Documents 1.c: eTwinning en Comenius

De eTwinning

(Diferència entre revisions)
Dreceres ràpides: navegació, cerca
(eTwinning en el programa Comenius)
 
(Hi ha 32 revisions intermèdies)
Línia 1: Línia 1:
-
== '''eTwinning en el programa Comenius''' ==
+
''Tornar a la [[Unidad 1]]''  
 +
<br>
 +
== '''eTwinning en el programa Comenius'''  ==
 +
<div style="text-align: justify;">
 +
<nowiki>Encara que eTwinning va començar sent part del programa elearning, actualment està integrat en el Programa Comenius com una mesura d'acompanyament; és l'acció 10 [COM10]. En aquest sentit, comparteix els principals objectius amb la resta del programa.</nowiki>
-
<nowiki>Aunque eTwinning comenzó siendo parte del programa eLearning, actualmente está integrado en el Programa Comenius como una medida de acompañamiento; es la acción 10 [COM10]. En este sentido, comparte sus principales objetivos con el resto del Programa.</nowiki>
+
<br> És convenient conèixer els organismes responsables de cadascuna de les accions com també els aspectes diferenciadors d'eTwinning pel que fa a les altres accions Comenius. Les accions descentralitzades (incloent-hi les associacions) es coordinen des de les respectives agències nacionals. En el cas d'Espanya, la institució que se n’encarrega és l'Organisme Autònom de Programes Educatius Europeus, OAPEE ([http://www.oapee.es/ www.oapee.es]). No obstant això, eTwinning és una acció centralitzada, coordinada a escala europea pel Servei Central de Suport ([http://www.etwinning.net/ www.etwinning.net]) i en l’àmbit nacional pels respectius serveis nacionals de suport, que, en el cas espanyol, està integrat en l'Institut de Tecnologies Educatives (INTEF, [http://www.ite.educacion.es/es/intef www.ite.educacion.es/es/intef]). La pàgina web del SNA espanyol és [http://www.etwinning.es/ www.etwinning.es]
 +
<br> Hi ha més aspectes diferenciadors en eTwinning pel que fa a altres accions Comenius. Precisament són aquests els que permeten una sèrie variada d'interaccions que complementen i enriqueixen els projectes, sobretot en les relacions entre eTwinning i les associacions Comenius. Vegem a continuació, de forma esquemàtica, alguns d'aquests.
-
Es conveniente conocer los organismos responsables de cada una de las acciones así como los aspectos diferenciadores de eTwinning con respecto a las otras acciones Comenius. Las acciones descentralizadas (incluyendo las asociaciones) se coordinan desde las respectivas agencias nacionales. En el caso de España, la institución encargada es el Organismo Autónomo de Programas Educativos Europeos, OAPEE ([http://www.oapee.es/ www.oapee.es]). Sin embargo, eTwinning es una acción centralizada, coordinada a nivel europeo por el Servicio Central de Apoyo ([http://www.etwinning.net/ www.etwinning.net]) y a nivel nacional por el(/los respectivos) Servicio(s) Nacional(es) de Apoyo, que, en el caso español, está integrado en el Instituto Superior de Formación y Recursos en Red para el Profesorado (ISFRRP, [http://www.isftic.mepsyd.es/ www.isftic.mepsyd.es]). La página web del SNA español es [http://www.etwinning.es/ www.etwinning.es]
+
<br>
 +
{| border="1"
 +
|-
 +
| <br>
 +
| '''Associacions Comenius'''
 +
| '''eTwinning'''
 +
|-
 +
| '''Organisme responsable'''
 +
| OAPEE ([http://www.oapee.es/ www.oapee.es])
 +
<br>
-
Existen más aspectos diferenciadores en eTwinning con respecto a otras acciones Comenius. Precisamente son éstos los que permiten una serie variada de interacciones que complementan y enriquecen los proyectos, sobre todo en las relaciones entre eTwinning y las asociaciones Comenius. Veamos a continuación, de forma esquemática, algunos de ellos.
+
| SNA ([http://www.etwinning.es/ www.etwinning.es])
 +
<br>
 +
 
