Gestió del Diari de Projecte i fer clic en Comentaris.<br>  
Un membre del SNA farà el seguiment d’aquest projecte i contestarà el teu missatge. Per a poder veure els comentaris que fan a la teva entrada has d’anar de nou a la Gestió del Diari de Projecte i fer clic en Comentaris.<br>  
Línia 95: Línia 93:
<br>  
<br>  
 +
<br>
-
 
+
T’apareixen una sèrie d’opcions: <br>  
-
T’apareixen una sèrie d’opcions: <br>
+
Si selecciones No Activar la moderació dels comentaris, els comentaris es publicaran sense que en sigui necessària la moderació. Encara que simplifica la teva labor, pot ocórrer que apareguin comentaris “indesitjables”.  
Si selecciones No Activar la moderació dels comentaris, els comentaris es publicaran sense que en sigui necessària la moderació. Encara que simplifica la teva labor, pot ocórrer que apareguin comentaris “indesitjables”.  
-
 
+
<br>
<br><br>  
<br><br>  
Línia 159: Línia 157:
<br>  
<br>  
-
<br> [[Image:DP 13.png|center]]<br> El que s’ha exposat es resumeix en l’animació següent:<br> <swf height="400" width="600">http://atenea.pntic.mec.es/cprn0003/Escr_Diario/Escr_Diario.swf</swf>  
+
<br> [[Image:DP 13.png|center]]<br> El que s’ha exposat es resumeix en l’animació següent:<br> <swf width="600" height="400">http://atenea.pntic.mec.es/cprn0003/Escr_Diario/Escr_Diario.swf</swf>  
[http://atenea.pntic.mec.es/cprn0003/Escr_Diario/Escr_Diario.htm Vegueu en pantalla completa 'Diari de Projecte']<br><br>  
[http://atenea.pntic.mec.es/cprn0003/Escr_Diario/Escr_Diario.htm Vegueu en pantalla completa 'Diari de Projecte']<br><br>  
-
== '''Grupos eTwinning'''  ==
+
== '''Grups eTwinning '''  ==
-
Los Grupos eTwinning son comunidades de profesores centradas en un tema de interés común. Están dedicados a profesores registrados en la plataforma que quieren debatir temas o materias específicas en un entorno reservado. Para participar en un grupo hay que inscribirse. En este momento, tanto los temas como los moderadores de los grupos estarán propuestos por los Servicios Nacionales y Central de Apoyo, aunque en un futuro próximo, los profesores podrán iniciar y moderar sus propios grupos.<br>  
+
Els Grups eTwinning són comunitats de professors centrades en un tema d’interès comú. Estan dedicats a professors registrats en la plataforma que volen debatre temes o matèries específiques en un entorn reservat. Per a participar en un grup cal inscriure-s’hi. En aquest moment, tant els temes com els moderadors dels grups estaran proposats pels Serveis Nacionals i Central de Suport, encara que en un futur proper els professors podran iniciar i moderar grups propis.<br>  
-
Los Grupos disponen de herramientas como foros, wikis, blogs, galería de imágenes. El administrador de cada Grupo decide el contenido que se publica para que los que no sean miembros de dicho grupo puedan acceder a determinada información y quizás después puedan estar interesados en formar parte de él. <br>  
+
Els Grups disposen d’eines com ara fòrums, wikis, blogs, galeria d’imatges. L’administrador de cada Grup decideix el contingut que es publica perquè els qui no siguin membres d’aquest grup puguin accedir a determinada informació i potser després s’interessin a formar part del grup. <br>  
-
Para participar en un Grupo, tienes que solicitar tu admisión. Para ello, ve a la página del Servicio Central de Apoyo [http://www.etwinning.net http://www.etwinning.net]  
+
Per a participar en un Grup, has de sol•licitar la teva admissió. Per a això, vés a la pàgina del Servei Central de Suport [http://www.etwinning.net http://www.etwinning.net]  
<br>  
<br>  
Línia 179: Línia 177:
<br>  
<br>  
-
Haz clic en Grupos eTwinning y te aparecerá una página en la que verás esta frase:<br>  
+
Fes clic en Grups eTwinning i t’apareixerà una pàgina en la qual veuràs aquesta frase:<br>  
<br>  
<br>  
Línia 189: Línia 187:
<br>  
<br>  
-
Al hacer clic en este formulario, te aparecerá un cuestionario que tienes que rellenar.<br>  
+
En fer clic en aquest formulari, t’apareixerà un qüestionari que has d’emplenar.<br>  
<br>  
<br>  
Línia 199: Línia 197:
<br>  
<br>  
-
Una vez que hayas enviado la petición, recibirás un mensaje de correo electrónico en el que te indican que ya puedes acceder. <br>  
+
Una vegada que hagis enviat la petició, rebràs un missatge de correu electrònic en el qual t’indiquen que ja pots accedir-hi. <br>  
-
Los Grupos no siempre están disponibles para recibir más inscripciones. Son los moderadores los que deciden cuándo se abren y cuando se cierran. Accede con regularidad a la página del Servicio Central de Apoyo y allí verás anunciados los grupos que admiten nuevos miembros. <br>  
+
Els Grups no sempre estan disponibles per a rebre més inscripcions. Són els moderadors els qui decideixen quan s’obren i quan es tanquen. Accedeix amb regularitat a la pàgina del Servei Central de Suport i allí veuràs anunciats els grups que admeten nous membres. <br>  
-
