Inici / Idees / recomanacions / Dóna a conèixer el teu projecte eTwinning
.

Dóna a conèixer el teu projecte eTwinning

02 
set. 
2014  |  

promociona tu proyecto 2014 1Es probable que muchos de vosotros estéis terminando un proyecto eTwinning y quizás no hayáis abordado una fase muy importante como es la de dar a conocer vuestro trabajo y difundir resultados.

 

 

 

 

 

És probable que molts de vosaltres estigueu acabant un projecte eTwinning i potser no hàgiu abordat una fase molt important com és la de donar a conèixer el vostre treball i difondre resultats.

En aquest article analitzarem les diferents maneres amb les quals podeu promocionar i potenciar l’impacte del vostre projecte eTwinning. Per fer-ho, prendrem com a referència una presentació realitzada per Claire Morvan (Servei Central de Brussel·les) i l’ambaixadora eTwinning Daniela Bunea durant l’última Conferència eTwinning a Lisboa (2013) Making ripples, creating more impact with your eTwinning project.

Per què promocionar un projecte eTwinning?

 

En general, el desenvolupament d’un bon projecte pedagògic contribueix a millorar el reconeixement d’un centre escolar, ja que té un impacte positiu en la renovació de pràctiques metodològiques docents i en la motivació de l’alumnat.

ripples

Per tant, promocionar un projecte d’aquestes característiques implica multiplicar els efectes i resultats obtinguts i que serveixin d’inspiració per a nous projectes o activitats, no només en l’àmbit del centre sinó en centres propers. T’has plantejat alguna vegada que l’intercanvi de pràctiques educatives innovadores és capaç d’impulsar canvis importants en els sistemes educatius a nivell local, fins i tot alimentar nous models pedagògics amb els quals redissenyar polítiques educatives nacionals?

Però anem pas per pas. Començarem per distingir quatre fases clau que us suggerim abordar en la promoció d’un projecte eTwinning:

planificar promociona proyeecto

 

Planificació

 

 

Es tracta d’una fase de reflexió sobre el projecte en què caben els interrogants següents:

 

Què volem aconseguir amb el nostre desenvolupament de projecte i qui se’n beneficiaria?

Identificar objectius i beneficiaris. Aquí hi inclouríem des d’un grup concret d’alumnes fins a tota la comunitat educativa o promoció en l’àmbit local/regional. Pel que fa a objectius, els purament curriculars (desenvolupament de competències bàsiques) però també els de desenvolupament personal i professional tant en docents com en alumnes participants (treball en equip, millora de la comunicació, foment de l’autonomia, sentiment d’assoliment i motivació, increment de l’autoestima, esperit crític, crear un sentiment europeu, etc.).

Quins són els aspectes significatius del nostre projecte que val la pena destacar? Quins resultats s’han obtingut?

Ens referim no només als resultats tangibles de qualitat com poden ser la realització d’un blog o pàgina web, pòsters, un audiollibre, videoclip, obra teatral, un glossari multilingüe, material promocional del projecte, unitats, etc. També altres aspectes destacables com per exemple, si en el desenvolupament de projecte hi participen altres agents (policia municipal, director d’un museu local, un artesà, l’alcalde,  les famílies dels alumnes, etc), si el tema que es proposa és original o la metodologia és innovadora dins de l’àrea/àrees curriculars amb les quals es treballa, si s’usa un ampli ventall d’eines de comunicació i col·laboració, si es creen vincles entre escoles més enllà del projecte (intercanvis i mobilitats entre centres), la creació d’equips de treball de nacionalitat mixta entre els mateixos alumnes, xarxes professionals docents, etc.

Quina mena de missatge s’envia d’acord amb el grup de beneficiaris als quals volem arribar?

Per exemple,  no farem servir el mateix llenguatge i estratègia per donar a conèixer el nostre projecte a la revista escolar que per difondre’l en un centre de professors. Resulta ideal adaptar el missatge i planejar estratègies de difusió diferents en funció del grup/grups als quals ens dirigim, aquest aspecte també serà decisiu per a l’elecció de suports i disseny del material.

Amb quina mena de competències i recursos comptem en el nostre entorn local?

