Narrando con símbolos
Arnedilloko (La Rioja) CRA Alto Cidacos ikastetxean "Talking Pictures" proiektuan parte hartzen duten ikasleek eta ikastetxeko horretako irakasleek oso garbi dute buruan zer den lankidetza bidezko lana, eta hala erakutsi dute ikasleak bide-heziketara hurbiltzen aurrera egiteko balio duen nazioarteko narrazio original honetan.
Proiektu horretan parte hartzen dute halaber Islandia eta Poloniakoa ikastetxe batzuek ere. Joan den azaroan abiarazi zuten, eta azken faseetan dago orain. Proiektuaren helburua ikasleak hiru herrialdeen antzak eta desberdintasunak ikusaraztea izanda, hilero gai desberdina gaitzat hartuta.
Seinaleztapena izan da otsaila bete duen gaia. Jarduera arreta handiz antolatu da aldez aurretik, eta hasiera seinale "ehiza eta kapturan" ikastetxetik egindako irtenaldia izan da. Benetako ikastetxez kanpoko lana izan da, eta ikasleek aski sinbolo desberdinak interpretatzen ikasi dute, hala nola, "abelbidea ", "elurra" eta "ospitalea", besteak beste. Erreportari txikiak balira bezala, ikasleak bizi diren Cidacos ibaiaren bailarako herrietan, Herce, Arnedillo, Enciso eta Prejanon, kalez kale ibili dira kamerak eskuan, era guztietako trafiko-seinaleak eta denda eta orube partikularren gaineko seinaleztapenak atzematen eta azgazkiak egiten. Ikastetxe proiektukideetako ikasleak beren detektibe dohainak garatu behar izan dituzte beren herrialdeetan antzeko sinboloak topatzeko, ez baita beti posible hori, hiru herrialdeen arteko aldeak alde. Txango horietatik, gurasoek eta maisuek ere parte hartu duten txango horietatik, sortu da beren kontakizunerako beharrezko zen lehengaia.
Elkarlanari bultzada handiago ematearren, poloniarrek hautatu seinaleak espainiarrek baliatu dituzte narrazioari hasiera emateko; espainiarrek aportatutakoak, berriz, islandiarrek erabili dituzte narrazioaren segida egiteko. Seinale horien artean nabarmentzeko da dinasaurioen aztarnen berri ematen duena, eskualde errioxar horren berezitasuna, Kretazikoko aztarnategitan ugaria baita. Kontakizunari amaiera pozgarria eman diote proiektukide poloniarrek ikasle islandiarrek eskaini dizkieten seinaleak baliatuta. Hala, abenturaz jositako istorioa biribildu dute, irudimen erakutsi bikaina eginez. Guztira, herrialde bakoitzak zortzi seinale ekarri ditu; hogeita lau sinboloko saila guztira. Ikasgelan, ikasle espainiarrak, hasieran, ipuinaren atalak espainolez idazten hasi dira, paperean ebakitako seinaleez irudiztatuz. Paperean egin duten plangintza hori baliatu dute gero istorioa berriro ordenagailuz idazteko. Ikono hizkuntza unibertsal baten bidez ikasleek beren irudimen osoa erakutsi dute kontakizunean bizikletak, hegazkinak, ekaitzak, abere taldeak, dinosaurioak, eta abar, hizpide dituztela. Irakur ezazu proiektuko blogean.
Istorio hori amaitzeko jolas-jarduera bat sartu dute, Photopeach tresnaren bidez: ea nork asmatzen duen seinale jakin batzuk hiru herrialde proiektukideetako zeinetan dauden. Laburbilduz, hizkuntza gaitasuna, arte gaitasuna, digitala, mundu fisikoarekiko irterakzio gaitasuna, gizarte eta herritar gaitasuna, lantzeko, eta dibertituz ikasteko era originala.
Irudien iturria: 'Talking pictures' proiektua.
Honekin erlazionatutako beste artikulu batzuk
Beste harribitxi
- eTwinning-eko proiektu bat Google Docs-en bidez planifikatu
- Story Between Pictures
- Mitos de ayer y hoy
- 'Personalizando' eTwinning
- Un mar de culturas: proyecto eTwinning de plurilingüismo en Educación infantil.
- Narrando con símbolos
- Concierto pictórico en Aranjuez
- eTwinning 2.0 ikastaroaren 13. edizioa: proiektuak egiteko ideiak
- Gran colección de arte eTwinning
- 12ª edición del curso eTwinning 2.0: ideas de proyecto
- Algo más que Matemáticas
- eTwinning proiektu baten Making of-a
- eTwinning 2.0 ikastaroko proiektuak egiteko ideiak
- Jolas eginez ikasi
- Hizkuntza eta gizarte gaietarako elkarlaneko jarduerak
- Actividades colaborativas para Matemáticas y Ciencias
- Presentarse ¿quién está al otro lado?
- Cómics para el aula
- Las matemáticas aplicadas a la vida real
- Diseñar y planificar colaborativamente un proyecto