Una vez que estás admitido en un grupo, si quieres participar, accede con tu nombre de usuario y contraseña a tu Escritorio eTwinning, pestaña Inicio, módulo Grupos. Haz clic en el icono GO TO GROUP/ACCEDE AL GRUPO de aquél en el que vas a intervenir.<br>  
+
Una vegada que estàs admès en un grup, si vols participar, accedeix amb el teu nom d’usuari i contrasenya al teu Escriptori eTwinning, pestanya Inici, mòdul Grups. Fes clic en la icona GO TO GROUP/ACCEDEIX AL GRUP d’aquell en el qual vols intervenir.<br>  
<br>  
<br>  
Línia 209: Línia 207:
[[Image:Unidad 6 grupos.JPG|center|554x372px]]<br>  
[[Image:Unidad 6 grupos.JPG|center|554x372px]]<br>  
-
El número de Grupos y la temática puede variar en el tiempo según su aceptación y evolución. Los hay de diferentes temas (Humanidades, Lenguas, Ciencias Experimentales, Inclusión social, Integración Curricular, etc.) y dirigidos a distintos estamentos educativos (Directores de centros escolares, Responsables de Bibliotecas, Profesores de Idiomas, etc.).  
+
El nombre de Grups i la temàtica pot variar en el temps segons la seva acceptació i evolució. N’hi ha de diferents temes (humanitats, llengües, ciències experimentals, inclusió social, integració curricular, etc.) i dirigits a diferents estaments educatius (directors de centres escolars, responsables de biblioteques, professors d’idiomes, etc.).  
-
La participación en un Grupo permite a sus miembros un intercambio continuo de experiencias, de recursos y de ideas que pueden ser útiles para su trabajo en un proyecto eTwinning o en su práctica docente.<br><br><br>  
+
La participació en un Grup permet als membres un intercanvi continu d’experiències, de recursos i d’idees que poden ser útils per al seu treball en un projecte eTwinning o en la seva pràctica docent.<br><br>  
-
== '''Encuentros Didácticos en línea'''  ==
+
== '''Trobades Didàctiques en línia '''  ==
-
Los Encuentros didácticos son actividades de formación para profesores, encuentros virtuales cortos e intensivos –de entre una y dos semanas- que tratan sobre diferentes temas de varios niveles y disciplinas docentes. Tienen como objetivo estimular las ideas y desarrollar competencias sin requerir un compromiso a largo plazo, en lo que a su tiempo se refiere.  
+
Les Trobades Didàctiques són activitats de formació per a professors, trobades virtuals curtes i intensives –d’entre una i dues setmanes– que tracten sobre diferents temes de diversos nivells i disciplines docents. Tenen com a objectiu estimular les idees i desenvolupar competències sense requerir un compromís a llarg termini, pel que fa al seu temps.  
-
Están dirigidos por un experto y ofrecen un trabajo activo y debates entre profesores de toda Europa, diseñados de forma que sean una experiencia de aprendizaje amena y atractiva.  
+
Estan dirigides per un expert i ofereixen un treball actiu i debats entre professors de tot Europa, dissenyades de manera que siguin una experiència d’aprenentatge amena i atractiva.  
-
Se realizan en varios idiomas (hasta ahora los ha habido en inglés, francés y alemán) y en este curso escolar también habrá en castellano. El abanico de lenguas se irá abriendo paulatinamente.  
+
Es fan en diversos idiomes (fins ara n’hi ha hagut en anglès, francès i alemany) i en aquest curs escolar també n’hi haurà en castellà. El ventall de llengües s’obrirà gradualment.  
-
Cada encuentro consta de trabajo personal, debates y jornadas de reflexión. Los materiales se encuentran en la red, y se puede acceder a ellos cuando se desee.  
+
Cada trobada consta de treball personal, debats i jornades de reflexió. Els materials es troben en la xarxa, i es pot accedir-hi quan es vulgui.
-
En el Escritorio del profesor aparecerá el enlace para inscribirse, aproximadamente una semana antes de que el evento comience.  
+
En l’Escriptori del professor apareixerà l’enllaç per a inscriure-s’hi, aproximadament una setmana abans que l’esdeveniment comenci.  
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; [[Image:Learning events announcement.png|center|400x190px]]  
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; [[Image:Learning events announcement.png|center|400x190px]]  
Línia 229: Línia 227:
<br>  
<br>  
-
Además, en la página web del Servicio Nacional de Apoyo se anuncia el inicio del período de inscripción. Hay que tener en cuenta que el número de participantes es alto y suele estar limitado, por lo que conviene estar atento/a a estas noticias. <br>La información completa sobre estos encuentros aparece en el portal del SCA, en la sección de "Desarrollo profesional", apartado de "Encuentros Didácticos". Allí verás las últimas actividades llevadas a cabo. <br><br> [http://www.etwinning.net/es/pub/professional_development/learning_events.htm Enlace a la información del SCA] <br>  
+
A més, en la pàgina web del Servei Nacional de Suport s’anuncia l’inici del període d’inscripció. Cal tenir en compte que el nombre de participants és elevat i sol estar limitat, raó per la qual convé prestar atenció a aquestes notícies. <br>
 +
 
