Inici / Idees / Perles / Narrant amb símbols
.

Narrant amb símbols

10 
maig 
2013  |  
 

 

relato señales

Tant els alumnes del CRA Alto Cidacos, a Arnedillo (Rioja), com els docents d'aquest centre que participen en el projecte Talking pictures tenen ben clar el que és el treball col·laboratiu, i així ens ho han demostrat amb aquesta original narració internacional, que serveix, a més, l'objectiu d'atansar als alumnes l'educació viària.

 

 

El projecte, en el qual participen també centres d'Islàndia i Polònia, i que va arrencar el novembre passat, ja es troba en les últimes fases. La finalitat d'aquest ha estat apropar els alumnes a les semblances i diferències entre els tres països, centrant-se cada mes en un tema diferent.

La senyalització és el tema que ha ocupat el mes de febrer. L'activitat, acuradament planificada, ha començat amb una sortida del centre a la “caça i captura” de senyals. Un autèntic treball de camp en el qual els nens han après a interpretar símbols tan diversos com els de “carrerada”, “neu” i “hospital”, entre d'altres. Com a petits reporters, els alumnes han recorregut els carrers de les poblacions de la vall del Cidacos on resideixen: Herce, Arnedillo, Enciso i Préjano, càmera en mà, detectant i fotografiant tota mena de senyals de trànsit i senyalitzacions sobre comerços i finques particulars. Els alumnes dels centres socis han desenvolupat els seus dots detectivescos per mirar de localitzar símbols similars als seus respectius països, cosa no sempre possible, ateses les diferències entre els tres països. D'aquestes excursions, en les quals han participat mestres i pares, ha sortit la matèria primera necessària per al seu relat
.

la foto2

Amb idea d'augmentar la col·laboració, els senyals seleccionats pels polonesos han estat utilitzats pels espanyols per iniciar la narració, que han continuat els islandesos amb els senyals aportats pels espanyols, entre els quals destaca el senyal que identifica restes de dinosaures, una peculiaritat d'aquesta zona de la Rioja rica en jaciments del Cretaci. El conte ha estat feliçment rematat pels socis polonesos fent ús dels senyals que els han proporcionat els alumnes islandesos, arrodonint una història carregada d'aventures que és tot un desplegament d'imaginació. En total, cada país hi ha aportat vuit senyals, de manera que s'ha reunit una bateria de vint-i-quatre d'aquests símbols. A l'aula, els alumnes espanyols han començat per escriure els fragments del conte, en primer lloc en espanyol, il·lustrant-los amb senyals retallats en paper. Aquesta planificació en paper és la que han utilitzat després per reescriure la història amb l'ordinador. Amb un llenguatge icònic universal, els alumnes han desplegat tota la seva imaginació en un relat que parla de bicicletes, avions, tempestes, ramats de bestiar, dinosaures… Llegeix-lo al blog del projecte.

 

La història es completa amb una activitat tan lúdica com un joc, amb l'eina Photopeach, per endevinar en quin dels tres països socis es troben una sèrie de senyals. En suma, una original manera de treballar les competències lingüística, artística, digital, d'interacció amb el món físic, social i ciutadana… i d'aprendre divertint-se.

 

Font imatges: projecte Talking pictures.

 

Escriure un comentari


Códi de seguretat
Actualitzar

Contacto Boletín mensual Lo más leído
TwitterFacebooke-mail Pots contactar amb nosaltres a través de Facebook, Twitter o per correu electrònic.

boletin_noticias_49x49

Vols rebre informació sobre campanyes, cursos, projectes? Subscriu-te al nostre butlletí mensual i rebràs en el teu correu electrònic totes les novetats

Servicio Nacional de Apoyo eTwinning | Proyectos de Colaboración Escolar en Europa
Instituto Nacional de Tecnologías Educativas y de Formación del Profesorado | Ministerio de Educación, Cultura y Deporte
C/ Torrelaguna 58. 1ª planta, despacho 141. 28027 - Madrid
Tel: 913778377 | Contactar