 +
|-
 +
| '''Focus'''
 +
| Dimensió europea
 +
Conscienciació cultural Mobilitat i cooperació entre centres
 +
<br>
 +
| Dimensió europea
 +
Conscienciació cultural, Competència digital, Treball en col·laboració a través de les TIC
-
{| class="prettytable"
+
<br>  
-
|
+
-
| <center>'''Asociaciones Comenius'''</center>
+
-
| <center>'''eTwinning'''</center>
+
|-
|-
-
| '''Organismo responsable'''
+
| '''Suport'''  
-
| * OAPEE ([http://www.oapee.es/ www.oapee.es])
+
| Finançament per als projectes aprovats
 +
Informació i suport per part de l'OAPEE  
 +
<br>
-
| * SNA ([http://www.etwinning.es/ www.etwinning.es])
+
| Informació, assessorament, formació del professorat, ofert pel SCA i els SNA  
-
 
+
Visibilitat (Premis, Segells, galeries…)  
 +
<br>
|-
|-
-
| '''Foco'''
+
| '''Socis'''  
-
| * Dimensión europea
+
| Dos socis per a associacions bilaterals; almenys 3 per a multilaterals
-
* Concienciación cultural
+
<br>
-
* Movilidad y cooperación entre centros
+
 +
| Dos socis fundadors, de nacionalitats diferents, i un nombre il·limitat de socis annexats
 +
<br>
-
| * Dimensión europea
+
|-
-
* Concienciación cultural
+
| '''Avaluació'''
-
* Competencia digital
+
| Avaluació prèvia per a sotmetre el projecte al procés d'aprovació
-
* Trabajo en colaboración a través de las TIC
+
| Sense avaluació prèvia. L'aprovació dels projectes depèn únicament de la comprovació i validació de les dades i que els objectius i continguts tinguin cabuda en la pràctica docent.
 +
Els projectes són avaluats únicament si el professor decideix optar a un Segell de Qualitat o a un Premi Nacional o Europeu. Avaluació per part de les autoritats educatives de les CA en el cas de sol·licitud de crèdits de formació o innovació Un altre tipus d'avaluació… per a intervenir en fòrums, ponències, jornades, etc.
 +
<br>
 +
|-
 +
| '''Burocràcia'''
 +
| Memòria pedagògica, memòria econòmica
 +
| Sense burocràcia. Tot el procés es duu a terme mitjançant formularis en línia, senzills i breus.
 +
<br>
|-
|-
-
| '''Apoyo'''
+
| '''Reconeixement'''  
-
| * Financiación para los proyectos aprobados
+
| Crèdits de formació, establerts en BOE
-
* Información y apoyo por parte de la OAPEE
+
| Segons cada comunitat autònoma
 +
<br>
 +
|}
-
| * Información, asesoramiento, formación del profesorado, ofrecido por el SCA y los SNA
+
Com assenyalàvem abans, aquestes diferències no posen eTwinning en competència amb les associacions Comenius, sinó que possibiliten establir sinergies variades entre ambdues accions. En comentem algunes.
-
* Visibilidad (Premios, Sellos, galerías…)
+
 +
<br> 1. '''Cap'''
 +
Encara que sembli fora de lloc, no podem deixar de comentar aquesta possibilitat. Tant les associacions Comenius com eTwinning són accions amb entitat pròpia, que permeten desenvolupar projectes complets i de qualitat per si mateixes. No es necessiten mútuament, encara que els avantatges d'usar-les de forma complementària són considerables.
-
|-
+
<br> 2. '''eTwinning com a introducció als projectes europeus'''  
-
| '''Socios'''
+
-
| * Dos socios para asociaciones bilaterales; al menos 3 para multilaterales
+
 +
De vegades, iniciar-se en els projectes europeus pot resultar difícil. Poden sorgir dubtes sobre la capacitat de comunicació amb els socis, la forma d'enfocar un projecte, els objectius, com organitzar-lo… Si, a més, sumem l'esforç burocràtic inicial, alguns professors poden decidir no participar en aquests programes encara que hi estiguin interessats.
-
| * Dos socios fundadores, de nacionalidades diferentes, y un número ilimitado de socios anexados
+
<br> eTwinning ofereix una manera fàcil de fer-ho. No hi ha burocràcia inicial, els projectes s'aproven en la pràctica totalitat, l'assessorament per part del SNA és constant, sempre que el professor ho sol·liciti, i no cal lliurar documents de cap tipus en cap fase del procés. Si un projecte no funciona, els fundadors poden tancar-lo quan ho creguin convenient.
 +
<br> Això permet eliminar –o, almenys, atenuar– els obstacles inicials. El professor pot així familiaritzar-se amb la dinàmica dels projectes europeus en un programa còmode i flexible. A més, l'experiència en eTwinning permet conèixer i treballar amb socis i temes amb els quals posteriorment poden iniciar-se altres accions Comenius.
 +
<br> 3. '''eTwinning com a complement a una associació Comenius'''
-
|-
+