 +
La informació completa sobre aquestes trobades apareix en el portal del SCA, en la secció de "Desenvolupament professional", apartat de "Trobades Didàctiques". Allí veuràs les últimes activitats dutes a terme. <br><br><br> [http://www.etwinning.net/es/pub/professional_development/learning_events.htm Enllaç a la informació del SCA ] <br>  
<br>  
<br>  
Línia 237: Línia 237:
<br>  
<br>  
&nbsp; Tornar [[Unitat 6|Unitat 6]]</div></div>
&nbsp; Tornar [[Unitat 6|Unitat 6]]</div></div>
-
&lt;/div&gt;
 

Revisió de 07:25, 22 set 2011

Tornar Unitat 6


En aquest apartat aprendràs algunes nocions bàsiques sobre el Diari de Projecte, els Grups eTwinning i les Trobades Didàctiques en línia. Abordarem com utilitzar el Diari de Projecte i com participar en un Grup eTwinning i/o en una Trobada Didàctica. Aquests són els documents que trobaràs:

  • Diari de Projecte. És una eina de seguiment i avaluació del projecte (en el cas que aquesta última es vulgui fer). Permet la comunicació entre els socis i entre els socis i els respectius Serveis Nacionals de Suport.
  • Grups eTwinning. És una funcionalitat d’implantació recent que permet als professors debatre temes o matèries específiques en un entorn reservat.
  • Trobades Didàctiques en línia. Són activitats de formació per a professors, trobades virtuals curtes i intensives, d’entre una i dues setmanes.


