Idees de projecte del curs eTwinning 2.0
Des del Servei Nacional de Suport volem donar l'enhorabona a tots els docents que han participat en el curs eTwinning 2.0 durant la segona edició de cursos en xarxa de l'ITE, del 2010-2011. Encara que actualment és reconeguda la necessària formació contínua dels professors, la falta de temps dificulta de vegades aquesta tasca. En aquesta ocasió han sigut molts els que han fet satisfactòriament el curs, esperem que per a la propera convocatòria, que serà a l'octubre, us n’animeu molts més. Us avisarem des de la nostra web.
Una de les activitats obligatòries del curs eTwinning 2.0 és dissenyar un projecte de treball utilitzant el document que el SNA ha creat per a tal fi (pots trobar-lo també en l'apartat Documents útils, de la Unitat 4 del curs). A continuació us presentem una petita mostra dels treballs que els docents han realitzat en aquesta activitat. Esperem que us serveixin com a font d'inspiració per als vostres projectes.
Influència de la latitud en les nostres vides (Pablo Labraga López)
Mitjançant l'associació de centres del nord i el sud d'Europa que tinguin diferents latituds, es pretén comparar, al llarg d'un any, la durada dels dies i les nits a cada país. L'objectiu és que els estudiants esbrinin la latitud dels seus habitatges a partir de les ombres projectades i descobreixin la influència que la latitud i la inclinació de l'eix de la Terra tenen en el clima. Sens dubte, és una manera senzilla però molt atractiva d'aconseguir que els alumnes entenguin l'existència de les estacions de l'any.
Taxes in the European Union (Yolanda Salinas Castelló)
Fomentant la col·laboració des de l'inici del treball, la idea d'aquest projecte és crear grups de nacionalitat mixta, espanyola i luxemburguesa, per intercanviar dades generals sobre ambdós països: pressupostos generals, fonts de finançament públiques, etc. Aquestes dades, juntament amb les respectives en la Unió Europea, permetran fer una anàlisi més exhaustiva de la situació econòmica i social d'ambdós països. El treball es considerarà acabat quan cada grup presenti les conclusions de la seva investigació en l’informe corresponent. Nosaltres estem desitjant veure aquests informes.
Què escoltem? (Diego José Vigueras González)
La pretensió d'aquest projecte és crear diversos arxius compartits sobre música: fitxers d'àudio amb enregistraments musicals internacionals classificats segons les seves característiques, principals tipus de músiques per nacionalitats i comparació d'aquests tipus musicals, de categories similars. Així, els participants podran ampliar el seu coneixement sobre la música popular urbana, folklòrica i clàssica.
Empreses a Europa (Mercedes Arozarena Cañamares)
Plantejat perquè es realitzi amb la participació almenys de sis centres de nacionalitat diferent, aquest projecte consisteix en l'estudi d'empreses amb capital estranger que treballen en cadascuna de les regions involucrades i d'empreses amb capital local que tenen filials a l'estranger. El seu objectiu final és impulsar la lliure circulació per Europa en l'àmbit educatiu i formatiu, per a això es preveu, fins i tot, que els centres participants estableixin xarxes de col·laboració amb les empreses analitzades. Tant de bo tots els estudiants tinguessin l'oportunitat, abans d'incorporar-se al mercat laboral, de fer treballs similars al presentat en aquest cas.
Què programen les nostres televisions? (Virginia Rodríguez)
A Espanya és freqüent escoltar queixes sobre la programació que les diferents cadenes de televisió ofereixen. Amb un treball de recerca ben planificat, l'alumnat d'aquest projecte tindrà la possibilitat de conèixer millor aquesta programació, i també de comparar-la amb l'existent en altres països europeus. Els resultats d'aquesta investigació permetran als estudiants descobrir la realitat social, política i econòmica dels països participants. Aconseguiran millorar el futur televisiu?
Quant compres per un euro? (M. Mar Ibáñez Medrano)
Mitjançant l'anàlisi d'una acció tan senzilla i quotidiana com és omplir la cistella de la compra, els alumnes estudiaran i compararan conceptes com la inflació, el poder adquisitiu, gustos i preferències del subjecte, hàbits de consum, etc. Crear un menú bàsic, barat i comú per a dos països europeus serà tot un repte. Estem expectants de saber quant ens costarà aquesta cistella de la compra internacional.
Articles relacionats
Perles
- Planificació d’un projecte eTwinning amb Google Docs
- Story Between Pictures
- Mitos de ayer y hoy
- 'Personalitzant' eTwinning
- Un mar de cultures: projecte eTwinning de plurilingüisme a Educació Infantil
- Narrant amb símbols
- Concert pictòric a Aranjuez
- 13a edició del curs eTwinning 2.0: idees de projecte
- Gran col·lecció d'art eTwinning
- 12a edició del curs eTwinning 2.0: idees de projecte
- Alguna cosa més que Matemàtiques
- El Making of d'un projecte eTwinning
- Idees de projecte del curs eTwinning 2.0
- Aprendre jugant
- Activitats col·laboratives per a Llengua i Socials
- Actividades colaborativas para Matemáticas y Ciencias
- Presentarse ¿quién está al otro lado?
- Cómics para el aula
- Las matemáticas aplicadas a la vida real
- Diseñar y planificar colaborativamente un proyecto