Mitos de ayer y hoy
Mitos de ayer y hoy és un projecte que tracta el tema dels mites des de la perspectiva investigadora d’anàlisi i interpretació.
Els alumnes fan una cerca de referències als mites clàssics en la cultura occidental, especialment en la literatura, l’art i la música dels països agermanats. A més, han de buscar en un personatge o situació actual la simbologia d’aquest mite i un model amb el qual identificar-se. Posteriorment reflecteixen el resultat de la seva investigació utilitzant presentacions i arxius gravats de so i vídeo.
Constitueix una manera de treballar que fomenta el treball de recerca i reflexió sobre el que s’ha après i la seva aplicació a la nostra societat actual
La coordinadora del projecte, Isabel Martínez Herranz, ens relata com va sorgir el projecte i les diverses fases d’aquest.
La idea del nostre projecte va néixer durant el II Encuentro eTwinning de profesores en castellano: Haciendo equipo celebrat a Madrid del 25 al 27 d’octubre del 2012. A partir d’aleshores ens vam posar a treballar en el seu desenvolupament.
Hi han participat alumnes de l’IES Isaac Albéniz de Leganés i del Liceo Ginnasio Statale F. Petrarca de Trieste, amb edats compreses entre els 16 i 18 anys. L’idioma utilitzat ha estat el castellà, encara que també hem elaborat material en anglès, llatí i grec antic.
Vam dedicar una sessió setmanal al projecte, de gener a juny de l’any passat.
En una primera fase cada centre educatiu va treballar a donar-se a conèixer a l’altre. En aquest sentit, els alumnes es van presentar al Twinspace i van preparar vídeos, presentacions, un rap, etc., en què parlaven sobre la seva escola, la seva ciutat i altres curiositats.
Després, es van formar grups mixtos de treball segons els mites triats i van buscar referències en la literatura, l’art i la música de la cultura occidental. A continuació es va mirar de buscar en algun personatge fictici o real actual la simbologia d’aquests mites.
A partir de tot això els estudiants van crear materials propis en diferents suports multimèdia (arxius d’àudio, vídeo, PPT, imatges) que vam anar pujant al nostre TwinSpace. A més, cada equip va posar en comú amb la resta dels alumnes el resultat dels seus treballs, i una selecció d’aquests va publicar en un blog creat per al projecte.
http://new-twinspace.etwinning.net/web/p92661
En l’avaluació final els alumnes van valorar positivament el treball en equip amb alumnes d’altres països i la millora de la seva competència digital mitjançant la utilització de la plataforma Etwinning i altres eines multimèdia.
Personalment aquest projecte m’ha donat la possibilitat de col·laborar amb la meva sòcia italiana, Geisy Sepúlveda, plena de bones idees i entusiasme.
Isabel Martínez Herranz
IES Isaac Albéniz
Perles
- Planificació d’un projecte eTwinning amb Google Docs
- Story Between Pictures
- Mitos de ayer y hoy
- 'Personalitzant' eTwinning
- Un mar de cultures: projecte eTwinning de plurilingüisme a Educació Infantil
- Narrant amb símbols
- Concert pictòric a Aranjuez
- 13a edició del curs eTwinning 2.0: idees de projecte
- Gran col·lecció d'art eTwinning
- 12a edició del curs eTwinning 2.0: idees de projecte
- Alguna cosa més que Matemàtiques
- El Making of d'un projecte eTwinning
- Idees de projecte del curs eTwinning 2.0
- Aprendre jugant
- Activitats col·laboratives per a Llengua i Socials
- Actividades colaborativas para Matemáticas y Ciencias
- Presentarse ¿quién está al otro lado?
- Cómics para el aula
- Las matemáticas aplicadas a la vida real
- Diseñar y planificar colaborativamente un proyecto