Aquestes funcionalitats de l’Escriptori no són necessàries per a dur a terme un projecte eTwinning, per aquest motiu s’han situat al final d’aquest curs. No obstant això, contribueixen a organitzar i enriquir els projectes (en el cas del Diari de Projecte) i faciliten la interrelació entre els professors amb interessos comuns i el desenvolupament professional d’aquests (en el cas dels Grups i de les Trobades Didàctiques, respectivament).


Contingut

Diari de Projecte


El Diari de Projecte és, fonamentalment, una forma de comunicació amb el SNA. El seu objectiu és que els professors vagin escrivint sobre el desenvolupament i avaluació de les activitats i plantegin els seus dubtes sobre aquest tema (com veurem, els alumnes no hi tenen accés, encara que poden llegir-lo). El Servei Nacional de Suport revisa les entrades en el Diari de Projecte, les llegeix, comenta les de caràcter privat i les que considera necessàries i contesta els dubtes que apareixen, intentant ajudar els professors a la posada en pràctica de les seves idees. Quan s’ha acabat un projecte, el Diari de Projecte pot constituir un magnífic document base per a una avaluació final, si es vol fer aquesta.

Vegem com utilitzar el Diari de Projecte com a eina de comunicació amb el Servei Nacional de Suport:



Entrades en el Diari

1.- Accedeix al teu Escriptori i en la pestanya PROJECTES selecciona el projecte sobre el qual vols treballar. En la columna de la dreta Gestions, fes clic en Gestionar el Diari de Projecte/Manage Project diary.





2.- Selecciona Publiqui un missatge





3.- Si vols que l’entrada sigui comentada pel SNA ha d’estar marcada com privada.





4.- No oblidis fer clic en Guardar. T’apareixerà la pantalla següent:





5.- Perquè el SNA pugui veure el teu missatge és necessari que facis clic en Publicar el blog.





6.- Finalment, fes clic en Reconstruir, d’aquesta manera el SNA podrà veure la teva entrada en el Diari.


Comentaris

Un membre del SNA farà el seguiment d’aquest projecte i contestarà el teu missatge. Per a poder veure els comentaris que fan a la teva entrada has d’anar de nou a la Gestió del Diari de Projecte i fer clic en Comentaris.







T’apareixen una sèrie d’opcions:

Si selecciones No Activar la moderació dels comentaris, els comentaris es publicaran sense que en sigui necessària la moderació. Encara que simplifica la teva labor, pot ocórrer que apareguin comentaris “indesitjables”.






Com pots veure, apareix una llista amb els comentaris sense moderar i una altra amb els comentaris ja moderats. Si vols publicar el comentari fet pel SNA, (si no ho fas no el podràs veure), has de fer clic en Publicar.

T’apareix la pantalla següent:




Ara només falta que puguis llegir el comentari que acabes de publicar. Per a això torna a l’escriptori i fes clic en Projectes, selecciona el projecte i fes clic en Diari de projecte





T’apareix la pantalla corresponent al missatge, polsa en Read more i podràs veure el comentari fet pel SNA.




També pots accedir al Diari de Projecte des de l’Escriptori, en la pestanya Perfil, en la part lateral esquerra.





A cada entrada en el Diari se li pot adjuntar una imatge de fins a 4 megues en format JPG/JPEG o GIF que apareixerà en el lateral esquerre. N’hi ha prou amb emplenar el camp de la imatge de baix en fer l’entrada.





Aquest és l’aspecte que presenta l’entrada després de carregar la imatge.




