Home / Ideas / Best bits / Collaborative activities for Spanish Language and Social Studies
.

Collaborative activities for Spanish Language and Social Studies

30 
May 
2011  |  

sombra

As wehave been telling you, have been telling you, several workshops were given in the multilateral eTwinning 2011 meeting: Let’s collaborate in Spanish, organized in Madrid by the National Support Service.  Today we are publishing the collaborative activities proposed for “Spanish Language and Social Sciences, hands on”.

When planning collaborative activities we suggest two key ideas: choose suitable ICT tools, the ones which naturally encourage pupils’ participation, and think multimedia. Text is not always the best option for working on the contents: videos, podcasts and photos motivate pupils and foment their creativity.

 

 

The school magazine is a well proven project model. It encourages pupils to do research and work on their expression and argumentation skills. If it is well used it can also involve a great degree of collaboration. For this it is important to “play” at being journalists, and set up a real editorial team in which the pupils have their different roles according to their interests and skills: writer, photographer, corrector, documentalist, designer, editor…When looking for interaction among pupils why not organize working meetings on Skype?

miniclub

The second proposal is the creation of thematic tourist routes. The same city can be visited using the text of a novel set in it, the modernist façades of the buildings or the Roman ruins. When we talk about itineraries, we should talk about maps and geolocation: Google Maps

Lastly, how do you present a book club to pupils in the 21st Century? With trailers of novels, literary video write-ups, and voice commentaries using VoiceThread. Reading does not have to be an individual activity.

Add comment


Security code
Refresh

Sinergias educativas: eTwinning como complemento al programa de Estancias Profesionales

Este es el primer artículo de una serie de publicaciones en nuestro portal nacional, con los que pretendemos subrayar posibles sinergias entre el programa eTwinning y otras acciones de desarrollo profesional docente. Empezamos con el programa de Estancias Read more ...

La evaluación en proyectos, ¡viva la rúbrica!

Evaluar es importante, lo sabemos todos. Una buena evaluación nos ayuda para saber si hemos logrado nuestros objetivos y en qué puntos podríamos mejorar. De hecho, evaluar es un gran apoyo en el aprendizaje, tanto para el docente como para Read more ...

Uso de mapas mentales para estructurar la información

Un mapa mental es un diagrama usado para representar las palabras, ideas, tareas y dibujos u otros conceptos ligados y dispuestos radialmente alrededor de una palabra clave o de una idea central. Los mapas mentales son un método muy eficaz para extraer Read more ...

Dale la vuelta a tu clase con eTwinning

Hace unas semanas se celebró en Madrid el V Encuentro eTwinning de Profesores en Castellano: Proyecta eTwinning. Entre todas las ponencias y talleres que se llevaron a cabo, tuvo lugar uno que, por el crecimiento y la importancia Read more ...
Contacto Boletín mensual Lo más leído
TwitterFacebooke-mail

You can contact us though Facebook, Twitter or by mail.

boletin_noticias_49x49

¿Deseas recibir información sobre campañas, cursos, proyectos? Suscríbete a nuestro boletín mensual y recibirás en tu correo electrónico todas las novedades.

Últimos boletines

Servicio Nacional de Apoyo eTwinning | Proyectos de Colaboración Escolar en Europa
Instituto Nacional de Tecnologías Educativas y de Formación del Profesorado | Ministerio de Educación, Cultura y Deporte
C/ Torrelaguna 58. 1ª planta, despacho 141. 28027 - Madrid
Tel: 913778377 | Contactar