Les eines de comunicació que ofereix eTwinning poden exercir un paper important en qualsevol de les fases del desenvolupament d'una associació Comenius. Abans d'iniciar l'associació pròpiament dita, eTwinning pot convertir-se en l'espai comú on professors i alumnes discuteixin i decideixin els aspectes rellevants d'un projecte: contingut, objectius, resultats, planificació, eines de comunicació, formes d'avaluació/reflexió, difusió…
-
| '''Evaluación'''
+
-
| - Evaluación previa para someter el proyecto al proceso de aprobación
+
-
| * Sin evaluación previa. La aprobación de los proyectos depende únicamente de la comprobación y validación de los datos y de que los objetivos y contenidos tengan cabida en la práctica docente.
+
-
* Los proyectos son evaluados únicamente si el profesor decide optar a un Sello de Calidad o a un Premio Nacional o Europeo.
+
-
* Evaluación por parte de las autoridades educativas de las CCAA en el caso de solicitud de creditos de formación o/e innovación
+
-
* Otro tipo de evaluació…para intervenir en foros,ponencias, jornadas, etc…
+
 +
Durant el projecte, resulta un mitjà perfecte per a dur a terme activitats diverses, sobretot si inclouen un component TIC, per a emmagatzemar i compartir els documents de treball o per a aprofitar l'assessorament i suggeriments del SNA.
 +
Finalment, una vegada conclosa l'associació, eTwinning pot mantenir-se com una via de prolongació del projecte i de comunicació entre els socis, i assegurar-ne la sostenibilitat.
-
|-
+
<br> 4. '''eTwinning com a alternativa'''  
-
| '''Burocracia'''
+
-
| - Memoria pedagógica, memoria económica
+
-
| * Sin burocracia. Todo el proceso se lleva a cabo mediante formularios on-line, sencillos y breves.
+
 +
Sempre hi ha la possibilitat que, després de l'esforç fet en la recerca de socis i el disseny d'un projecte per a una associació Comenius, aquest no sigui aprovat. Aquesta circumstància pot resultar, en principi, frustrant. No obstant això, no cal que sigui així. Una associació Comenius denegada pot reprendre's en eTwinning. El projecte pot començar a funcionar, a desenvolupar-se i perfeccionar-se. No es perd el contacte amb els socis, es posen en pràctica les idees sobre les quals es vol treballar –encara que en un context diferent–, s'acumulen experiència i resultats i, sobretot, permet tornar a sol·licitar el finançament en anys posteriors.
 +
<br> 5. '''Cercador eTwinning per a socis Comenius'''
-
|-
+
Una de les eines més poderoses de la plataforma eTwinning és el Cercador de Socis. Està disponible en l'Escriptori del professor i li permet buscar i examinar els perfils de socis possibles.  
-
| '''Reconocimiento'''
+
-
| - Créditos de formación, establecidos en B.O.E.
+
-
| * Según cada Comunidad Autónoma
+
 +
Amb la finalitat de facilitar la recerca de socis per a altres projectes Comenius,és possible marcar en el nostre propi perfil la disponibilitat per a participar en una associació Comenius i buscar altres professors que també estiguin disponibles.
 +
<br>
-
|}
+
<br>
-
Cómo señalábamos arriba, estas diferencias no ponen a eTwinning en competencia con las asociaciones Comenius, sino que posibilitan establecer sinergias variadas entre ambas acciones. Comentemos algunas de ellas.
+
 +
===== Per saber-ne més:  =====
-
# '''Ninguna'''
+
Si vols veure exemples d’integració entre eTwinning i una associació Comenius, pots visitar els projectes següents:<br>
-
Aunque parezca fuera de lugar, no podemos dejar de comentar esta posibilidad. Tanto las asociaciones Comenius como eTwinning son acciones con entidad propia, que permiten desarrollar proyectos completos y de calidad por sí mismas. No se necesitan mutuamente, aunque las ventajas de usarlas de forma complementaria son considerables.
+
<br>'''1. – How’s life over there? y , ¿Cómo vives?'''<br>
 +
És destacable la feina col•laborativa desenvolupada entre els alumnes dels dos centres participants a l’activitat “Survival kits”, ja que és la metodologia que promou l’acció eTwinning.<br>
-
# '''eTwinning como introducción a los proyectos europeos'''
+
''Etapa educativa'': Educació Secundària<br>
-
A veces, iniciarse en los proyectos europeos puede resultar difícil. Pueden surgir dudas sobre la capacidad de comunicación con los socios, la forma de enfocar un proyecto, los objetivos, cómo organizarlo… Si además sumamos el esfuerzo burocrático inicial, algunos profesores pueden decidir no participar en estos programas aunque estén interesados en ellos.