El que s’ha exposat es resumeix en l’animació següent:

Vegueu en pantalla completa 'Diari de Projecte'

Grups eTwinning

Els Grups eTwinning són comunitats de professors centrades en un tema d’interès comú. Estan dedicats a professors registrats en la plataforma que volen debatre temes o matèries específiques en un entorn reservat. Per a participar en un grup cal inscriure-s’hi. En aquest moment, tant els temes com els moderadors dels grups estaran proposats pels Serveis Nacionals i Central de Suport, encara que en un futur proper els professors podran iniciar i moderar grups propis.

Els Grups disposen d’eines com ara fòrums, wikis, blogs, galeria d’imatges. L’administrador de cada Grup decideix el contingut que es publica perquè els qui no siguin membres d’aquest grup puguin accedir a determinada informació i potser després s’interessin a formar part del grup.

Per a participar en un Grup, has de sol•licitar la teva admissió. Per a això, vés a la pàgina del Servei Central de Suport http://www.etwinning.net





Fes clic en Grups eTwinning i t’apareixerà una pàgina en la qual veuràs aquesta frase:





En fer clic en aquest formulari, t’apareixerà un qüestionari que has d’emplenar.





Una vegada que hagis enviat la petició, rebràs un missatge de correu electrònic en el qual t’indiquen que ja pots accedir-hi.

Els Grups no sempre estan disponibles per a rebre més inscripcions. Són els moderadors els qui decideixen quan s’obren i quan es tanquen. Accedeix amb regularitat a la pàgina del Servei Central de Suport i allí veuràs anunciats els grups que admeten nous membres.

Una vegada que estàs admès en un grup, si vols participar, accedeix amb el teu nom d’usuari i contrasenya al teu Escriptori eTwinning, pestanya Inici, mòdul Grups. Fes clic en la icona GO TO GROUP/ACCEDEIX AL GRUP d’aquell en el qual vols intervenir.



El nombre de Grups i la temàtica pot variar en el temps segons la seva acceptació i evolució. N’hi ha de diferents temes (humanitats, llengües, ciències experimentals, inclusió social, integració curricular, etc.) i dirigits a diferents estaments educatius (directors de centres escolars, responsables de biblioteques, professors d’idiomes, etc.).

La participació en un Grup permet als membres un intercanvi continu d’experiències, de recursos i d’idees que poden ser útils per al seu treball en un projecte eTwinning o en la seva pràctica docent.

Trobades Didàctiques en línia

Les Trobades Didàctiques són activitats de formació per a professors, trobades virtuals curtes i intensives –d’entre una i dues setmanes– que tracten sobre diferents temes de diversos nivells i disciplines docents. Tenen com a objectiu estimular les idees i desenvolupar competències sense requerir un compromís a llarg termini, pel que fa al seu temps.

Estan dirigides per un expert i ofereixen un treball actiu i debats entre professors de tot Europa, dissenyades de manera que siguin una experiència d’aprenentatge amena i atractiva.

Es fan en diversos idiomes (fins ara n’hi ha hagut en anglès, francès i alemany) i en aquest curs escolar també n’hi haurà en castellà. El ventall de llengües s’obrirà gradualment.

Cada trobada consta de treball personal, debats i jornades de reflexió. Els materials es troben en la xarxa, i es pot accedir-hi quan es vulgui.

En l’Escriptori del professor apareixerà l’enllaç per a inscriure-s’hi, aproximadament una setmana abans que l’esdeveniment comenci.

                               


A més, en la pàgina web del Servei Nacional de Suport s’anuncia l’inici del període d’inscripció. Cal tenir en compte que el nombre de participants és elevat i sol estar limitat, raó per la qual convé prestar atenció a aquestes notícies.

La informació completa sobre aquestes trobades apareix en el portal del SCA, en la secció de "Desenvolupament professional", apartat de "Trobades Didàctiques". Allí veuràs les últimes activitats dutes a terme.


Enllaç a la informació del SCA




  Tornar Unitat 6
Eines de l'usuari
Contacte