Documentació 6.a. Altres seccions del Twinspace. Afegir i eliminar pestanyes

De eTwinning

Dreceres ràpides: navegació, cerca

Perfils de professor-membre i professor-administrador

Ja hem vist els diferents perfils possibles en el TwinSpace en la Unitat 5 i, amb més detall, els de l'alumne-membre i alumne-administrador. En aquesta Unitat tractarem els perfils del professor. Gran part del que s’ha estudiat anteriorment serà vàlid també aquí, sobretot els aspectes bàsics de les eines del TwinSpace. Per aquest motiu intentarem no repetir els conceptes ja tractats.

No obstant això, pot ser positiu recordar la part fonamental que indicàvem quan parlàvem dels drets i els perfils de l'alumnat i, així, aplicar-los als professors.

Assignar drets d'usuari

Abans d'afegir professorat participant al TwinSpace, hem de decidir quin perfil atorgar-li, depenent del treball que hagin de dur a terme. En cas de necessitat es poden modificar aquests perfils en qualsevol moment.

- Professor-membre: encara que posseeix alguns privilegis més que l'alumne membre, la seva labor és molt semblant. Pot participar en les diferents eines, col·laborant amb les seves imatges, documents, afegint missatges en blogs, wikis i fòrums, una vegada que totes aquestes eines hagin estat creades per un administrador. Participarà també en la sala de professors i en altres espais habilitats per a aquest perfil que descobrirem progressivament. Quan s'afegeix un soci annexat al projecte, per defecte el sistema li atorga el rol de professor-membre en el TwinSpace

- Professor-administrador: té control i accés absoluts a totes les parts del TwinSpace. Entre altres coses, és l'únic que pot decidir quines parts es mantenen privades i quines es fan públiques. Els socis fundadors d'un projecte són, automàticament, professors-administradors del TwinSpace


Alguns consells:

- Donarem drets de professor-administrador a tots aquells que estimem convenient, sobretot perquè participin d'una manera activa, tenint ben clara la responsabilitat que comporta l'accés a totes les eines: edició, creació, eliminació... Per tant, els administradors hauran de tenir coneixements bàsics de la gestió de TwinSpace i conèixer les seves atribucions i possibilitats, per evitar possibles conflictes i errors.

- Hem de donar drets d'administrador al professorat que exerceixi funcions organitzatives en el projecte, que dirigeixi grups d'alumnes i vulguem que els gestionin. En projectes amb molts socis, és convenient que hi hagi també diversos professors-administradors, amb la finalitat d'evitar que un grup reduït es carregui d'excessiu treball i es comparteixin les responsabilitats.

- És convenient que el professorat que s'inicia en eTwinning i el TwinSpace, sobretot si no té molta experiència en el maneig de les TIC, tingui d'inici perfil de professor-membre. Posteriorment, se’n podran ampliar les atribucions i responsabilitats. Tenir un perfil de membre no significa menys atribucions en el projecte; és un pas previ a assumir responsabilitats completes en la gestió i portar a bon port i amb compromís el treball dissenyat.

- El de membre també pot ser un perfil adequat per als professors que vulguin fer contribucions puntuals al projecte, sense participar-hi completament.





Eines de l'usuari
Contacte