Inici / Idees / recomanacions / Avaluació d'un projecte eTwinning
.

Avaluació d'un projecte eTwinning

27 
abr. 
2011  |  

ict

En el nostre context escolar, podem definir l'avaluació com el procés mitjançant el qual recollim informació de diversa índole per prendre decisions educatives adequades. Té una funció pedagògica, perquè serveix per a millorar els processos d'ensenyament-aprenentatge, i una funció valorativa, ja que també serveix per a constatar o certificar l'assoliment de determinats aprenentatges al final d'un període.

 

A l'hora de decidir què avaluar és necessari seleccionar una sèrie de criteris i indicadors. En el document Criteris d'avaluació per al segell de qualitat pots  veure els  que utilitzem en el Servei Nacional de Suport per a valorar la concessió del segell de qualitat. Pot resultar-te molt útil com a guia a l'hora de plantejar les activitats durant l'elaboració del projecte, i al final, per a reflexionar sobre els objectius aconseguits.

Avaluació dels alumnes

No sempre tenim clar a priori quin tipus d'activitat o eina funcionarà a l'aula; per aquest motiu resulta tan interessant l'avaluació que els alumnes fan del seu propi treball i de les activitats en si.

En el projecte Teaching each other els alumnes deixen les seves reflexions en una presentació: què és el que més els ha agradat, aprendre idiomes, conèixer altres cultures o parlar amb els seus amics virtuals sobre els seus gustos i aficions. Són ells també els qui valoren les eines utilitzades.


 

En Getting Closer s'aposta per la utilització d'un qüestionari en línia per a descobrir l'opinió dels nens. Preguntes com què és el que més t'ha agradat o unes altres específiques sobre l'aprenentatge de l'anglès, sumades a la possibilitat de deixar suggeriments, proporcionen una informació molt productiva per a avaluar el projecte.

En ICT You and me els estudiants utilitzen emoticons, símbols que resulten familiars i propers als alumnes, per expressar la valoració que els mereix cada activitat del projecte. Aquesta manera d'avaluar resulta molt familiar i propera als alumnes. Si a això s'uneix el qüestionari inclòs a continuació, on se'ls demana la seva opinió sobre el projecte en general, les tasques en particular, les eines favorites (que poden seleccionar d'una extensa llista: Quiz Revolution, SmileBox, Blabberize...), el resultat és una avaluació molt completa.

Avaluació dels professors

Un altre valor afegit del document d'avaluació és el grau de difusió i transferibilitat que  concedeix a un projecte. Exposar els assoliments i les dificultats oposades i detallar el procés  no solament serveix per a reflexionar sobre el procés d'ensenyament/aprenentatge, sinó que pot servir com a referència o punt de partida per a altres docents menys experimentats, o simplement afavorir la reutilització d'idees que funcionen.

En el projecte My world, your world utilitzen una línia del temps en Dipity per a documentar el desenvolupament del projecte, una idea molt pràctica per a analitzar la temporalització de tasques.


eTwinningsproject on Dipity.

 

L'avaluació d'An ET (winning) project between us consisteix en un document extens i detallat en el qual es reflecteixen el plantejament i la filosofia després de cada activitat efectuada en el projecte. Aquí es descriuen la integració en el pla d'estudis, els mecanismes de coordinació i col·laboració entre els centres participants, el plantejament de les eines TIC necessàries per a suportar les activitats, l'opinió dels alumnes sobre diversos aspectes, els beneficis i resultats.

En definitiva, el terme avaluació no indica un procediment o tipus de document en concret. Abasta des d'un text reflexiu per part dels professors participants a una enquesta feta als alumnes, passant per una valoració dels productes finals o una rúbrica a consciència. En qualsevol cas, després de mesos de treball en un projecte, hem de buscar una fórmula que permeti analitzar les decisions preses i els resultats aconseguits. L'avaluació resultarà útil tant per a millorar el disseny de les activitats en posteriors ocasions com perquè altres docents puguin aprendre de la teva experiència.

Escriure un comentari


Códi de seguretat
Actualitzar

Contacto Boletín mensual Lo más leído
TwitterFacebooke-mail Pots contactar amb nosaltres a través de Facebook, Twitter o per correu electrònic.

boletin_noticias_49x49

Vols rebre informació sobre campanyes, cursos, projectes? Subscriu-te al nostre butlletí mensual i rebràs en el teu correu electrònic totes les novetats

Servicio Nacional de Apoyo eTwinning | Proyectos de Colaboración Escolar en Europa
Instituto Nacional de Tecnologías Educativas y de Formación del Profesorado | Ministerio de Educación, Cultura y Deporte
C/ Torrelaguna 58. 1ª planta, despacho 141. 28027 - Madrid
Tel: 913778377 | Contactar