+
''Matèria'': anglès<br>
 +
''Enllaços'': <br>
-
eTwinning ofrece una manera fácil de hacerlo. No hay burocracia inicial, los proyectos se aprueban en la práctica totalidad, el asesoramiento por parte del SNA es constante, siempre que el profesor lo solicite, y no hay que entregar documentos de ningún tipo en ninguna fase del proceso. Si un proyecto no funciona, los fundadores pueden cerrarlo cuando lo crean conveniente.
+
[http://new-twinspace.etwinning.net/web/p17460/welcome TwinSpace públic]
 +
<br>
-
Esto permite eliminar –o, al menos, atenuar- los obstáculos iniciales. El profesor puede así familiarizarse con la dinámica de los proyectos europeos en un programa cómodo y flexible. Además, la experiencia en eTwinning permite conocer y trabajar con socios y temas con los que posteriormente pueden iniciarse otras acciones Comenius.
+
'''2. - Art on the move (Premi Nacional eTwinning 2012)'''<br>
 +
Aquest projecte és un exemple molt bo de l’ús de l’expressió artística com a eina per conèixer altres cultures europees. Els alumnes i professors han estat constantment en contacte a través del xat, de videoconferències amb Skype i del wiki per coordinar-se i organitzar la feina. La varietat d’activitats ha permès que l’alumnat de cada centre treballi individualment, en petits grups i també de manera col•laborativa amb els seus socis europeus, utilitzant l’anglès com a vehicle de la comunicació.<br>
-
# '''eTwinning como complemento a una asociación Comenius'''
+
''Etapa educativa'': Educació Primària<br>
-
Las herramientas de comunicación que ofrece eTwinning pueden desempeñar un papel importante en cualquiera de las fases del desarrollo de una asociación Comenius. Antes de iniciar la asociación propiamente dicha, eTwinning puede convertirse en el espacio común donde profesores y alumnos discutan y decidan los aspectos relevantes de un proyecto: contenido, objetivos, resultados, planificación, herramientas de comunicación, formas de evaluación/reflexión, difusión…
+
''Matèria'': interdisciplinària<br>
-
Durante el proyecto, resulta un medio perfecto para llevar a cabo actividades diversas, sobre todo si incluyen un componente TIC, para almacenar y compartir los documentos de trabajo o para aprovechar el asesoramiento y sugerencias del SNA.
+
''Enllaços'': <br>
-
Finalmente, una vez concluida la asociación, eTwinning puede mantenerse como una vía de prolongación del proyecto y de comunicación entre los socios, asegurando la sostenibilidad del mismo.
+
[http://artonthemove.wikispaces.com/ Wiki]<br><br>
 +
'''3. - ICT4U (Premi Nacional eTwinning 2012) '''<br>
-
# '''eTwinning como alternativa'''
+
Els alumnes es converteixen en professors que ensenyen en l’ús de les noves tecnologies, elaborant un projecte creatiu i innovador. A més d’haver generat una sèrie d’interessants programes d’aprenentatge i guies sobre eines TIC, també destaca l’ús correcte i original que s’ha donat a aquestes eines dins del projecte.
-
Siempre existe la posibilidad de que, tras el esfuerzo realizado en la búsqueda de socios y el diseño de un proyecto para una asociación Comenius, éste no sea aprobado. Esta circunstancia puede resultar, en principio, frustrante. Sin embargo, no tiene porqué ser así. Una asociación Comenius denegada puede retomarse en eTwinning. El proyecto puede empezar a funcionar, a desarrollarse y perfeccionarse. No se pierde el contacto con los socios, se ponen en práctica las ideas sobre las que se quiere trabajar -aunque en un contexto distinto-, se acumulan experiencia y resultados y, sobre todo, permite volver a solicitar la financiación en años posteriores.
+
''Etapa educativa'': Educació Secundària <br>
 +
''Matèria'': interdisciplinària, TIC <br>
-
# '''Buscador eTwinning para socios Comenius'''
+
''Enllaços'': <br>
-
Una de las herramientas más poderosas de la plataforma eTwinning es el Buscador de Socios. Está disponible en el Escritorio del profesor y le permite buscar y examinar los perfiles de posibles socios.  
+
[http://new-twinspace.etwinning.net/web/p21079/welcome TwinSpace públic]
-
Con el fin de facilitar la búsqueda de socios para otros proyectos Comenius,''' '''es posible marcar en nuestro propio perfil la disponibilidad para participar en una asociación Comenius y buscar a otros profesores que también estén disponibles.
+
<br>
-
<center>[[Image:]]</center>
 