Es tracta d’analitzar i treure profit no només dels recursos i espais materials que ens han ajudat a impulsar i donar a conèixer el nostre projecte al centre mateix, sinó també explotar de manera eficient els coneixements, habilitats i recursos a la nostra Comunitat Educativa i local.

Què necessitem per a la consecució d’objectius, qui fa què? Aquest apartat exigeix planificació i divisió de tasques orientada a les diferents accions que cal realitzar.

 

dar visibilidad promociona proyeecto

 

Visibilitat

 

Es tracta de donar-vos a conèixer i tenir presència en l’àmbit públic amb un missatge clar i suggeridor, és el que es denomina creació d’una identitat o imatge de projecte. Si no heu pensat en un logo, potser sigui ara el moment d’idear-ne un amb el qual us sentiu identificats i que reflecteixi els valors del projecte i la identitat dels socis. Una imatge senzilla i fresca que acompanyi un bon títol de projecte  i per què no?– un bon lema de grup.

No descureu tampoc la vostra presència a les xarxes socials i als mitjans de comunicació locals Què us sembla un compte de Twitter amb la identitat de projecte a través de la qual els vostres participants i altres agents externs puguin interactuar?

Aquí van algunes propostes que us poden ajudar a guanyar terreny pel que fa a visibilitat de projecte: inclusió d’un apartat de benvinguda al TwinSpace/blog/portal web on expliqueu qui sou i el que us defineix, un butlletí mensual de notícies de projecte amb distribució local, un apartat de vídeos destacats o còmic del mes, entrevistes a experts externs, la creació d’un tràiler de projecte, etc.

Mireu un exemple de promoció usant un tràiler en el projecte eTwinning A Short Latin Movie.

 

 

difunde  proyeecto 3

 

  Difusió de resultats

 

Una altra opció molt idònia és la de transmetre de forma directa el coneixement après a altres, contacteu amb el vostre assessor de centre de professors proper perquè conegui el desenvolupament del projecte i promogui la vostra participació com a ponents en jornades i seminaris regionals, impliqueu el vostre equip directiu de centre en el projecte perquè en sigui partícips i sàpiga transmetre’n els beneficis a la Inspecció Educativa corresponent. Aquest  últim aspecte és fonamental per detectar pràctiques educatives d’èxit i poder transferir-les a altres centres, etc.

Esperem que l’article us hagi proporcionat una idea clara del valor de promocionar un projecte eTwinning. Si us sorgeix algun dubte sobre aquest tema ja sabeu que podeu usar les targetes de projecte del vostre escriptori eTwinning, a través de les quals el vostre assessor/a del Servei Nacional de Suport us guiarà i assessorarà durant  el desenvolupament del projecte.

Us incloem alguns enllaços útils a eines de la web 2.0 i articles del nostre portal que us ajudaran en la promoció del vostre projecte:

 

Creació d’infografies

 

Experimentació amb diferents suports web per publicar resultats

 

Creació de llibres electrònics

 

Integració de diagrames de distribució de tasques o d’explicació de passos (Cacoo)

 

Creació de mapes mentals

 

Creació de logos: online logo maker, logo ease, the free logo makers, flaming text, simwebsol, Cooltext, Logotipogratis.

 

 

 

Font de les imatges: fotocomposicions del Servei Nacional de Suport eTwinning amb imatges lliures de dret de Freevector.com, Streamline, Freepik.

 

Escriure un comentari


Códi de seguretat
Actualitzar

Contacto Boletín mensual Lo más leído
TwitterFacebooke-mail Pots contactar amb nosaltres a través de Facebook, Twitter o per correu electrònic.

boletin_noticias_49x49

Vols rebre informació sobre campanyes, cursos, projectes? Subscriu-te al nostre butlletí mensual i rebràs en el teu correu electrònic totes les novetats

Servicio Nacional de Apoyo eTwinning | Proyectos de Colaboración Escolar en Europa
Instituto Nacional de Tecnologías Educativas y de Formación del Profesorado | Ministerio de Educación, Cultura y Deporte
C/ Torrelaguna 58. 1ª planta, despacho 141. 28027 - Madrid
Tel: 913778377 | Contactar