Documents 4.c: Gestió de projectes

De eTwinning

Dreceres ràpides: navegació, cerca

Tornar a la Unidad 4


Contingut

Com annexar un nou soci al projecte?

Pots afegir al teu projecte tants socis com vulguis. No obstant això, has de tenir en compte sempre com s'organitzarà el treball perquè tots hi participin. És convenient que des de la planificació inicial del projecte es prevegi el nombre aproximat de socis que hi participaran i que, si és possible, tots participin en el disseny previ. En tot cas, abans d'afegir un nou soci has de consultar-ho amb els que ja estan en el projecte i tenir la seva aprovació.


1.- Accedeix al teu Escriptori amb el teu nom d'usuari i contrasenya.

SNA



SCA

2.- Apareixerà el teu Escriptori. Observa la part envoltada en vert, on diu Proyectos; fes clic aquí.
      

3.- Sortirà aquesta pàgina.         

4.- Al costat del títol del teu projecte apareixeran totes aquestes opcions. Entre aquestes, afegir socis nous. Fes clic en la segona línia. Sortirà una llista amb els contactes que tens seleccionats per a afegir algun d'ells al teu projecte, a la dreta de la pàgina hi ha la columna amb un quadrat blanc; fas clic aquí i no t'oblidis de pressionar sota de tot on diu AFEGIR SOCIS. Si vols afegir diversos socis, marca'ls tots i prem sobre AFEGIR SOCIS després.            

5.- La següent pàgina que t'apareixerà serà aquesta. En la línia de dalt t'adverteix que li has demanat al teu contacte formar part del teu projecte. Si ell/ella accepta, s'incorporarà al projecte, si no, no.



6.- El professor a qui has llançat la proposta rebrà un missatge com aquest, en el qual pot acceptar-la o rebutjar-la.
                                        

También tendrá la petición en la pestaña Proyectos, estado Pendiente.



En cualquiera de los dos sitios puedes acepta o rechazar la invitación.

Socis en un projecte: com gestionar els permisos

Pot haver-hi tres tipus de socis en un mateix projecte, cadascun amb permisos diferents; fundador, administrador i membre. Vegem a continuació quines diferències hi ha entre ells.

Soci fundador

Els fundadors són els dos socis que van inscriure el projecte en la plataforma eTwinning. Són necessàriament de nacionalitats diferents i queden permanentment vinculats al projecte. És a dir, mai poden ser esborrats ni esborrar-se ells mateixos de la llista de participants. És el perfil de soci amb més possibilitats d'actuar sobre un projecte en marxa, i poden fer el que s’explica a continuació:


1. Modificar el projecte: Vegeu l'apartat 3 d'aquest document.

2. Afegir socis nous: per afegir un soci nou, s’ha de fer clic sobre l'enllaç corresponent. S'obrirà la llista de contactes disponibles per a poder seleccionar tots els socis als quals vulgui invitar-se. En finalitzar, es prem sobre el botó "AFEGIR SOCIS". Tots els marcats rebran una notificació en el seu escriptori que hauran d'acceptar o rebutjar.

3. Gestionar els socis: En fer clic aquí, s'obre una llista amb tots els socis del projecte. Una pestanya desplegable permet atorgar-los el rol de "membre" (és el que apareix per defecte) o el d'administrador "". Si es fa clic sobre la creu en la columna de la dreta, s'elimina el soci d'aquest projecte. Recorda que als socis fundadors no se'ls pot canviar el rol ni esborrar-los d'un projecte.


4. Tancar o reobrir un projecte: Vegeu l'apartat 5 d'aquest document.

5. Accés al Blog de Projecte

6.- Gestionar el Blog de Projecte (Twinblog): Vegeu les Unitats 5 i 6.

7. Accés al TwinSpace: Vegeu les Unitats 5 i 6.

8. Sol·licitar un Segell de Qualitat: Vegeu l'apartat 4 d'aquest document.

IMPORTANT: Ja que un soci fundador no pot ser esborrat d'un projecte, en cas que un decideixi abandonar-lo, els altres socis hauran de triar entre dues opcions: continuar sense aquest fundador, encara que el seu nom continuarà apareixent, o iniciar un nou projecte, per al qual poden mantenir el mateix nom. Si s'opta per la segona opció, els participants poden continuar treballant provisionalment en el projecte antic fins que el nou sigui aprovat.


Soci administrador

Els socis administradors tenen permisos similars als fundadors, però sí que poden esborrar-se o ser esborrats d'un projecte. Com veiem en la imatge següent, tampoc poden gestionar els permisos d'altres socis; és a dir, no poden canviar els rols d'administrador o membre, ni esborrar un participant, encara que sí que poden convidar nous socis.
                                     

Soci membre

El rol de membre és el que el sistema dóna per defecte a un nou soci. Com veiem, no poden modificar el projecte, tancar-lo, o afegir o gestionar socis. Tampoc poden gestionar el Blog de Progrés (Twinblog), encara que sí que poden publicar-hi (estudiarem el Blog de Progrés, Twinblog, en unitats posteriors). Es manté el permís per a sol·licitar un Segell de Qualitat i l'accés al TwinSpace.

                                                 

El rol de soci-membre pot ser adequat per a professors que vulgin fer contribucions puntuals en determinats aspectes del projecte, o que, per qualsevol raó, no vulguin tenir un estatus superior. No obstant això, en un projecte de col·laboració, la confiança entre els socis és fonamental i és convenient que la gestió del projecte sigui compartida per tots, per la qual cosa, en circumstàncies normals, els rols de fundador i administrador haurien de ser els més freqüents.

Com modificar un projecte en marxa?