 +
----
-
===== Para saber más: =====
+
<br>  
-
Si quieres ver un buen ejemplo de integración entre eTwinning y una asociación Comenius, puedes visitar el siguiente proyecto (Sello de Calidad y Premio Nacional eTwinning 2009)
+
-
<center>''PLI. The Place We Live In''</center>
+
-
Es un proyecto de alta calidad, complejo y completo, con objetivos bien planteados. Destaca la diferenciación de contenidos según los distintos formatos de publicación, así como la perfecta integración entre eTwinning y una asociación Comenius.
+
{| style="width: 100%;"
-
 
+
|-
-
 
+
| style="width: 50%;" | ''Tornar&nbsp;[[Unidad 1|unitat 1]]''
-
Etapa educativa: Secundaria, 2.º Ciclo; BachilleratoÁreas: Lengua Extranjera, Geografía e Historia, PlásticaTwinblog:[http://twinblog.etwinning.net/1857/ http://twinblog.etwinning.net/1857/] Otros enlaces:[http://www.pli-europe.es/ http://www.pli-europe.es/]
+
|}
-
[http://welivin.blogspot.com/ http://welivin.blogspot.com/]
+
<br>
-
<center>[http://www2.edu.fi/magazinefactory/magazines/placewelivein/index.php?str=40 http://www2.edu.fi/magazinefactory/magazines/placewelivein/index.php?str=40]</center>
+
[[es:Página Principal|es:Página Principal]] [[eu:Página Principal|eu:Página Principal]] [[ga:Página Principal|ga:Página Principal]] [[en:Página Principal|en:Página Principal]]

Revisió de 11:49, 7 feb 2013

Tornar a la Unidad 1


eTwinning en el programa Comenius

Encara que eTwinning va començar sent part del programa elearning, actualment està integrat en el Programa Comenius com una mesura d'acompanyament; és l'acció 10 [COM10]. En aquest sentit, comparteix els principals objectius amb la resta del programa.


