Harribitxiak
¿Qué función dar al TwinSpace cuando no se trabaja en él?
Ya se ha cumplido un año de la última actualización del TwinSpace y sus nuevas herramientas han ampliado las posibilidades de multitud de proyectos durante el curso pasado. Sin embargo, hay docentes que prefieren trabajar en otras plataformas, como es el caso del proyecto Mediterranean products, llevado a cabo por los estudiantes de 4º de ESO del IES Sol de Riu y sus socios griegos, italianos y turcos.
Ikas ezazu hala berean dibertituz
IKT tresnek aukera ugari eskaintzen digute gaur egun. Fisikoki elkarrengandik urrun dauden pertsonen arteko elkarlana eta komunikazioaz gain, jarduera horiek berekin dakarten balio sortzailea ere bai. Alde horretatik, nabarmendu behar dugu hemen Esteban Manuel de Villegas BHIko DBHko 3. mailako ikasleek ikastetxe alemaniar batekin elkarlanean egin duten How the environment affects our health proiektuaren barruan sortu duten komikia.
Zer dakizu Europaz?
Eduard Fontseré (Katalunia) BHIko DBHko 3. mailako ikasleek elkarlan izaera handiko jarduera bat egin dute My present, my past, my future proiektuan. Oso planteamendu xumea du, eta eTwinning proiektu askotan ohikoa dena, baina oraingoan kultura batzuen eta besteen erakusketa elkarren arteko truke hutsa baino harantzago joan da. Ikasle espainiar, poloniar eta eslobakiarrek beren kideen geografia, historia, klima, fauna, etab. aztertu dituzte eta ondoren txat bidezko ebaluazio-proba batean erakutsi dituzte beren ezagupenak. Talde bakoitzak bere herriari buruzko 20 galdera prestatu ditu eta beren kide europarrei ipini dizkie aurrean. Eta guztiak zeuden galderei erantzun zuzenak emateko irrikaz!
Ikasi duten guztiarekin, institutu bakoitzeko ikasleek beste bi kideen herriei buruzko aurkezpenak sortu dituzte eta beren herriari buruz egindakoak baloratu dituzte. Lan honek guztiak erakutsi du beren kide europarrekin berriketa bidez ikerketu, ikasi, erronkak jo eta elkarreraginean jardutea eragingarri zaiela ikasleei eta aktiboki inplikarazten dituela. Aurkezpen horietako bi dakarzkizugu hona:
Proiektu honetan sakondu nahi izanez gero, bisita itzazu bere TwinSpace-a eta bere Bloga.
Ez ezazu idatz... konta iezadazu!
San Juan Bautista (Madrid) HLHIko Lehen hezkuntzako Lehen zikloko ikasleen “Hello! I’m looking for a friend!” proiektuan jarduera batek erakarri du gure arreta, atzerriko hizkuntza bat ikasteko sortutako eskola-proiektu askotan behin eta berriro erabili eta behin eta berriro molda daitekeen jarduera batek .
Mar Bermejo irakasleak jarduera bat prestatu du bere ikasleekin beren kide europarrek beraiek hobekixeago ezagutu ahal izan ditzaten. Neskato edo mutiko bakoitzak Paint-ez baliatuz bere autorretratua marraztu du eta hizketa-zati bat grabatu bere burua aurkeztuz. Irakasleak audio bakoitza dagokion marrazkian txertatu du eta galeria polita osatu hartara.
IKT tresnen erabilera gauza konplexua irudi badakiguke ere, tresna horietako askok, zailtasun maila txiki-txikia gainditurik, ikasleen bateko eta besteko gaitasunak garatzea ahalbidetzen digute. Kasu honetan, marrazketa eta audio konbinazio xume honek gure ikasleen ahozko gaitasunak garatzen laguntzen digu. Ikasle horietako askorentzat ez da gauza erraza jendaurrean hitz egitea, eta honelako tresna bat izan daiteke lagungarri herabeenentzat, ikasgelan mintzatzea zaila zaien ikasleentzat. Gaitasun hori zehatz ebaluatzeko aukera ematen du eta autoebaluazio eta autoikasketa bultzatzatzen eta faboratzen. Egin daiteke lan konplexutasun gehiago edo gutxiagoko tresna eta jarduerekin, hezkuntza mailaren arabera, eta Hello! I’m looking for a friend! proiektuan horren adibide ona ikusten dugu: joko aukera handia ematen duen planteamendu xume bat.
Zuentzat inspirazio iturri izatea espero dugu. Interesik baldin baduzue tresna hauetan ahozko gaitasunak garatzeko, eta bilatzen baldin baduzue informazio gehiago Educ@conTIC hezkuntza atarian, bilduma ona topatuko duzue: Herramientas para las destrezas orales.
Audiodun aurkezpenak Internetera gora kargatzeko erabil ditzakezu doako hainbat plataforma; esate baterako, artikulu honen aurkezpena esekitzeko authorSTREAM erabili dugu.
Gorputz-lengoaia europarra
Hurrengo jarduera hau keinuen konparaziozko hiztegia da, ikastetxe poloniar batek eta beste italiar batek sortua Sous le ciel de la compréhension proiektuaren parte dena. Oso balio handiko hiztegia da, elkarlan bikaina egin dela erakusten du eta. Gainera, ikusarazten du zeinen desberdinak garen eta, aldi berean, zeinen berdinak zeru beraren pean bizi garenok... Jabeturik gorputz-lengoiaiak komunikazioan nolako papera jokatzen duen eta jabeturik, halaber, hitz egiterakoan egiten ditugun keinuak hizkuntzaren parte direla, ikasleek hiztegi honi ekin diotenean kulturen arteko desberdintasunak eta antzak ulertzea izan dute helburu. Egiaztatu dute bi herrietan badaudela keinu berdinak, hala nola, Ixo! Ikusi dute, era berean, beste keinu batzuek, berdinak izanik ere, ez dutela esanahi bera, hala nola Gose naiz, eta bi herrietako batean baino ez dauden beste keinu batzuk ere badaudela; esate baterako Polonian Ez daukat txakur txikirik ere! adierazteko erabiltzen dutena, edo Banoa hemendik! adierazteko Italian erabiltzen dutena.
Artikulu gehiago...
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL
Beste harribitxi
- eTwinning-eko proiektu bat Google Docs-en bidez planifikatu
- Story Between Pictures
- Mitos de ayer y hoy
- 'Personalizando' eTwinning
- Un mar de culturas: proyecto eTwinning de plurilingüismo en Educación infantil.
- Narrando con símbolos
- Concierto pictórico en Aranjuez
- eTwinning 2.0 ikastaroaren 13. edizioa: proiektuak egiteko ideiak
- Gran colección de arte eTwinning
- 12ª edición del curso eTwinning 2.0: ideas de proyecto
- Algo más que Matemáticas
- eTwinning proiektu baten Making of-a
- eTwinning 2.0 ikastaroko proiektuak egiteko ideiak
- Jolas eginez ikasi
- Hizkuntza eta gizarte gaietarako elkarlaneko jarduerak
- Actividades colaborativas para Matemáticas y Ciencias
- Presentarse ¿quién está al otro lado?
- Cómics para el aula
- Las matemáticas aplicadas a la vida real
- Diseñar y planificar colaborativamente un proyecto