Inxenio e Talento eTwinning: usar Pinterest nun proxecto eTwinning
Ángel Luis Gallego, embaixador eTwinning e docente de Latín no IES Vegas Bajas de Montijo (Badajoz) ensínanos a usar Pinterest usando como exemplo o desenvolvemento do seu proxecto eTwinning-Comenius ‘A Short Latin Movie’.
Unha das actividades complementarias que realizamos no proxecto Etwinning-Comenius “A Short Latin Movie”, desenvolto no IES Vegas Bajas de Montijo (Badajoz), foi How do you see Europe?
Para isto empregamos Pinterest.
Pinterest funciona como unha rede social na que os usuarios poden compartir imaxes (chamadas pins), repinealas e incluso votar con un “gústame”, ó modo de Facebook ou Twitter. O seu funcionamento é tremendamente sinxelo, como veremos a continuación. O éxito de Pinterest marcou o camiño a outros sites como Flickr, que incorporou funcións similares, como a creación de álbumes propios e a elección de imaxes favoritas.
Pinterest fue deseñado en principio como plataforma para pequenos negocios. Alí os empresarios utilizaban os taboleiros ou boards para amosar os seus produtos dunha forma gratuíta. Deste modo, Pinterest converteuse nun escaparate para produtos orixinais, artesanais ou incluso de moda alternativa.
Recorda que tamén podes utilizar Pinterest desde o teu móbil, descargando a aplicación desta ferramenta gratuitamente. O uso dun taboleiro de Pinterest desde un dispositivo móbil pode ser un aliciente para os alumnos en moitos casos.
Rexistrarse en Pinterest é tarefa fácil. Podes facelo a través da túa conta de Facebook ou co teu correo. Neste último caso soamente tes que encher un breve formulario:
Unha vez que teñas feita a conta, accede escribindo o teu correo electrónico e o teu contrasinal.
Escolle os teus intereses: Escolle polo menos cinco taboleiros dándolle ó botón “seguir”. Dentro de cada categoría hai infinidade de taboleiros.
Despois de escoller os taboleiros, o programa levarate á túa páxina principal, onde podes ver os pins de todos os taboleiros que escolliches. Se queres seguir algún taboleiro en concreto, só tes que buscalo na esquina superior esquerda, escoller o taboleiro e darlle ó botón de seguir.
Para crear o teu propio tableiro dá ó signo + que está na esquina dereita superior, ó lado do teu nome e escolle “crear taboleiro”. Ponlle nome, descrición e categoría.
Se xa tes outros taboleiros, tamén podes facelo desde a mesma páxina.
Para a actividade “How do you see Europe”, creamos un taboleiro no que pedíamos ós alumnos que amosaran e explicaran nunha imaxe cómo ven eles Europa, non só o bo do noso continente, senón tamén as cousas que se poden mellorar, as cousas que nos unen e nos separan, que podemos facer para sentirnos todos parte dun mesmo proxecto común.
Unha vez creado o taboleiro, o primeiro que temos que facer é invitar ós alumnos (quen previamente se crearon a súa conta en Pinterest). Para isto editamos o taboleiro, incluímos ós alumnos e gardamos os cambios.
Unh vez que os alumnos acepten a invitación, dentro do seu perfil aparecerá este taboleiro.
Para engadir a imaxe, simplemente hai que dar a “engadir un pin” que podemos subir desde o noso ordenador, desde internet (copiando a URL) ou “repineando unha imaxe de Pinterest.
Cando pineamos (engadimos unha imaxe) temos que seleccionar o taboleiro e describir a imaxe. O alumno pode expresar aquí a súa opinión.
Para rematar, o alumno pode repinear a imaxe no outro taboleiro, darlle a “gústame”, e incluír un comentario. Para isto último só ten que pulsar sobre a imaxe e comentar.
Como podedes comprobar, Pinterest é unha ferramenta fácil de usar e con grandes posibilidades para a colaboración Por exemplo, pode servir como unha ferramenta útil para amosar os diferentes estilos de vida do noso continente. Podemos crear unha serie de taboleiros independientes onde os alumnos comparen paisaxes, roupas, receitas, hobbies, todo o que se nos ocorra.
Tamén podemos crear taboleiros temáticos, como é o noso caso, arredor dunha proposta. Campos diversos como a historia, o medioambiente, a solidaridade, a noción de Europa son temas nos que os alumnos poden expresarse, expoñer debates sobre pins, etc
Por último, podemos dar un paso máis e utilizar un taboleiro como un espazo de creación, onde os alumnos suban os seus propios traballos e o resto vote a través de “ gústame”.
Fonte imaxes: Cabeceiro SNA. Corpo do texto: imaxes da rede Pinterest e o desenvolvemento do proxecto eTwinning-Comenius ‘ A Short Latin Movie
Artigos relacionados
Máis ferramentas TIC
- Uso de mapas mentales para estructurar la información
- Dale la vuelta a tu clase con eTwinning
- Uso responsable de recursos de Internet
- Comunidades de aprendizaxe: eTwinning
- Programación na aula con eTwinning
- Inxenio e Talento eTwinning: Presentacións con Emaze
- Ingenio y Talento eTwinning: Cacoo para integrar diagramas en proyecto eTwinning
- La importancia del aprendizaje visual: infografías en el aula
- Inxenio e Talento eTwinning: usar Pinterest nun proxecto eTwinning
- Inxenio e talento eTwinning: presentacións ferramentas 2.0 Conferencia Lisboa 2013