És convenient conèixer els organismes responsables de cadascuna de les accions com també els aspectes diferenciadors d'eTwinning pel que fa a les altres accions Comenius. Les accions descentralitzades (incloent-hi les associacions) es coordinen des de les respectives agències nacionals. En el cas d'Espanya, la institució que se n’encarrega és l'Organisme Autònom de Programes Educatius Europeus, OAPEE (www.oapee.es). No obstant això, eTwinning és una acció centralitzada, coordinada a escala europea pel Servei Central de Suport (www.etwinning.net) i en l’àmbit nacional pels respectius serveis nacionals de suport, que, en el cas espanyol, està integrat en l'Institut de Tecnologies Educatives (INTEF, www.ite.educacion.es/es/intef). La pàgina web del SNA espanyol és www.etwinning.es


Hi ha més aspectes diferenciadors en eTwinning pel que fa a altres accions Comenius. Precisament són aquests els que permeten una sèrie variada d'interaccions que complementen i enriqueixen els projectes, sobretot en les relacions entre eTwinning i les associacions Comenius. Vegem a continuació, de forma esquemàtica, alguns d'aquests.



Associacions Comenius eTwinning
Organisme responsable OAPEE (www.oapee.es)


SNA (www.etwinning.es)


Focus Dimensió europea

Conscienciació cultural Mobilitat i cooperació entre centres


Dimensió europea

Conscienciació cultural, Competència digital, Treball en col·laboració a través de les TIC


Suport Finançament per als projectes aprovats

Informació i suport per part de l'OAPEE


Informació, assessorament, formació del professorat, ofert pel SCA i els SNA

Visibilitat (Premis, Segells, galeries…)


Socis Dos socis per a associacions bilaterals; almenys 3 per a multilaterals


Dos socis fundadors, de nacionalitats diferents, i un nombre il·limitat de socis annexats


Avaluació Avaluació prèvia per a sotmetre el projecte al procés d'aprovació Sense avaluació prèvia. L'aprovació dels projectes depèn únicament de la comprovació i validació de les dades i que els objectius i continguts tinguin cabuda en la pràctica docent.

Els projectes són avaluats únicament si el professor decideix optar a un Segell de Qualitat o a un Premi Nacional o Europeu. Avaluació per part de les autoritats educatives de les CA en el cas de sol·licitud de crèdits de formació o innovació Un altre tipus d'avaluació… per a intervenir en fòrums, ponències, jornades, etc.


Burocràcia Memòria pedagògica, memòria econòmica Sense burocràcia. Tot el procés es duu a terme mitjançant formularis en línia, senzills i breus.


Reconeixement Crèdits de formació, establerts en BOE Segons cada comunitat autònoma


Com assenyalàvem abans, aquestes diferències no posen eTwinning en competència amb les associacions Comenius, sinó que possibiliten establir sinergies variades entre ambdues accions. En comentem algunes.


1. Cap

Encara que sembli fora de lloc, no podem deixar de comentar aquesta possibilitat. Tant les associacions Comenius com eTwinning són accions amb entitat pròpia, que permeten desenvolupar projectes complets i de qualitat per si mateixes. No es necessiten mútuament, encara que els avantatges d'usar-les de forma complementària són considerables.


2. eTwinning com a introducció als projectes europeus

De vegades, iniciar-se en els projectes europeus pot resultar difícil. Poden sorgir dubtes sobre la capacitat de comunicació amb els socis, la forma d'enfocar un projecte, els objectius, com organitzar-lo… Si, a més, sumem l'esforç burocràtic inicial, alguns professors poden decidir no participar en aquests programes encara que hi estiguin interessats.


eTwinning ofereix una manera fàcil de fer-ho. No hi ha burocràcia inicial, els projectes s'aproven en la pràctica totalitat, l'assessorament per part del SNA és constant, sempre que el professor ho sol·liciti, i no cal lliurar documents de cap tipus en cap fase del procés. Si un projecte no funciona, els fundadors poden tancar-lo quan ho creguin convenient.


