Enjoy Learning Science
Nunca é demasiado cedo para comezar a experimentar coa ciencia. Este é o lema do proxecto 'Enjoy Learning Science' que quixemos destacar este mes e no que participa a profesora Mar Bermejo, do CEIP San Juan Bautista de Madrid, xunto con outros oito socios europeos de Bulgaria, Rumanía, Portugal, Polonia e Eslovenia.
Trátase dun proxecto, aínda en fase de desenvolvemento, dirixido a alumnos de Infantil e Primaria que trata de fomentar no alumnado a aprendizaxe por descubrimento. Comézase formulando preguntas simples que despertan a curiosidade do alumno e que lle levan a sentir o desexo por observar, recompilar datos, verificar, debater con outros e extraer conclusións en grupo. Este procedemento permite que os alumnos descubran e investiguen o entorno que lles rodea, comprendan o lugar que ocupan no universo, manipulen e experimenten con diversos materiais, aprendan a usar as TIC para buscar e recompilar información, pero tamén para comunicarse, crear e compartir recursos dunha forma creativa. A lingua de traballo escollida é o inglés o que contribúe, xunto co resto de características, a que o proxecto responda ás necesidades do ensino bilingüe e o currículo integrado (CLIL)
Os participantes no proxecto describen no TwinSpace cada unha das fases de desenvolvemento e úsano como ferramenta de coordinación co resto de socios aínda que usan Wikispaces (http://enjoyscience.wikispaces.com/) como soporte para aloxar e presentar os materiais e intercambiar diversos experimentos. Desde setembro de 2011 observamos que se abordaron numerosos contidos, entre outros, My Body, My Family, My House, My Food, Living and Non-living Things, Water, Weather, My Neighbourhood, My Birthplace, Day and Night, etc.
Habería moitas cosas que destacar no traballo que realizan actualmente os participantes pero, sobre todo, o que máis nos interesaría resaltar é o entusiasmo, o colorido e a creatividade que transmiten todas e cada unha das propostas acometidas ata esta data. Observamos, ademais, boa coordinación entre os socios a través dun calendario común de tarefas, o que permite que os contidos e os experimentos sexan replicados simultáneamente en cada centro participante.
É destacable a variedade de soportes de presentación (Isuu, Prezi, Smilebox) logrando un axeitado equilibrio entre as tarefas manuais, tan necesarias para o desenvolvemento da psicomotricidade a idades temperás, e o uso das TIC. Finalmente, cremos necesario resaltar a boa documentación sobre o desenvolvemento do proxecto facilitando información detallada dos pasos realizados en cada actividade e amosando como transcorreu a comunicación a través de videoconferencias cos socios participantes.
Entusiasma e motiva enormemente comprobar cómo eTwinning pode integrarse na vida do centro escolar e lograr resultados significativos a idades tan temperás.