Els socis fundadors i administradors poden editar i canviar qualsevol aspecte del projecte en marxa, tant la informació inicial que es va donar quan es va registrar, com afegir o eliminar imatges. Per a fer aquestes modificacions, s’ha de fer clic en "Modificar" en la secció "Projectes" de l'escriptori, cuidant de fer-ho sobre el projecte concret que vulguem canviar.

                                          

Una vegada allí, podem triar entre modificar el formulari de registre o la galeria fotogràfica:

                            

Si volem canviar el formulari, apareixerà tota la informació inicial que vam introduir. La revisem, canviem el que ens sembli oportú i fem clic sobre el botó Image:Img11 doc 4c.png, al final del formulari. Si els canvis s'han guardat correctament, veurem el missatge següent al principi del formulari:
                                                  


Si decidim editar la galeria d'imatges, aquestes apareixeran en forma de galeria i tindrem tres opcions per a cadascuna de les imatges: activar (o desactivar) una imatge com a imatge per defecte; modificar-la o esborrar-la. A més, podrem pujar noves imatges a la galeria.                    

Si decidim modificar-la, el que podrem canviar és el seu estatus de privadesa (per a tots o només per a usuaris registrats en eTwinning), el títol o la descripció. Si volem pujar una nova imatge, premem sobre el botó corresponent i s'obre un quadre de diàleg similar al que vam veure quan vam registrar el projecte.                                     

Fem clic sobre el botó  TELECARGAR

                                       

y Image:Img16 doc 4c.png

Com sol·licitar un Segell de Qualitat?

Abans de res, hi ha alguns aspectes fonamentals que has de tenir en compte a l'hora de sol·licitar un Segell de Qualitat. En primer lloc, no és tant la idea del projecte el que s'avalua com el seu desenvolupament i resultats finals. És a dir, és convenient sol·licitar el Segell quan el projecte estigui acabat o en les últimes fases. D'altra banda, el formulari de sol·licitud ha de ser una guia perquè els avaluadors entenguin el projecte i puguin accedir als seus resultats. És a dir, si el professor fa una avaluació del projecte, per exemple, en lloc d'intentar condensar-la en el requadre corresponent, és preferible elaborar un document d'avaluació i adjuntar-lo a la sol·licitud o pujar-lo al TwinSpace i explicar en el formulari on pot trobar-se. A més, si hi ha documents d'accés restringit que creïs que són importants perquè el projecte sigui valorat correctament, pots enviar al SNA unes claus d'accés que els permeti veure aquests documents.

Els criteris d'avaluació que apareixen en el teu escriptori són comuns per a tots els països participants en eTwinning, encara que pot haver-hi lleugeres variacions nacionals quant a la seva aplicació. Per veure els criteris exactes que s'apliquen a Espanya, pots anar a Criterios Sello de Calidad. Quan ho sol·licitis, el teu projecte serà avaluat pel SNA i els representants eTwinning en la teva Comunitat Autònoma. La decisió apareixerà en el teu escriptori i rebràs un correu amb les conclusions de l'avaluació i –si escau– amb algunes propostes de millora. En cas que et sigui denegat, recorda que pots tornar a sol·licitar el Segell tantes vegades com vulguis per a un mateix projecte.

A continuació, vegem el procés que s’ha de seguir.

Entrem en la plataforma eTwinning (www.etwinning.es o www.etwinning.net) amb el nostre usuari i contrasenya.

Seleccionem la pestanya Projectes i fem clic en Sol·licitar el segell de qualitat.

      
Apareix un formulari en 3 passos que hem d'emplenar destacant els diferents aspectes del nostre projecte:
          

En el pas 2 hem de descriure el nostre projecte:

                                  

En fer clic en Image:Img20 doc 4c.png t'apareix el formulari complet:

                     

Ara fes clic en Enviar i la teva sol·licitud de Segell de Qualitat serà processada o en Modificar si vols canviar alguna dada.

Com tancar i reobrir un projecte?

1.- Accedeix al teu Escriptori amb el teu nom d'usuari i la teva contrasenya i fes clic en Projectes.
                   

2.- T'apareixerà una pàgina amb la llista de tots els projectes:             

3.- Observa que en la columna de la dreta Accions hi ha diferents opcions per a triar. Fes clic en Tancar el projecte.                                                    
T'apareixerà un missatge                               


4.- Ja has tancat el projecte. Ara, la llista d'accions possibles és aquesta:

                 

Encara que el projecte estigui tancat, tot el material del TwinSpace que ha sigut fet públic continuarà sent accessible, encara que no podrà modificar-se. Per tornar-lo a obrir, només has de fer clic sobre l'ordre corresponent.

Targetes de projecte: parla amb el teu Servei Nacional de Suport


Les targetes de projecte són una eina de comunicació directa amb el Servei Nacional de Suport. Quan un professor escriu el primer missatge, el projecte queda assignat a un membre del SNA que, a partir d’aquest moment, s’encarregarà de seguir i contestar les entrades següents.



A través d’aquestes targetes, la gestió de les quals és molt semblant al Diari de l’Escriptori del professor, aquest pot portar un registre dels moments claus en el desenvolupament del projecte i, principalment, sol•licitar assessorament sobre el treball que està desenvolupant, tant tècnic com pedagògic. El SNA intentarà resoldre tots els dubtes plantejats.



El sistema de targetes de projecte és un canal de comunicació privat. Només el professor-autor i el seu SNA tenen accés al sistema. Si vols saber com funcionen, pots consultar i/o descarregar aqueste tutorial.

La documentació d'aquest apartat queda resumida en les animacions següents:

 

Ver en pantalla completa

Ver en pantalla completa




Tornar a la Unitat 4
Eines de l'usuari
Contacte
En altres llengües