Això permet eliminar –o, almenys, atenuar– els obstacles inicials. El professor pot així familiaritzar-se amb la dinàmica dels projectes europeus en un programa còmode i flexible. A més, l'experiència en eTwinning permet conèixer i treballar amb socis i temes amb els quals posteriorment poden iniciar-se altres accions Comenius.


3. eTwinning com a complement a una associació Comenius

Les eines de comunicació que ofereix eTwinning poden exercir un paper important en qualsevol de les fases del desenvolupament d'una associació Comenius. Abans d'iniciar l'associació pròpiament dita, eTwinning pot convertir-se en l'espai comú on professors i alumnes discuteixin i decideixin els aspectes rellevants d'un projecte: contingut, objectius, resultats, planificació, eines de comunicació, formes d'avaluació/reflexió, difusió…

Durant el projecte, resulta un mitjà perfecte per a dur a terme activitats diverses, sobretot si inclouen un component TIC, per a emmagatzemar i compartir els documents de treball o per a aprofitar l'assessorament i suggeriments del SNA.

Finalment, una vegada conclosa l'associació, eTwinning pot mantenir-se com una via de prolongació del projecte i de comunicació entre els socis, i assegurar-ne la sostenibilitat.


4. eTwinning com a alternativa

Sempre hi ha la possibilitat que, després de l'esforç fet en la recerca de socis i el disseny d'un projecte per a una associació Comenius, aquest no sigui aprovat. Aquesta circumstància pot resultar, en principi, frustrant. No obstant això, no cal que sigui així. Una associació Comenius denegada pot reprendre's en eTwinning. El projecte pot començar a funcionar, a desenvolupar-se i perfeccionar-se. No es perd el contacte amb els socis, es posen en pràctica les idees sobre les quals es vol treballar –encara que en un context diferent–, s'acumulen experiència i resultats i, sobretot, permet tornar a sol·licitar el finançament en anys posteriors.


5. Cercador eTwinning per a socis Comenius

Una de les eines més poderoses de la plataforma eTwinning és el Cercador de Socis. Està disponible en l'Escriptori del professor i li permet buscar i examinar els perfils de socis possibles.

Amb la finalitat de facilitar la recerca de socis per a altres projectes Comenius,és possible marcar en el nostre propi perfil la disponibilitat per a participar en una associació Comenius i buscar altres professors que també estiguin disponibles.



Per saber-ne més:

Si vols veure exemples d’integració entre eTwinning i una associació Comenius, pots visitar els projectes següents:


1. – How’s life over there? y tú, ¿Cómo vives?

És destacable la feina col•laborativa desenvolupada entre els alumnes dels dos centres participants a l’activitat “Survival kits”, ja que és la metodologia que promou l’acció eTwinning.

Etapa educativa: Educació Secundària

Matèria: anglès

Enllaços:

TwinSpace públic


2. - Art on the move (Premi Nacional eTwinning 2012)

Aquest projecte és un exemple molt bo de l’ús de l’expressió artística com a eina per conèixer altres cultures europees. Els alumnes i professors han estat constantment en contacte a través del xat, de videoconferències amb Skype i del wiki per coordinar-se i organitzar la feina. La varietat d’activitats ha permès que l’alumnat de cada centre treballi individualment, en petits grups i també de manera col•laborativa amb els seus socis europeus, utilitzant l’anglès com a vehicle de la comunicació.

Etapa educativa: Educació Primària

Matèria: interdisciplinària

Enllaços:

Wiki

3. - ICT4U (Premi Nacional eTwinning 2012)

Els alumnes es converteixen en professors que ensenyen en l’ús de les noves tecnologies, elaborant un projecte creatiu i innovador. A més d’haver generat una sèrie d’interessants programes d’aprenentatge i guies sobre eines TIC, també destaca l’ús correcte i original que s’ha donat a aquestes eines dins del projecte.

Etapa educativa: Educació Secundària

Matèria: interdisciplinària, TIC

Enllaços:

TwinSpace públic





Tornar unitat 1

Eines de l'usuari
Contacte
En altres llengües