Inici / Idees / Perles / Mitos de ayer y hoy
.

Mitos de ayer y hoy

12 
maig 
2014  |  

mitosdeayeryhoycabeceroMitos de ayer y hoy és un projecte que tracta el tema dels mites des de la perspectiva investigadora danàlisi i interpretació.

 

 

 

 

 

 

Els alumnes fan una cerca de referències als mites clàssics en la cultura occidental, especialment en la literatura, lart i la música dels països agermanats. A més, han de buscar en un personatge o situació actual la simbologia daquest mite i un model amb el qual identificar-se. Posteriorment reflecteixen el resultat de la seva investigació utilitzant presentacions i arxius gravats de so i vídeo.

Constitueix una manera de treballar que fomenta el treball de recerca i reflexió sobre el que s’ha après i la seva aplicació a la nostra societat actual

La coordinadora del projecte, Isabel Martínez Herranz, ens relata com va sorgir el projecte i les diverses fases d’aquest.

mitos de ayer y hoy socias proyectoLa idea del nostre projecte va néixer durant el II Encuentro eTwinning de profesores en castellano: Haciendo equipo celebrat a Madrid del 25 al 27 d’octubre del 2012. A partir d’aleshores ens vam posar a treballar en el seu desenvolupament.

Hi han participat alumnes de l’IES Isaac Albéniz de Leganés i del Liceo Ginnasio Statale F. Petrarca de Trieste, amb edats compreses entre els 16 i 18 anys. L’idioma utilitzat ha estat el castellà, encara que també hem elaborat material en anglès, llatí i grec antic.

 

 

 

 

Vam dedicar una sessió setmanal al projecte, de gener a juny de l’any passat.

mitos de ayer y hoy alumnos

En una primera fase cada centre educatiu va treballar a donar-se a conèixer a l’altre. En aquest sentit, els alumnes es van presentar al Twinspace i van preparar vídeos, presentacions, un rap, etc., en què parlaven sobre la seva escola, la seva ciutat i altres curiositats.

 Després, es van formar grups mixtos de treball segons els mites triats i van buscar  referències  en la literatura, l’art i la música de la cultura occidental. A continuació es va mirar de buscar en algun personatge fictici o real actual la simbologia d’aquests mites.

A partir de tot això els estudiants van crear materials propis en diferents suports multimèdia (arxius d’àudio, vídeo, PPT, imatges) que vam anar pujant al nostre TwinSpace. A més, cada equip va posar en comú amb la resta dels alumnes el resultat dels seus treballs, i una selecció d’aquests va publicar en un blog creat per al projecte.

http://new-twinspace.etwinning.net/web/p92661

En l’avaluació final els alumnes van valorar positivament el treball en equip amb alumnes d’altres països i la millora de la seva competència digital mitjançant la utilització de la plataforma Etwinning i altres eines multimèdia.

Personalment aquest projecte m’ha donat la possibilitat de col·laborar amb la meva sòcia italiana, Geisy Sepúlveda, plena de bones idees i entusiasme.

 

Isabel Martínez Herranz

IES Isaac Albéniz

 

Escriure un comentari


Códi de seguretat
Actualitzar

Contacto Boletín mensual Lo más leído
TwitterFacebooke-mail Pots contactar amb nosaltres a través de Facebook, Twitter o per correu electrònic.

boletin_noticias_49x49

Vols rebre informació sobre campanyes, cursos, projectes? Subscriu-te al nostre butlletí mensual i rebràs en el teu correu electrònic totes les novetats

Servicio Nacional de Apoyo eTwinning | Proyectos de Colaboración Escolar en Europa
Instituto Nacional de Tecnologías Educativas y de Formación del Profesorado | Ministerio de Educación, Cultura y Deporte
C/ Torrelaguna 58. 1ª planta, despacho 141. 28027 - Madrid
Tel: 913778377 | Contactar