Perles

Ensenya el teu treball!

15
febr.
2010

Aquesta activitat ha estat realitzada pels centres de Polònia i Malta que han participat en el projecte Colours of life - common story written by children, en el qual també ha treballat l'Escola d'Educació Infantil Gloria Fuertes.

Gràcies a l'eina de dibuix Sketchfu els nens de tots dos centres han col·laborat en la creació de diverses històries il·lustrades per ells mateixos. Aquest exercici ja és important en si mateix; no obstant això, el que pretenem destacar amb aquesta perla és el vídeo realitzat en el qual es mostra el procés seguit en l'activitat. Resulta un bon exemple per a difondre els procediments de les diferents activitats integrades en un projecte, tan importants com els seus productes.

 


Embed Embed this video on your site

Enllaços:

TwinSpace públic (plataforma antiga TwinSpace)

Wiki

 

Vola pel Patrimoni cultural europeu

12
febr.
2010

La col·laboració entre els alumnes de diferents centres s'ha fet realitat en aquesta activitat del projecte Like a bird, en el qual han participat 11 centres de 7 països diferents, entre els quals hi ha el Centre d'Educació Infantil i Primària Ramon Macip - Dolors Granés i l'Institut d'Educació Secundària Eduard Fontseré.

Amb una selecció inicial de monuments d'interès dels diferents països representats en el projecte, tres grups d'alumnes dels diferents centres creen presentacions comunes en les quals un aporta informació sobre el monument, un altre  imatges i un tercer la seva maqueta. En aquesta pots veure el Sanctuary of Our Lady de Polònia i els països que han col·laborat en cadascuna de les seves parts.

 

Enllaços:
TwinSpace públic (plataforma TwinSpace antiga)

 

   

Xerrades curioses sobre animals salvatges

12
febr.
2010

L’activitat següent forma part del projecte Double-e: e-magazine on European issues, realitzat pels alumnes de l'IES Aguas Vivas (Guadalajara), juntament amb els seus socis romanesos i danesos.

És un vídeo que forma part de la revista digital sobre assumptes europeus Double-e i, en concret, de l'edició temàtica sobre la protecció dels animals. Per això, un grup d'alumnes espanyols ha posat en boca de diversos ninots els coneixements que havien adquirit sobre la vida salvatge a través de la recerca d'informació i el posterior debat i posada en comú. Es tracta, en definitiva, d'una diferent forma d'exemplificar i posar en escena diversos problemes i aspectes de la vida quotidiana donant-li un toc de creativitat i originalitat.

Enllaços:

Revista digital

Webquest

TwinSpace públic (plataforma TwinSpace antiga)


 

   

Tens treball, Hèrcules

19
gen.
2010

En el projecte Searching twelve labors to Hercules els alumnes de l'IES Vegas Bajas (Montijo, Badajoz) i els seus socis italians han hagut d'encarregar a l'heroi mitològic Hèrcules nous treballs i ajudar-li a solucionar-los. Per a aquesta missió s'ha requerit la utilització d'una webquest, una wiki i un blog. Especialment destacable és la webquest, amb la qual s'ha aconseguit una excel·lent planificació i organització del treball. En aquesta els alumnes no solament han trobat orientacions i instruccions sobre les activitats que havien de fer, sinó que a través dels recursos i curiositats  publicats sobre Hèrcules, han ampliat els seus coneixements sobre cultura clàssica i han sabut donar-los una dimensió actual.

 

 

Searching_twelve

Enllaços:

Webquest

Wiki

Blog

 

 

 

  
   

Espai ciutadà europeu

18
gen.
2010

En el projecte eTwinning Espacio ciudadano europeo realitzat per l’IES María Moliner de Sevilla i l'EB 2,3 de Vila Caiz Amarante de Portugal trobem una activitat que és un exemple perfecte de com dur a terme una acció col·laborativa. El nom de l'activitat és El canvi climàtic en la Península Ibèrica i en aquesta les aportacions de cada centre se sumen en un treball final de qualitat, contextualitzat a la zona geogràfica de cada centre i amb el sentit que li dóna la proximitat de les regions implicades. El canvi climàtic no entén de fronteres.

 

 

Per a participar en un projecte eTwinning no és necessari utilitzar un llenguatge comú; aquesta activitat és també un bon exemple d'això. Els alumnes portuguesos i espanyols, aprofitant la similitud dels nostres idiomes, s'han expressat en la seva llengua materna, la qual cosa aporta una riquesa extra al treball.

 

   

Pàgina 6 de 6

Contacto Boletín mensual Lo más leído
TwitterFacebooke-mail Pots contactar amb nosaltres a través de Facebook, Twitter o per correu electrònic.

boletin_noticias_49x49

Vols rebre informació sobre campanyes, cursos, projectes? Subscriu-te al nostre butlletí mensual i rebràs en el teu correu electrònic totes les novetats

Servicio Nacional de Apoyo eTwinning | Proyectos de Colaboración Escolar en Europa
Instituto Nacional de Tecnologías Educativas y de Formación del Profesorado | Ministerio de Educación, Cultura y Deporte
C/ Torrelaguna 58. 1ª planta, despacho 141. 28027 - Madrid
Tel: 913778377 | Contactar